بررسی پیام جدید بیت العدل

  • 1391/12/01 - 02:31
با مشاهده آخرین پیام بیت العدل ، ضمن بازخوانی این پیام ، توجه علما و فرهیختگان جامعه و مسئولین نظام را به خطرات جدید فرقه ضاله بهائیت جلب نموده و به تحلیل مختصری از گزینه های پیش رو در مقابله با این فرقه می پردازیم

.............................................................................

بسمه تعالی
با سلام و عرض ادب به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و با تقدیم سلام و احترام به خوانندگان عزیز ، با مشاهده آخرین پیام مرکز مدیریت جهانی فرقه ضاله ی بهائیت مستقر در آغوش صهیونیزم  در اسرائیل غاصب ،لازم دیدم ضمن بازخوانی این پیام ، توجه علما و فرهیختگان جامعه و مسئولین نظام مقدس اسلامی، بویژه مدیران فرهنگی را به خطرات جدید فرقه ضاله ی بهائیت که اعتقادات و بنیان های ایران عزیز، اعم از مردم و نظام اسلامی را هدف گرفته است ، جلب نموده و در پی آن به گزینه هایی که جمهوری اسلامی ایران در قبال این هجمه ی جدید بهائیت پیش روی دارد و نیز به تحلیل مختصری از این گزینه ها بپردازیم ،باشد که با هم اندیشی هم میهنان عزیز گامی هر چند کوچک در دفاع از کیان ایران عزیز و نظام مقدس آن از دست برد بیگانگان برداریم.
پیام جدید بیت العدل اعظم
مورّخ 2 ژانویه 2013 ( ١٣ دی ١٣٩١)
پیروان جان‌فشان (1) حضرت بهاءالله در کشور مقدّس ایران ملاحظه فرمایند
دوستان عزیز و محبوب،
جای بسی دل‌گرمی است که بسیاری از مردم شریف ایران علی‌رغم مشکلات فراوان موجود در راه پیشرفت کشور خود مشتاقانه در صددند که اجتماعی پیشرو (2) بنیان نهند تا در آن توان‌مندی‌های بی‌نظیرشان شکوفا شود و وسایل رفاه و آسایش هم‌وطنان‌شان مهیّا گردد. نفوس بی‌شماری به ویژه جوانان (3) روشن‌ضمیر آماده‌اند تا قوا و استعدادهای خدادادۀ خود را صرف توسعۀ اجتماعی و اقتصادی وطن مألوف نمایند. موجب خوشوقتی این جمع است که شما عزیزان نیز با وجود استمرار مظالم (4) و بی‌عدالتی‌هایی که از هر جهت شما را احاطه نموده می‌کوشید تا سهم خود را در این مجهود (5) عظیم ادا نمایید. موفّقیّت در چنین اقدام مهمّی مستلزم مشورت و گفتگوی آزاد (6) و دوستانه در بین گروه‌های مختلف اجتماع به منظور کسب شناختی وسیع‌تر و درکی عمیق‌تر نسبت به بسیاری از مفاهیم مرتبط و مهمِّ توسعۀ اجتماعی و اقتصادی است. لذا به پیوست ترجمۀ فارسی بیانیّۀ مورّخ ١٩٩٥ دفتر اطّلاعات عمومی جامعۀ بین‌المللی بهائی تحت عنوان "رفاه عالم انسانی (7) " که اصل انگلیسی آن در همان سال برای مطالعه به کلّیّۀ محافل روحانی ملّی فرستاده شده بود برای آن عزیزان ارسال ‌می‌گردد. امید چنان است که تعمّق و تأمّل در مندرجات این سند ارزنده بهائیان ایران را در تبادل نظر و تشریک مساعی با دیگر ایرانیان  (8) نیک‌اندیش و علاقه‌مند به پیشرفت و سربلندی آن سرزمین مقدّس یاری نماید. (9)
در اعتاب مقدّسۀ علیا مزید تأیید و توفیق آن یاران باوفا را از جمال اقدس ابهی مسئلت می‌نماییم.
[امضا: بیت العدل اعظم]

( توجه : واخوانی این پیام ،در مورد هر یک از کلید واژه های انتخابی بصورت پاورقی های ذیل تحریر شده است.)
 1 - القای این نکته که بهائیان در راه بهاالله و تبلیغ وی از تمام دارائی خود حتی  ارزشمند ترین موجودی یعنی جانشان هم باید بگذرند .
 2 - یعنی بسیاری از مردم ایران ، اجتماع فعلی را عقب مانده می دانند و دنبال جامعه پیشرو هستند و القاء اینکه این پیشروی و رفاه و شکوفائی استعداها و توانایی ها فقط با آموزه ها و روش های بهائیت مقدور خواهد بود.
3 - ضرورت سرمایه گزاری مبلغان بهائی ( در واقع همه بهائیان ، چرا که طبق تعالیم رهبران بهائی ، تبلیغ یکی وظایف اصلی هر بهایی می باشد ) روی جوانان ایرانی
 4 - استفاده مکرر از  شگرد مظلوم نمایی برای جلب ترحم مردم و تبلیغ فرقه ی ضاله در سایه این تظلم
 5 - تعبیر "جهاد اعظم" از تبلیغ آیین بهائی در پوشش جدید ( تلاش برای توسعه اجتماعی و اقتصادی ایران) و تاکید بر وظیفه داشتن و سهیم بودن تمام بهائیان در این مجاهده تا بمقداری که سهم خود را ادا نمایند.
6 - تبیین مدخلی موثر و بی خطر و روشنفکر مابانه تحت عنوان " مشورت و گفتگوی آزاد برای دست یابی به توسعه ی اجتماعی و اقتصادی" بطوری که در ابتدا هیچ شائبه ی تبلیغ اعتقادات باطل در آن نبوده تا مخاطبین از این طریق به تدریج و ناخودآگاه و غیر مستقیم تحت القائات مبلیغین قرار گیرند.
 7 - این بیانیه در 21 صفحه و تحت عنوانی فریبنده و مورد پسند جامعه ای رفاه طلب که دچار مشکلات اقتصادی و رفاهی هستند تنظیم شده است، در ظاهر راهکارهای توسعه اقتصادی و اجتماعی را تبیین نموده ولی در عمل مقاله ایست تمام عیار برای تبلیغ فرقه ی ضاله و تعالیم فریبنده ی بهاالله
 8 - تاکید بر مشورت و هم اندیشی با دیگر ایرانیان ، تاکید بر تبلیغ تمام ایرانیان غیر بهائی بر این آیین باطل است ، البته تحت پوشش مباحث مربوط به توسعه اقتصادی و اجتماعی
9  - لازم به ذکر است که : بعید نیست در جلسات متعددی از این نشست های باصطلاح مشورتی و گفتگوی آزاد توسعه ی اقتصادی و اجتماعی که بهائیان ایران مامور به تشکیل آن با شرکت سایر ایرانیان بویژه جوانان شده اند ، هیچ نامی از رهبران بهائی برده نشود و هیچ تبلیغ آشکاری صورت نپذیرد ، حوصله ی این گرگان پوستین پوش و جاسوسان رژیم صهیونستی به اندازه ای هست که طعمه ی خود را با این ادبیات ظاهر الصلاح با پای خود به فضای تسلط خویش بکشانند و به شکاری که داوطلبانه خود را خوراک گرگان می کند تبدیل نمایند.

چه باید کرد ؟!
جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با این ترفند جدید فرقه ضاله چه گزینه هایی را پیش رو دارد و کدام را انتخاب خواهد کرد.
1 -  هر بحث و نشستی را که در آن سخن از توسعه اجتماعی و اقتصادی است ، ممنوع نماید ؟!
این کار عملا غیر ممکن است از طرفی نقض غرض است ، چرا که تمام تاکید مسئولین نظام بر لزوم اهتمام فرهیخته گان و کارشناسان جامعه به چنین مباحثی است.
2 -  بهائیان را شناسایی کند و آنها را از گفتگوی با سایر ایرانیان در مورد توسعه اقتصادی و اجتماعی منع نماید!.
این نیز کاری غیر ممکن است از طرفی
بازداشت بهائیانی که جاسوسی آنها بر بیگانه و اقدام علنی و مخفیانه ی شان در توطئه علیه نظام قطعی بوده ، فریاد مظلوم نمایی شان را بلند کرده وباعث شده  صدای طبل جوامع بظاهر مدافع حقوق بشر گوش عالم را کر کند ، چه می شود اگر به  این موذی ها در جلسات گفتگوی اقتصادی و اجتماعی " تو " بگویی ؟؟ و صد البته این برخورد ، آرزوی قلبی رهبران بهایی در اسرائیل است که سوژه ی جدیدی برای مظلوم نمایی دست و پا کنند.
3 – بر بهائیان در فعالیت های تبلیغی تنگ بگیرد ، با این امید که عرصه را برخود نا امن دیده و از ایران مهاجرت نمایند.
با توجه به مفاد پیامهای بیت العدل در واجب کردن تبلیغ امر تا حد جانفشانی و نیز حمایت های مالی ، فرهنگی و جهانی از بهائیان داخل ایران بعید است این روش حداقل در کوتاه مدت ، یعنی چند سال آینده جواب دهد ، و در این مدت ،کار از کار گذشته است. از طرفی در عصر ارتباطات و در عالم مجازی ، راه باصطلاح مشورت و گفتگوی آزاد منحصر به جلسات حضوری ضیافت نیست ، امروزه فعالیت بهائیان در تبلیغ امر در فضای مجازی ( سایت ها و وبلاگ ها ، اتاق های گفتگو ، چت روم ها ، فرهنگ نامه ها ، و شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و ...) کم از جلسات تبلیغی حضوری نیست . حال حساب کنیم که این ظرفیت های فضای مجازی به جای تبلیغ مستقیم (که نوعا مردم ایران به لحاظ تدین و شناخت های قبلی که از مفاسد اعتقادی و اخلاقی و ... این فرقه سراغ دارند _ اگر خوشبینانه بگوییم _ کمتر در دام می افتند .) با یک چرخش حساب شده در مباحث اجتماعی و اقتصادی و رفاه عالم انسانی توسط جامعه ی بهائی ، بکار گرفته شوند ، که عملا چنین شده است، این دشمنان دین و مملکت دیگر نیازی به جلسات حضوری ندارند.
4 – کسانی را که در مبارزه ی علمی وفرهنگی فرقه ضاله تجربه ی کافی و دیرین دارند ، آزاد بگذارد و چه بسا (همچون قاطبه ی مراجع عظام که در سال های دور ، از چنین کسانی حمایت کردند بطوری که موفقیت این افراد پس از عنایات امام زمان علیه السلام مدیون این حمایت ها بود ) حمایت کند . تا با تداوم تربیت جوانان شیفته ی امام عصر علیه السلام و تجهیز آنان به علم و مهارت جنگ علمی و فرهنگی با این ستیزه جویان، بتوانند در تمام میادین و صحنه ها دشمن را شناسایی و با حربه ی علم و اندیشه و فرهنگ و توکل به مصاف او روند و ماشین جنگی تبلیغ فرقه ضاله را در تمام شکلهایش همچون سالهای قبل از انقلاب متوقف نمایند.
و این مقدور نخواهد بود جز با تجدید نظر در رفتارهای گذشته ی مراکز امنیتی با این افراد و عمل به فرامین مقام معظم رهبری در امر به جذب حداکثری و استفاده از تمام ظرفیت های فرهنگی و علمی و اعتقادی مردم ایران در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی و مقابله با توطئه ی دشمنان داخلی و خارجی.
حال آیا جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی خواهد داشت ؟ باید منتظر تدبیرهای مسئولین نظام بمانیم.
5 – الگو گیری از روش کسانی که سابقه مبارزه ی علمی و فرهنگی موفق  با فرقه ی ضاله داشتند ، و اجرای برنامه های تربیتی و ...و تجهیز و سازماندهی افرادی عالم و ماهر برای مبارزه ی فرهنگی با این فرقه در تمام عرصه هایی که این فرقه تک تازی می کند.
این گزینه محتمل ترین انتخاب جمهوری اسلامی می باشد .  باید یاد آور شد که در سال های اخیر پس از مشاهده ی عینی توسعه فعالیت بهائیان در ایران و لمس خطرات جدی عقیدتی و سیاسی این فرقه در تهاجم تمام عیار به مردم و نظام ایران ، ودر پی اعلام خطر مراجع عظام ، با تلاش بزرگانی از علمای مشهور و حمایت نهادهای انقلابی و مردمی ، نظیر سپاه و بسیج و سایر نهاد های فرهنگی و اجتماعی کشور ، چنین اقدامی در قالب چند طرح به اجرا در آمد . لیکن برخی طرح ها نتایج مورد نظر را در پی نداشت و طرح های دیگری در حال اجراست که امیدواریم بزودی نتایج موثر آنها را شاهد باشیم .
 در علل عدم حصول نتایج مطلوب چنین طرح هایی می توان گفت :
– طراحان و مجریان این طرح ها نوعا کارمندان دولت یا نهادهای وابسته به دولت یا نظام بوده و هستند ، چنین افرادی عملا دولتی می اندیشند ، دولتی طراحی می کنند و دولتی اجرا می کنند. از سویی این عزیزان نوعا وظایف و اهداف سیاسی ، اقتصادی و کاری مهمتری دارند و این کار در برنامه ی روزانه ی آنها جزو الویت های بعدی و به نوعی افتخاری می باشد ، نه وظیفه ای شرعی و دینی و ملی و حیاتی ... و این شیوه ، با کاری که باید کاملا مردمی و تاکیدا غیردولتی باشد وتوسط افرادی متشرع و ولایت مدار بدور از بازی های سیاسی و با پشتوانه ی عمیق باور قلبی و اعتقادی طراحی و اجرا شود ، (کسانی که بدون هیچ گونه چشمداشت مادی و سیاسی و... باید کاری مستمر و طاقت فرسا  شروع کنند ،که نه تنها منافعی مادی و دنیوی برایشان ندارد بلکه باید بی نام و نشان تلاش کنند و چه بسا تهمت ها بجان بخرند و حتی از آبروی خویش در راه خدمت گزاری به ساحت مقدس مهدوی بگذرند ، ) سازگاری نداشته و نخواهد داشت.

6 –  توجه به این موضوع و چاره جویی در این معضل در اولویت های مهم جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرد.
هر چند این گزینه در ابتدا بسیار بعید به نظر می رسد ولی اقدامات پیشین در تدبیر و تقابل با تهاجمات گذشته ی این فرقه ضاله ، و تهاجم سایر دشمنان نظام و انقلاب از امریکا و اسرائیل و ... با ایجاد مشکلات عدیده ی اقتصادی و تحریم های روزافزون ، بی بصیرتی برخی مدیران سیاسی عالی رتبه و شکل گیری تنش های داخلی ، الویت پرداختن به مسئله ی انتخابات آتی و ده ها اولویت دیگر ، نگرانی انتخاب ناخواسته ی چنین گزینه ای را حداقل برای چند ماه آینده فزونی می بخشد.
اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران در توقف توطئه های فرقه ضاله طی ماه های آینده ، راهکار انتخابی مسئولین را در برخورد با فرقه ی سیاسی و جاسوسی بهائیت روشن خواهد کرد.
 

نویسنده : آقای همامهر

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.