محقق شدن کلام رهبری در عرصه بین الملل

  • 20 خرداد, 1398 - 21:41
مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به آمریکایی‌ها و همچنین دیگر کشورهایی که فکر می‌کنند در قدرت نظامی صاحب قدرت و تاکتیک هستند، فرمودند: «دوران بزن دررو تمام شده است»

از خصوصیات رهبر جامعه اسلامی، برخورداری از هوش و ذکاوت متناسب با اوضاع و احوال روز جامعه و امور بین‌الملل است.
مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر فرزانه، امروزه به عنوان یکی از برترین قدرت‌های فکری و سیاسی در مسائل مربوط به اوضاع سیاسی کشور و جهان به‌شمار می‌رود که بینش و اشراف ایشان به مسائل سیاسی و تحولات منطقه، خاورمیانه و جهان که اغلب کشورها را به خود درگیر کرده است از شاخصه‌های فردی ایشان است.
مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌های خود، خطاب به آمریکایی‌ها و هم‌چنین دیگر کشورهایی که فکر می‌کنند در قدرت نظامی صاحب قدرت و تاکتیک هستند، فرمودند: «دوران بزن و در رو تمام شده است.»[1]
این کلام شاید در ابتدا از سوی بعضی کوته‌اندیشان و ترسوصفتان، چندان به‌حساب نمی‌آمد و حتی فکر این‌که این حرف شاید در برهه‌ای از زمان، رنگ واقعیت به خود بگیرد نیز ناباورانه به نظر می‌رسید، اما چندی نگذشت که شاهد تحقق این کلام در میدان عمل شدیم. حملات تلافی‌جویانه ایران نسبت به حوادث اهواز و غیره دلیل بر این مدعا است.
کلام مقام معظم رهبری در خصوص موضوع مقابله به مثل در امور نظامی، امروزه پای خود را از کشور فراتر گذاشته و ما در کشور یمن شاهد سقوط یکی از مدرن‌ترین پهبادهای آمریکایی هستیم که توسط نیروهای یمنی شکار شد. آری! امروزه چنین نیست که کسی بزند و در برود. علم و تکنولوژی در همه عرصه‌ها و از جمله عرصه نظامی در بین کشورهای جهان گسترده شده و ایادی استکبار بدانند در مقابل هر تهاجمی از سوی ایشان، اینک کشورهای مظلوم منطقه و درگیر جنگ نیز مجهز به سلاح و قدرت تدافعی هستند و به تجاوزهای بیگانگان پاسخ دندان‌شکن خواهند داد.

پی‌نوشت:

[1]. مشرق نیوز، «رهبر انقلاب: دوران بزن و در رو تمام شده است»، کد خبر: 739166، تاریخ نشر: 29 خرداد 1396.

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.