معامله قرن محکوم به شکست

  • 10 خرداد, 1398 - 12:49
معامله قرن محکوم به شکست است، زیرا هیچ کشور و یا دولت قانونی هم نمی‌تواند برای ملت دیگر تعیین تکلیف کند تا چه رسد به اینکه آن دولت غاصب و اشغالگر باشد.

دولت غاصب اسرائیل پس از اشغال اراضی قدس، شروع به شهرک‌سازی‌های گسترده در کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی کرد تا به خیال خام خود بتواند حضورش را در آن‌جا به تثبیت برساند. این روند در طول سالیان متمادی ادامه پیدا کرد. اما بر خلاف تصور غاصبان صهیونیسم، مردم مظلوم فلسطین با دست خالی و فقط با سنگ بیابان، در مقابل زورگویی‌های ایشان سینه سپر کردند و جانانه مقاومت کردند.
روند اشغال‌گری و مقاوت در همه این سال‌ها ادامه داشته و دارد، اما آن‌که به پیشرفت دست یافت، مقاومت بود که کم کم به تکنولوژی و سلاح مجهز شد.[1]
امروز دیگر مقاومت، دست خالی نیست. لوازم دارد، دانش ساخت سلاح دارد، و مهم‌تر از همه این‌که بسیاری از مردم آزادی‌خواه را پشتوانه خود دارد که از اسرائیل نفرت دارند و پی به ماهیت تجاوزکارانه آن برده‌اند. حامیان مردم فلسطین اگرچه نتوانند در منطقه حضور فیزیکی داشته باشند، اما دل‌هایشان با ایشان است و این اعلام حمایت را به گونه‌های دیگر ابراز می‌کنند و همین امر بیش از هر چیز، آشفتگی و تشویش اذهان غاصبان صهیونیستی را به همراه دارد.
معامله قرن که این روزها توسط حامیان بین المللی رژیم غاصب اسرائیل برای مشروعیت دادن به آن در تبلیغات گسترده اشغالگران قرار گرفته، هرگز نخواهد توانست به موفقیت برسد؛ چرا که خواست مردم مظلوم فلسطین در این خصوص تعیین کننده است که به هیچ‌وجه پذیرای حضور صهیونیسم‌ها در کنار خود نخواهند بود.
معامله قرن محکوم به شکست است، زیرا هیچ کشور و یا دولت قانونی هم نمی‌تواند برای ملت دیگر تعیین تکلیف کند، چه رسد به این‌که آن دولت، غاصب و اشغالگر باشد.

پی‌نوشت:

[1]. مشرق نیوز، «ابتکارات مبارزان فلسطینی برای تامین اسلحه‌های جدید/ وقتی انبارهای ارتش اسراییل علیه اشغالگران صهیونیستی به کار گرفته می‌شود»، خبر 893940، تاریخ 17/7/97

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.