عرفان حلقه 5

  • 1392/02/10 - 08:54
یکی از اصول عرفان کیهانی یا حلقه" جواز عدم اعتقاد به هیچ دین و مکتبی است، یعنی فرد صرف نظر از هرگونه اعتقاد حتی عدم اعتقاد و ایمان به خدای واحد می تواند از شبکه شعور الهی استفاده کند. این اصل که بارها در کتاب انسان از منظری دیگر رئیس فرقه عرفان کیهانی آورده شده است برای جذب جوانان و افراد دین گریز است؛
عرفان حلقه از ظهور تا نزول

انحرافات عرفان حلقه

یکی از اصول عرفان کیهانی یا حلقه" جواز عدم اعتقاد به هیچ دین و مکتبی است، یعنی فرد صرف نظر از هرگونه اعتقاد حتی عدم اعتقاد و ایمان به خدای واحد می تواند از شبکه شعور الهی استفاده کند. این اصل که بارها در کتاب انسان از منظری دیگر رئیس فرقه عرفان کیهانی آورده شده است برای جذب جوانان و افراد دین گریز است؛ به عبارت روشنتر این راه میانبری است که فرد حتی بدون انجام واجبات به وصال خدای می رساند و او را از لطف خدا سرشار می کند امّا این خدای عرفان کیهانی نه آن خدایی است که ما می پرستیم بلکه خدایی است که نه محرم نا محرم دارد، نه ایمان به امام و پیامبر و نه دین و مذهب.

 در واقع میانبر آقای محمدعلی طاهري میانبری است بسوی پرتگاه مرگ، مرگ معنوی که به مخاطبش یقین می رساند که وجوب واجبات برای هزاره حاضر قدیمی و کهنه است.

 پس مخاطبش را ناگزیر می سازد تا با درک این مطلب برای خود واجبات دیگری را مانند نشستن چندین ساعته به صورت ریلکسیشن، قرار گرفتن در هرم جمع مرید و.. را برای خود واجب کند.

مهمترین اشكالات و انحرافات  این فرقه مبارزه آرام و اصطلاحا زیر پوستی با دین و اعتقادات مردم است.غیر وحیانی دانستن قرآن، اهانت به رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله با عنوان تناقض گویی، غیر معصوم خواندن ائمه اطهار صلوات الله علیهم، شرك دانستن زیارت قبور ائمه اطهار، تمسخر رجعت و مهدویت، تمجید از شیطان رجیم و موحد خواندن این ملعون رجیم، ادعای خروج جن از درون مردم، ترویج زیركانه تناسخ، نفی برخی از مسلمات مانند ادعای وجود نداشتن حضرت عزرائیل ،لمس و تماس غیر شرعی با بدن زنان نامحرم به بهانه درمان عرفانی و ده ها انحراف دیگر.

طاهری به صورت عمد اول قرآن را زیر سؤال می‌برد اعتقاد دارد قرآن ناقص است و نوشته پیامبر است بعد با اعضاء شبكه كه هرمی است طرح می‌كنند كه باید ناقص بودن قرآن را در جامعه بنشانیم تا بتوانیم حرف‌های خود را اثبات كنیم. مرحله بعدی زیر سؤال بردن ائمه است، چون ستون تشیّع است؛ لذا سعی می‌كند آن را بكوبد در سخنانش زیارت ائمه را شرك می‌داند. زیارت قبور را كثرت‌گرایی می‌داند. مهدویت را می‌كوبد. امام زمان(عج) را مسخره می‌كند و می‌گوید منجی عقل است. بعد جایگزین برای عقل می‌گذارد كه جایگزین خودش است..

تنها جاذبه عرفان حلقه به دروغ مسئله "شفاء" است. البته مسئله خارج كردن جن از كالبد بدن كه متأسفانه در سراسر كشور نیز رایج شده، از دیگر جاذبه های این فرقه است..

مبناي تفكرات و آموزه هاي عرفان حلقه

مبناي عرفان حلقه را مباحث ماترياليستي و ديالكتيكي تشكيل مي دهد و براساس ادعاي سركرده اين فرقه هيچ فردي نمي تواند به خداي واقعي از طريق معصومين(ع) و قرآن دست يابد. مبناي تضاد ديالكتيكي از اصلي ترين مباني اين ديدگاه بوده و هر آن چه وجود دارد قطعاً در درون خود ضد خود را نيز پرورش داده و با كمك شناسايي ضد يك چيز مي توان اصل آن را شناسايي كرد. بر همين مبنا شعور و ضد شعور، ماده و ضد ماده، آگاهي و ضد آگاهي ، عرفان و ضد عرفان و .... اين گونه شناخته مي شود.

 اين فرقه انحرافي شبه عرفاني، عرفان را دنيايي بدون ابزار معرفي مي كند و با تامل در اين نكته مي توان دريافت كه نظريات ماترياليستي عمق پيچيده اي در اين فرقه دارد.

نكته ديگر اينكه ديدگاه هاي كاباليستي نيز در لابه لاي تعاريف ديالكتيكي اين شبه عرفان وجود دارد. سركرده 54 ساله اين فرقه مدعي است كه آن چه مي گويد را در دوران جواني و از طريق كائنات و جهان هستي دريافت كرده و در اين باره از هيچ فردي نكته اي نياموخته و كتابي نيز در اين باره نخوانده است.

 وي مي كوشد اين گونه القاء  كند كه آن چه تاكنون مطرح كرده از طريق وحي و الهاماتي از مركز هوشمند جهان كسب كرده است. وي در گفتار و نوشتار خود اين هوشمندي را گاهي روح القدس، گاهي يدالله و گاهي روح آلامين و پاره اي از مواقع خدا معرفي مي كند. براساس اخبار و اسناد به دست آمده سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » در مباحث كميته عرفان علاوه بر اين كه شيطان را تطهير مي كند، مي كوشيد شبهاتي را نسبت به تلاش هاي انبيا در اذهان ايجاد كند.

سركرده فرقه انحرافي «عرفان كيهاني » همچنين با ادعاي دارا بودن نگاه فرادرماني مدعي بود كه ويروس هاي شبكه منفي در افراد جن زده را خارج مي كند. طاهري تعريفي ويژه از بهشت و جهنم و ملكوت ارائه مي كرد كه با ديدگاه كاباليستي كاملا انطباق دارد. البته از منظري ديگر مي توان گفت،‌ وجود محمدعلی طاهري به عنوان سر سلسله این گروه هرمی، همان وجود مرشد در تصوف است و دقیقاً با همان قدرت دیکتاتوری به طوری که حتی گرفتن لایه دفاعی از شبکه شعور کیهانی (خدا) با اجازه او انجام می گیرد و فردی که این لایه را تحویل می گیرد سوگند نامه ای را به سر سلسله می دهد تا او لایه دفاعی و شفابخش را به فرد مرید تفویض کند. از سوی دیگر هرگونه تعّدی از دستورات سرسلسله و مرشد این گروه انحرافی موجب فعالیت هورمونهای درون ریز می شود که نتیجاً فرد نافرمان را تهدید به مرگ و نقض عضو می کنند.

ومن الله التوفیق

دیدگاه‌ها

به نظر من کسی که این مقاله رو بر ضد استاد عشق نوشته بسیار احمق است و یک رافضی به تمام معنی است در ضمن چیزی بنام وهابیت هم وجود خارجی ندارد این فریب اخوند احمق صفوی است که پیروان نادانی مانند شما دارد شما که حتی توان مناظره به کسی رو نداره چه طاهری چه اهل سنت غلط می کنید تکفیر می کنید

استاد عشششششششششق!!!!!!!!!!!!!!! چقدم ک خودتونو تحویل می گیرید............ جواب ابلهان خاموشیست.........

سلام دوست عزیز با ادب .وقتی استاد شما در جلساتش سوره تکاثر را برای رد کردن زیارت امام رضا علیه السلام می خواند وقتی در کتاب خودس (انسان از منظری دیگر)می گوید ما هیچ نیازی به واسطه نداریم .شما برو و این سخنان را در کتاب های ابن تیمیه و همفکرانش پیدا کن حتما می فهیمی استاد عشق تفکر وهابی دارد/در ضمن بزرگان شیعه بسیار با اهل سنت ووهابیت مناظره داشته اند و این شما هستید که از مناظره فرار می کنید .در شهر ما (اصفهان)در ایام شهادت پیامبر در سال گذشته(1392)استاد مظاهری سیف در محله دهنو امده بودند ولی یک نفر از شما حاظر به مناظره نشد بلکه ایشان وبرخی دیگر را تهدید کردید.

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.