مفتی وهابی: طلا برای زنان حرام است!

  • 1395/03/05 - 10:09
زمانی که انسان به مذهبی خود ساخته و بدعی ملتزم شود، دیگر فتوا دادن و عمل کردن به برخی از اموری که برای سایرین بسیار عجیب و شگفت آور است، برای او خیلی دور از ذهن نیست. مثل اینکه، پس از قرن‌ها که دین اسلام استفاده از طلا را برای زنان به عنوان زینتی حلال، جایز دانسته است، مفتی وهابی می‌گوید استفاده از جواهرات برای زنان حرام است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در میان اعتقادات و بدعت‌های وهابیان، مطالب و موضوعات عجیب زیاد است. چون بدعت بودن یک مذهب، خود بیشترین عامل در ایجاد افکار و عقاید باطل در آن می‌باشد. زمانی که شما از سرچشمه‌ی وحی، اعتقادات خود را کسب نکنید، و به سلایق و علایق شخصی خود، در این زمینه، اکتفا نمایید، حاصل آن بعضاً اراجیفی می‌شود، که هر انسان عاقلی را به خنده وامی‌دارد و چه‌بسا به علت جهل بیش از حد ایشان، به تاثر و تأسف نیز منجر شود.
در میان فتاوای عجیب و غریبی که بعضاً از لجنه‌ی وهابیت (مرکز علمای به اصطلاح طراز اول وهابی) و نیز برخی از مفتیان ارشد آنان به‌چشم می‌خورد، به فتوایی از البانی (یکی از سه شخصیت مطرح معاصر وهابی) بر می‌خوریم. در کمال تعجب می‌بینیم که زمانی که ایشان، از حرمت استفاده‌ی طلا برای مردان سخن می‌گوید، ناگهان مثل انسانی که گرفتار جوّ خاصی شده باشد، می‌گوید استفاده‌ی انگشتر طلا برای زنان، مثل مردان حرام است، به این حد هم، اکتفا نمی‌کند و بعد از آن می‌گوید: حتی استفاده‌ی از دست‌بند و گردن‌بند طلا هم، برای زنان حرام است.[1]
این در حالی است که در تعالیم سایر مسلمانان، هرگز کسی به استفاده‌ی طلا برای زنان اشکالی نکرده است. در احادیث شیعه نیز موارد زیادی داریم، که طلا را زینت زنان معرفی می‌کند. مثل این حدیث از امام صادق (علیه السلام) که ایشان می‌فرمایند: «خداوند طلا را زینت اهل بهشت و در دنیا آن را زینت زنان قرار داده است.»[2]
پس از این کلام معصوم انسان به یاد این آیه می‌افتد که «قُلْ مَنْ حَرَّمَ زينَةَ اللَّهِ الَّتي‏ أَخْرَجَ لِعِبادِهِ وَ الطَّيِّباتِ مِنَ الرِّزْق.[اعراف/23] بگو: چه كسى زينت خدا را كه براى بندگان خود بيرون آورده و روزى‌‏هاى پاكيزه را، حرام كرده؟»
اکنون باید از وهابیان پرسید که، آیا امثال این‌گونه فتاوی، ایستادن مقابل کلام الله و خود خداوند متعال نیست؟

پی‌نوشت:

[1]. البانی، محمد ناصرالدین، آداب الزفاف فی السنه المطهر، ص222، مکتبه الاسلامیه، عمان، اردن، بی تا.
[2]. طوسی، محمد بن حسن، تهذیب الاحکام،  ج2، ص 227، محقق حسن موسوی، دارالکتب الاسلامیه، تهران، 1407 ق.

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.