استناد مجری وهابی به حدیثی ضعیف برای کاستن مقام امام علی (ع)

  • 1395/02/04 - 17:56
هدف وهابیون خبیث چیزی جز ادعای بغض امام علی (علیه السلام) نیست، به همین خاطر هر روز در صدد کم کردن محبت مردم به امام علی (علیه السلام) هستند. بله به راستی که وهابیون به تبعیت از ابن تیمیه، از هر گونه تهمت به امام علی (علیه السلام) کوتاهی نمی‌کنند. و این عادتی است که بین ابن تیمیه و متابعینش وجود دارد.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ عقیل هاشمی یکی از مجریان متعصب وهابی در صفحه فیس‌بوک خود به روایتی جعلی استناد کرده است، که این روایت را با ذکر چند نکته بررسی می‌کنیم. ادعای این وهابی در تصویر زیر آمده است.

نکته اول: این روایت در هیچ كتاب حدیثی (چه کتب معتبر و چه غیر معتبر) وجود ندارد.

نکته دوم: درست است که روایتی در این‌باره نداریم، ولی اگر بخواهیم قطره‌ای از فضائل امام علی (علیه السلام) را ثابت کنیم، می‌توان به روایتی که مشابه این حدیث (حدیثی که این وهابی به آن تمسک کرد) می‌باشد، استناد کنیم. در کتب معروف اهل سنت با سند صحیح تصریح شده است که: «نگاه کردن به چهره علی (علیه السلام) عبادت است»[1] و این خود فضیلت بزرگ دیگری برای امام علی (علیه السلام) محسوب می‌شود.

نکته سوم: امری که واضح است این است که عقیل هاشمی به دنبال این است که این مطلب را ثابت کند که شیعه در حق امام علی (علیه السلام) غلو می‌کند، به همین علت است که سعی دارد غالی بودن شیعه را با این روایات ثابت کند. ولی همان‌طور که گفتیم اولاً، این روایت در کتب شیعه وجود ندارد و ثانیاً، شیعه از هرگونه غلو در حق اهل بیت دوری می‌کند. این خود وهابیون هستند که در حق بزرگان خود غلو می‌کنند. نمونه‌ای از غلو را در آدرس پاورقی ذکر کرده‌ایم.[2]

پی‌نوشت:

[1]. نگاه کردن به چهره علی (علیه السلام) عبادت است.
[2]. غلو درباره ابوزرعه
غلو حنابله در مورد احمد بن نصر
غلو کردن اهل حدیث و ساخت فضیلت برای علی بن موفق

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.