به گواه قرآن حضرت مهدی (عج) زنده است

  • 1395/02/18 - 13:03
شبهات پیرامون شخصیت و اصل وجود امام زمان (عج)، بحث جدیدی نیست و از زمان غیبت ایشان، به انحاء گوناگون مطرح بوده و هست. منتهی در هر دوره به لسان جدید و از زبان فرقه‌ای نو، این مطالب دوباره نقل می‌گردد. یکی از این شبهات، تردید داشتن به حیات ایشان تا زمان حاضر است که ما این مساله را با اتکاء به آیات قرآن پاسخ می‌دهیم.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ شبهات حول امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و اصل وجود ایشان، از همان آغاز غیبت مطرح بوده است. منتهی در هر دوره رنگ و بوی این شبهه متفاوت شده و از لسان فرقه‌ای خاص صادر می‌شود. از جمله مسائلی که وهابیت، ما را به اشتباه در مورد آن متهم می‌کند، اعتقاد به‌وجود امامی غایب است که زمانی ظهور خواهد کرد و عالَم را پر از عدل و داد می‌سازد.[1]
یکی از شبهات در این زمینه، بحث حیات ایشان است. به‌عبارت دیگر ایشان می‌گویند چگونه ممکن است، انسانی این مقدار عمر کند؟[2] و اصلاً شما شیعه برای ادعای خود، دلیل محکمی ندارید، بلکه به اوهام و خرافات متکی هستید. به این طریق، هر روز با شبهاتی جدید، به‌دنبال انکار این عقیده و متهم ساختن شیعه است.
یکی از پاسخ‌هایی که به ادعای عدم حیات ایشان داده می‌شود، اثبات این قضیه با استفاده از آیات قرآن کریم می‌باشد. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ  وَ لِكلُ‏ِّ قَوْمٍ هَاد.[رعد/7] وظيفه تو ترسانيدن مردم نافرمان است و هر قومى از طرف پروردگار، راهنما و رهبرى دارد.» این آیه یک قاعده‌ی کلی را مطرح می‌کند و آن وجود یک هادی و امام در هر زمان و برای هر قومی است.
حال باید دانست: اولاً: شیعه قائل به ائمه‌ی دوازده‌گانه است.[3] و تنها امامی که از این ائمه، تاکنون در قید حیات است، امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌باشد.
ثانیاً: به نقل از کتب اهل سنت، ابن عباس در حدیثی انتساب این هدایت را به حضرت علی (علیه السلام) نقل می‌کند،[4] که ما شیعیان معتقدیم امامت در نسل ایشان بوده و تا امام عصر (عجل الله تعالی فرجه) ادامه می‌یابد.
پس بر خلاف آن‌چه وهابیت ادعا می‌کند، شیعیان اقوال خود را به محکم‌ترین اسناد، از جمله قرآن متکی می‌داند. اما خوب است بدانیم، آن‌که بر انکار امام زمان دلیل ندارد، وهابیت است.

پی‌نوشت:

[1]. اثبات امام زمان (عج) برای یک وهابی.
[2]. چگونه امام زمان (علیه السّلام ) می‌تواند چنین عمر طولانی داشته باشد؟
[3]. تفاوت امامان شيعه با ائمه بقيه مذاهب اسلامى.
[4] عسقلانی، ابن حجر، فتح الباری شرح صحیح البخاری، ج8، ص 376، دارالمعرفه، بیروت، 1379 ق.

برچسب‌ها: 
تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.