صوفیان، وامداران آیین میترائیسم

  • 1392/09/11 - 14:18
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب _ جای تردیدی نیست که صوفی گری فرقه ای نتیجه و حاصل اقتباس و تقلید از آموزه ها و رفتار و اعمال آیین های غیر اسلامی است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ فرقه ی منحرف صوفیه وامدار مکاتب و آیین های مختلفی است که بسیاری از مناسک و آموزه های خود را از ایشان سرقت کرده و به کار بسته است. برای نمونه آیین میترایی یکی از آن دسته است که تصوف روش های آن را در امورات جاریه ی خود دخیل کرده است.

مثلاً در این آیین کسی که می خواست وارد این گروه شود و مسلک ایشان را بپذیرد، می بایست مهر تایید از مرشد و سردمدار ایشان اخذ کند و سپس مدتی را به یادگیری ابتدایی مسائل بگذراند[1] و دقیقاً همین روش درباره ی تصوف فرقه ای فعلی صادق است و کسی که داوطلب ورود به این گروهک گمراه است قبل از عضویت باید نظر مأذون فرقه را جلب کرده و موافقت او را دریابد و بعد از این پروسه به ذکر گویی و اذکار لسانی و ... مشغول گردد.[2]

در آیین میترایی شخص داوطلب اعمالی را انجام می دهد تا بیان کند از گذشته ی خود دست کشیده و پاک گشته است. مانند غسل و تطهیر و ...[3] در فرقه ی تصوف هم غسلی به نام اسلام، معادل عمل میتراییان است که البته صوفیان هیچ گاه حاضر به پاسخ گویی به این سوال نشده اند که اگر شما خود را مسلمان می دانید، کجای احکام اسلام، از غسل اسلام سخن گفته است؟ واگر چنین موضوعی در احکام اسلام نبوده، چرا حاضر به بدعت گذاری در دین شده اید با اینکه این روایت را از رسول خدا صلی الله علیه وآله دیده اید که فرمود: إنَّ اللّه‏َ تعالى لا يَقبَلُ لصاحِبِ بِدعةٍ صَوما و لا صَلاةً و لا صَدَقةً و لا حَجّا و لا عُمرةً و لا جِهادا و لا صَرْفا و لا عَدْلاً .[4] خداوند از بدعت گذار نه روزه‏ اى مى‏ پذيرد، نه نمازى، نه صدقه‏ اى ، نه زكاتى، نه حجّى، نه عمره‏ اى، نه جهادى، نه توبه ‏اى و نه فديه ‏اى! پس صوفی به کدام عمل خود می خواهد خداوند را ملاقات کند؟!

جای تردیدی نمی ماند که صوفی گری فرقه ای نتیجه و حاصل اقتباس و تقلید از آموزه ها و رفتار و اعمال آیین های غیر اسلامی است و خیانت ایشان به اسلام این است که همراه با این بدعت ها پسوندی اسلامی به آن داده و این اعمال را از مناسک اسلام دانسته و معرفی می کنند تا به این ترتیب بتوانند مسلمانان ساده لوح را فریفته و به فرقه ی خود جذب کنند.[5]

منابع:

1- آیین میترا ص 177
2- درکوی صوفیان، ص 35
3- آیین میترا ص 186
4- میزان الحکمه ج1 بحث بدعت
5- عنکبوت های دنیادار ص 58

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.