اشتباه بزرگ در نسب نامه عیسی مسيح

  • 1395/04/12 - 23:29
در كتاب مقدس مسيحيان، اشتباهات بسيار زيادی يافت می‌شود كه نشان‌دهنده تحريف شدن اصل اين کتاب‌های آسمانی است. نويسنده اين کتاب‌ها (هم تورات و اناجيل) مطالبی را بر اساس حافظه خود نوشته و آن را به پيامبران خود نسبت می‌دهند، درحالی‌که كتاب آسمانی كه برای هدايت بشر نازل‌شده در کوچک‌ترین مسائل هم نبايد اشتباه كند.

پايگاه جامع فرق، اديان و مذاهب_ در كتاب مقدس مسيحيان، اشتباهات بسيار زيادی يافت می‌شود كه نشان‌دهنده تحريف شدن اصل اين کتاب‌های آسمانی است. نويسنده اين کتاب‌ها (هم تورات و اناجيل) مطالبی را بر اساس حافظه خود نوشته و آن را به پيامبران خود نسبت می‌دهند، درحالی‌که كتاب آسمانی كه برای هدايت بشر نازل‌شده در کوچک‌ترین مسائل هم نبايد اشتباه كند.
يكی از اين اشتباهات كه در انجيل متی آمده، چنين است: «پس تمام طبقات، از ابراهیم تا داود چهارده طبقه است و از داود تا جلای بابِل چهارده طبقه و از جلای بابِل تا مسیح چهارده طبقه.»[1] از اين عبارت معلوم می‌شود كه نسب عيسی (عليه‌السلام) بر سه قسم است و هر يك از اقسام سه‌گانه شامل چهارده طبقه می‌شود؛ اما اين کاملاً اشتباه است؛ زيرا:
طبقه اول از ابراهيم (عليه‌السلام) شروع‌شده و به داود (عليه‌السلام) ختم شده است و وقتی داود (عليه‌السلام) در طبقه اول باشد نبايد در قسم دوم هم ذکرشده باشد و اگر در قسم دوم هم بيايد بايد طبقات شامل سيزده نفر شود نه چهارده نفر!
در قسم دوم هم بايد از سليمان (عليه‌السلام) شروع شود و به يوخانيا ختم شود و وقتی يوخانيا در قسم دوم باشد از قسم سوم قطعاً خارج‌شده است، در قسم سوم هم بايد از شلتائيل آغاز شود و به عيسي (عليه‌السلام) ختم شود. درنتیجه هر سه گروه از اين طبقات لزوماً بايد شامل سيزده نفر باشند، درحالی‌که انجيل متی چهارده نفر عنوان كرده است و اين يعنی اشتباه بسيار بزرگ در نوشتن كتاب مقدس مسيحيت كه نشانه روشنی از تحريف شدن اين كتاب است.
جناب فخر الاسلام در كتاب شريف انيس‌الاعلام گفته است كه: «بارها و بارها به اين آيه اعتراض شده است و علمای مسيح هم توجيهاتی بيان کرده‌اند اما هیچ‌کدام از آن توجيهات قابل‌توجه و اعتنا نيست.»[2]

پی‌نوشت‌:
[1]. انجیل متی 1: 17
[2]. انيس الاعلام، محمدصادق فخر الاسلام، انتشارات کتاب‌فروشی مرتضوي، تهران، ج 2، ص 158.

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.