همراهی اهل سنت با جشن‌های پیروزی انقلاب

  • 21 بهمن, 1397 - 14:03
پیروان ادیان اسلامی از هر مذهبی می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان مسلمان زندگی کنند. ما معتقدیم نه نیاز است که سنی شیعه شود و نه شیعه سنی بشود. اما همه ما تحت لوای کلمه توحید و لا اله الا الله در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم.

انقلاب اسلامی ایران با جوش و خروش و خواست همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی و حتی دیگر اقلیت‌های مذهبی، مانند مسیحیان و غیره به پیروزی رسید و از این رو همه ملت شریف ایران در آن سهیم هستند و از این روی به طور یکسان از منافع آن بهره‌مند هستند.
علاقه‌مندی به شرکت در مناسبت‌های دینی و ملی مذهبی و حضور در جشن‌های انقلاب در همه شهرها و روستاهای ایران با داشتن مذاهب مختلف و خصوصاً اهل سنّت، از مهم‌ترین دلایل علاقه‌مندی و همدلی همه ایرانیان به شمار می‌رود. انس و الفتی که به واسطه انقلاب اسلامی ایران در میان مذاهب اسلامی برقرار شد، نشأت گرفته از همان دعوت خداوند و چنگ زدن به ریسمان الهی است که خداوند مردم را برای برون رفت از مشکلات به آن فرا خوانده است. در انقلاب اسلامی ایران حوادث بزرگ و سختی‌های عظیمی مانند جنگ تحمیلی هشت ساله به وجود آمد، که در سایه اتحاد و انسجام ملی پشت سر گذاشته شد و پیروان مذاهب مختلف در ایران به صورت فعال در آن برای دفاع از ارزش‌های اسلامی خمت و مشارکت کردند که ثمره آن بیرون راندن دشمن و بالا رفتن اقتدار نظامی ایران اسلامی در منطقه را به وجود آورد.
پس از جنگ در دوران بازسازی نیز تنها و تنها اراده قوی همه ملت ایران بود که توانست با تکیه بر نیروی انسانی و توان داخلی خود کشور را بازسازی کند و همه این موارد و موارد دیگر در سایه وحدت اسلامی و اتحاد ملی به سرانجام رسید.
مسئول تقریب مذاهب، سید حامد علم الهدی تأکید کرد: در بحث تقریب هم از ابتدا این نگاه وجود داشته که ما در مشترکات هم‌دیگر را کمک کنیم و در مواردی که اختلاف نظر با هم داریم، هم‌دیگر را تحمل کنیم و نه تکفیر. در نتیجه ما با تفکر تکفیر و فرقه‌گرایی که می‌گوید فقط من مسلمانم و دیگران از دین خارجند، صد در صد مخالفیم. دیدگاه داعش و تکفیری‌ها از دید مسلمانان، مردود است و قابل تحمل نیست. پیروان ادیان اسلامی از هر مذهبی می‌توانند در کنار یکدیگر به عنوان مسلمان زندگی کنند. ما معتقدیم نه نیاز است که سنی شیعه شود و نه شیعه سنی بشود. اما همه ما تحت لوای کلمه توحید و لا اله الا الله در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم.[1]

پی‌نوشت:

[1]. خبرگزاری رضوی، حضور اهل سنت در جشن‌های انقلاب، کد خبر: 39045، تاریخ 7/11/97

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.