نقش انگلیس در فرقه‌های انحرافی بین مسلمانان

  • 1394/03/06 - 12:32
ویژگی این فرقه انحرافی این بود که اولاً در مکه و مدینه حضور داشت و این دو شهر اسلامی را که در موسم حج شلوغ است را نشانه گرفتند و دارای اهمیت بود (57 کشور اسلامی در مراسم حج حضور دارند). دومین ویژگی وهابیت این بود که هیچ‌گاه اتحاد جهان اسلام را نداشت. در همه جای دنیا نتوانسته یک ائتلاف و همبستگی ایجاد کند. ایجاد تفرقه و فتنه وهابیت...

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ اگر جهان اسلام را بخواهیم از حیث مذهبی تقسیم کنیم چند گروه و مذهب در دل جهان اسلام مشاهده می‌کنیم. ما شاهد چهار مذهب شافعی، مالکی، حنفی و حنبلی و از حیث کلامی دو مذهب مهم در اسلام داریم یک مذهب ماتُریدی و دیگری مذهب اشعری است که مذهب ماتریدی معمولا در مناطق شبه قاره است و در دیگر مناطق جهان اسلام بحث اشاعره را داریم. جدای از این مذهب شیعه را که بالغ بر 350 میلیون جمعیت دارد را در جهان داریم و ام‌القری شیعه هم در حقیقت ایران است. جدای از این مذاهب، فرقه‌های تصوف در جهان داریم که مانند نقشبندیه، قادریه، عطیه، وفائیه و دیگر فرق تصوف در جهان اسلام وجود دارد.

اضلاع سه گانه فرقه‌های انحرافی در اسلام  و نقش انگلیس

- ضلع اول؛ فرقه احمدیه در شبه قاره (زبان اردو)

ما در کشوری مانند مصر بیش از صد فرقه صوفی فعال داریم. واقعیت این است که علی‌رغم این شرایط، ما در جهان اسلام شاهد سه جریان عمده انحرافی هستیم که قابل توجه است. جریان اول جریانی است که اگر آن را به صورت مثلث انحراف تصور کنیم می‌بینیم که محور اصلی آن در شبه قاره است (هند، پاکستان و بنگلادش) که بیش از 500 میلیون مسلمان دارد که فرقه قادیانه یا احمدیه در قرن 18 در آن شکل گرفت و غلام احمدخان قادیانی رهبر آن بود و چند ادعا داشت که برخلاف اندیشه اسلامی بود. ادعای آن این بود که «من مسیح هستم». دومین ادعای آن که با حمایت انگلیس برای خواباندن فتنه اول بود، ادعای مهدویت کرد که اعتراض مسلمان‌ها در این باره کارساز نشد و سپس ادعای «خاتمیت» کرد و گفت وحی بر من نازل می‌شود که مسلمان‌ها به او گفتند تو از دین خارج شدی و مرتد هستی که این فتنه با حمایت انگلیس‌ها به بزرگترین فتنه مسلمان‌ها تبدیل شد که زبان این فرقه هم اردو بود تا مخاطبان متوجه شوند و اکنون به عنوان غده سرطانی تمام منطقه شبه‌قاره را گرفته است. سال 1947 که پاکستان از هند بزرگ جدا شد اعلام کردند که فرقه قادیانی حق فعالیت ندارد و رهبر این گروه طاهر خان قادیانی رفت و شاهد ادامه فعالیت فرقه قادیانی در انگلستان هستیم.

- ضلع دوم؛ انحراف در ایران (بهائیت)

ضلع دوم در ایران و منطقه فارس‌زبان کلید خورد که آن فرقه «بهائیت» است. بهائیت هم دیدگاه بسیار افراطی داشت و نسبت به علی‌محمد باب می‌رسد که خودش را نزدیک به امام زمان معرفی می‌کند و بعد کار دست حسین‌علی نوری می‌افتد و می‌بینیم که فرقه کاملا منحرف می‌شود و جالب این است که زبان فرقه بهائیت به زبان فارسی است تا سایرین متوجه شوند و امروز یکی از فرقه‌های بزرگ در کنار یهود و مسیحیت، بهائیت است و چند مرکز بزرگ در سراسر دنیا دارند. نکته قابل توجه این است که طاهرخان قادیانی به انگلستان رفت ولی می‌بینیم که مرکز امروز بهائیت در حیفا واقع در سرزمین اشغالی فلسطین (اسرائیل) است و می‌دانیم که صهیونیست‌ها معتقدند که قوم برگزیده هستند و سرزمین را ارث خود می‌دانند و به مسیحیت حق فعالیت نمی‌دهند. با این حال شاهد هستیم بهائیت باغ‌های هفت‌گانه در آنجا دارد و کوه کرمل را خالی و مهیا کردند.

- ضلع سوم؛ وهابیت

اما ضلع سوم که از همه خطرناک‌تر و تأثیر منفی بیشتری دارد ضلع وهابیت است. وهابیت به رهبری محمد بن عبدالوهاب در حالی آغاز شد که پدرش از دنیا رفت حتی پدرش با وی مخالف بود و برادرش سلیمان بن عبدالوهاب کتابی با عنوان «الصواعق الإلهیة فی الرد علی الوهابیة» نوشت.

دلایل حمایت انگلستان از فرقه وهابیت

ویژگی این فرقه انحرافی این بود که اولاً در مکه و مدینه حضور داشت و این دو شهر اسلامی را که در موسم حج شلوغ است را نشانه گرفتند و دارای اهمیت بود (57 کشور اسلامی در مراسم حج حضور دارند). دومین ویژگی وهابیت این بود که هیچ‌گاه اتحاد جهان اسلام را نداشت. در همه جای دنیا نتوانسته یک ائتلاف و همبستگی ایجاد کند. ایجاد تفرقه و فتنه وهابیت، بهترین عامل برای انگلستان بود که در شرایط آن زمان انگلستان و اکنون امریکا استفاده شد. هنگامی که در یمن انقلاب می‌شود و علی عبدالله صالح را می‌خواهند کنار بگذارند به عربستان پیشنهاد می‌شود برود یا در تونس بن علی به عربستان می‌رود یا انقلاب مصر مشاهده می‌کنیم هیأت الکبار عربستان برعلیه انقلاب فتوی می‌دهند. بحرین که انقلاب می‌شود آنجا باز هم نیروهای درع الجزیره یا سپر جزیره هستند. وهابیت هر نقطه‌ای که رفته یا فشار و زور بوده و با دعوت نرفته. حتی در پایتخت این فرقه که به نام درعیه است و تا ریاض 7 کیلومتر فاصله دارد و این 7 کیلومتر طی 30 سال و با 4 هزار کشته پیش رفتند و به قول «حامد الگار» نویسنده امریکایی در کتاب وهابی‌گری خودش می‌گوید: «از وقتی که وهابیت آغاز شده تاکنون نزدیک به 450 هزار کشته از جهان اسلام گرفتند. اینها کافر واقعی هستند چرا که تمام کشته‌ها مسلمان و بیشتر قربانیان از اهل سنت هستند. در منطقه نجد و حجاز که اصلاً شیعه وجود ندارد و اکثرا اهل سنت هستند و کشتارهای عجیبی توسط وهابیت در اینجا شاهد هستیم.» زمانی که خواستند مکه را بگیرند وارد طائف شدند. بین طائف تا مکه 70 کیلومتر فاصله است و اینقدر در طائف جنایت کردند و شکم زن‌های حامله را پاره کردند و کودکان را کشتند که تداعی شرایط امروز را می‌کند و از طائف که به سمت مکه حرکت کردند  شهر مکه از ترس خالی شد و واگذار شد. ما این‌گونه سابقه‌ای از وهابیت مشاهده می‌کنیم.
آنچه در بالا آمد حاصل بخشی از گفت‌وگوی 2 ساعته یکی از شبکه‌های خبری با حجت الاسلام و المسلمین  دکتر سید مهدی علیزاده موسوی است.

پی‌نوشت:

[1].خبرگزاری فارس، شماره 13930408000142، 93/04/10

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.