تجاوز به حریم هوایی ایران، مساوی با سرنگونی است

  • 3 تير, 1398 - 22:54
آمریکایی‌ها فکر می‌کردند پهباد پیشرفته آنها در حد و اندازه‌ای است که توسط رادارهای ایرانی قابل شناسایی نیست اما زهی خیال باطل. ایران پس از ارسال پیام‌های اخطاری و عدم توجه هدایت کنندگان این پهباد سرانجام آن را مورد هدف موشک قرارد داد و آن را سرنگون کرد.

زمانی بود که در ابتدای جنگ نابرابری که از سوی کشور عراق و به پشتوانه آمریکا و دیگر متحدان غربیش بر ایران تحمیل شد، حتی می‌بایست سیم خاردار را نیز از دیگر کشورها وارد کند و این در واقع به منزله آن بود که ما برای دفاع از سرزمین خود از کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین امکانان نظامی هم بهره‌ای ‌نداشتیم و همه توان نظامی ما باید از طریق خرید سلاح و وارد کردن آن به داخل کشور تأمین می‌شد.
کم‌کم و با ادامه‌دار شدن جنگی که هشت سال به طول انجامید، جوانان انقلابی و وطن‌خواه ایران به فکر چاره‌جویی و برون‌رفت از این مهلکه افتادند و با اراده قوی و خودباوری توانستند به توانمندی‌های خوبی در ساخت موشک و بقیه ادوات نظامی موفق شوند و این روند روز به روز گسترش چشمگیری پیدا کرد تا جایی که ایران به ساخت موشک‌هایی با برد و توان بالا دست پیدا کرد که امروزه آمریکا با قرار دادن واسطه‌های مختلف و تهدیدات مکرر، خواهان نشست و مذاکره بر سر موشک‌های ساخت ایران است.
این توان نظامی با سرعت خیره کننده‌ای اوج گرفت و ما توانستیم پهباد آمریکایی را که برای جاسوسی به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بود را در خاک خود فرود آورده و تصاویر این توان غرورآفرین را رسانه‌ای کنیم.
گویا آمریکایی‌ها از به اسارت درآمدن پهباد قبلی خود توسط ایران درس عبرت نگرفتند و دوباره قصد تجاوز به منطقه هوایی ایران را در سر پروراندند و فکر می‌کردند، پهباد پیشرفته آن‌ها در حد و اندازه‌ای است که توسط رادارهای ایرانی قابل شناسایی نیست، اما زهی خیال باطل. ایران پس از ارسال پیام‌های اخطار و عدم توجه هدایت‌کنندگان این پهباد، سرانجام آن را مورد هدف موشک قرار داد و آن را سرنگون کرد.[1]

پی‌نوشت:

[1]. تسنیم، «سپاه پهپاد جاسوسی آمریکایی را سرنگون کرد»، کدخبر: 2036457، تاریخ نشر: 30 خرداد 1398.

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.