بازخوانی حمایت رسانه‌های خارجی از دراویش!

  • 29 بهمن, 1397 - 22:09
با بررسی اخبار رسانه‌های غربی در انعکاس خبر قصاص محمد ثلاث به اتهام قتل سه نفر از هموطنانمان به این پی می‌بریم که اکثر این رسانه‌ها محمد ثلاث را نه به‌عنوان یک جنایتکار، بلکه به‌عنوان عضو فرقه دراویش (داعشی) معرفی می‌کنند. کاملاً آشکار است که این رسانه‌ها در کنار حمایت از یک تروریست، که دستش به خون چند انسان بی‌گناه آلوده است، در پی ترویج این فرقه هم هستند.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ با بررسی و تحلیل محتوای اخبار رسانه‌های غربی در انعکاس خبر قصاص محمد ثلاث درویش فرقه صوفیه سلطان علیشاهی به اتهام قتل سه نفر از هموطنانمان به برجسته‌سازی این رسانه‌ها از یک کلیدواژه پی می‌بریم. اغلب این رسانه‌ها در اخبار خود، محمد ثلاث را نه به‌عنوان یک جنایتکار، بلکه به‌عنوان عضو فرقه دراویش (داعشی) معرفی می‌کنند و سعی در برجسته‌سازی این فرقه دارند و می‌خواهند به مخاطبان خود این‌طور القاء کنند که محمد ثلاث نه به خاطر جنایتش بلکه به خاطر درویش بودن، مجرم شناخته شده است. به‌طور مثال، در خبر بی‌بی‌سی فارسی درباره قصاص محمد ثلاث در روز 28 خرداد، فرد معدوم نه به‌عنوان قاتل سه نفر از هموطنانمان، بلکه به‌عنوان عضو فرقه دراویش معرفی شد. این ترفند رسانه‌ای در سایر رسانه‌های ضد ایرانی ازجمله صدای آمریکا نیز به کار رفت. شبکه تلویزیونی وابسته به دولت آمریکا نیز طی روزهای اخیر، برنامه‌های متعددی را با هدف و محوریت حمایت از دراویش داعشی پخش کرد. به این ترتیب، کاملاً آشکار است که این رسانه‌ها در کنار حمایت از یک تروریست، که دستش به خون چند انسان بی‌گناه آلوده است، در پی ترویج این فرقه هم هستند. اما رسانه‌های وابسته به کانون‌های امنیتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، چه سودی از حمایت دراویش داعشی می‌برند؟

یکی از ترفندهای کانون‌های صهیونیستی و همچنین دولت‌های استعماری، به‌ویژه آمریکا و انگلیس، ترویج عرفان‌های جعلی بوده است. عرفان‌هایی که اساسشان بر جدایی دین از سیاست (همان تئوری صهیونیستی سکولاریسم) قرار دارد و تحت عنوان تصوف، به‌تدریج فرقه‌ها و انجمن‌های دراویش را پدید آورد. فرقه‌ها و انجمن‌هایی که قرار بوده و هست، وجوه ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی اسلام را هدف قرار دهند. مایکل برانت کارشناس ارشد و سابق بخش شیعه‌شناسی سازمان CIA چند سال قبل، از اختصاص 900 میلیون دلار برای ایجاد انحراف در شیعه و ازجمله سوق دادن آن به‌سوی درویشی‌گری و انزوا سخن گفته بود. همچنین صحبت‌های پروفسور حامد الگار اسلام‌شناس مقیم برکلی آمریکا درباره کنفرانس "تصوف و سیاست خارجی آمریکا" که چند سال پیش در واشینگتن برگزار شد نشان می‌دهد که چگونه در این کنفرانس، برای استفاده از گروه‌های صوفی علیه اسلام انقلابی و شیعه راهکارهایی مشخص گردید.

در بخشی از قسمت (درویشان سکولار) در مجموعه مستند "راز آرماگدون" از وابستگی یکی از اولین تجمعات صوفیگری به نام "انجمن اخوت" با تشکیلات جهانی فراماسونری پرده برداشته می‌شود. اسناد مکتوب، شفاهی و تصویری که در این بخش ارائه می‌شود، به‌روشنی ارتباط پایه‌گذار این انجمن، علی‌خان ظهیرالدوله قطب دوم فرقه صوفیه صفی علیشاهی را با لژ گراند اوریان فرانسه نشان می‌دهد. آن‌چنان‌که وی حتی سیستم تشکیلاتی "انجمن اخوت" را نیز برمبنای همان لژ فراماسونری سازمان داده بود. انجمنی که در آن تنها موضوعی که به چشم نمی‌خورد اسلام و عرفان بود. "انجمن اخوت" از یک‌سو پیروانشان را به گوشه‌نشینی، عزلت‌گزینی و دوری از صحنه اجتماع می‌کشانند و از سوی دیگر با وابستگی به دربارها و انجمن‌های ماسونی، خیانت خویش به دین و سرزمین‌شان را از طریق مزدوری برای دشمنان تاریخی این ملک و ملت، بروز می‌دهند. فرقه‌هایی که کوس رسوایی‌شان تا افشای رذیلانه‌ترین اعمال ضد اخلاقی، عالم و آدم را فرا گرفته است.

https://linkp.ir/1kayhan.ir

بازنشر

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.