تناقض کتاب مقدس در مورد احکام تورات

  • 1395/02/04 - 17:32
کتاب مقدس مسیحیان دربردارنده‌ی بسیاری از تناقضات و تضادها است. کتاب مقدس مسیحیان نه‌تنها با کتاب عهد عتیق که مورد قبول مسیحیان است، اختلاف دارد؛ بلکه در بین آیات عهد جدید نیز تناقضات و اختلافات واضحی وجود دارد. یکی از این اختلافات و تضاد‌ها بر سر حجیت عمل به عهد قدیم و به خصوص تورات است.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ کتاب مقدس مسیحیان دربردارنده‌ی بسیاری از تناقضات و تضادها است. کتاب مقدس مسیحیان نه‌تنها با کتاب عهد عتیق که موردقبول مسیحیان است، اختلاف دارد؛ بلکه در بین آیات عهد جدید نیز تناقضات و اختلافات واضحی وجود دارد. یکی از این اختلافات و تضاد‌ها بر سر حجیت عمل به عهد قدیم و به خصوص تورات است.
در بخشی از کتاب مقدس چنین به نظر می‌رسد که تورات کتابی فناناپذیر بوده و تا آسمان و زمین برپاست نقطه‌ای از آن زایل نشده و همه‌ی احکامش واقع و جاری خواهد شد. «زیرا هرآینه به شما می‌گویم تا آسمان و زمین زایل نشود، همزه یا نقطه‌ای از تورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود.»[1] این عبارت انجیل متی با آیات و عبارت‌های دیگر کتاب مقدس کاملاً متناقض است.
در کتاب مقدس سنگسار حکم زن و مرد زناکار است: «آنگاه‌ آن‌ مرد یا زن‌ را که‌ این‌ کار بد را در دروازه‌هایت‌ کرده‌ است‌، بیرون‌ آور و آن‌ مرد یا زن‌ را با سنگ‌ها سنگسار کن‌ تا بمیرند.»[2] با توجه به عبارت انجیل متی این حکم تورات نباید زایل شده و در مسیحیت نیز واقع شود، حال اینکه این حکم در انجیل یوحنا نسخ شده است. در انجیل یوحنا در مورد شخص زناکاری از عیسی مسیح سؤال شده و به وی می‌گویند که موسی (علیه‌السلام) و تورات حکم به سنگسار وی کرده‌اند، نظر شما دراین‌باره چیست؟ جالب این است که خود عیسی مسیح که خود را مأمور به انجام شریعت تورات می‌خواند[3]، به وقت عمل خود احکام تورات را نسخ می‌کند و به زن زناکار می‌گوید برود و دیگر گناه نکند: «بدو گفتند، ای استاد، این زن در عین عمل زنا گرفته شد؛ و موسی در تورات به ما حکم کرده است که چنین زنان سنگسار شوند. امّا تو چه می‌گویی؟... پس عیسی چون راست شد و غیر از زن کسی را ندید، بدو گفت، ای زن آن مدّعیان تو کجا شدند؟ آیا هیچ‌کس بر تو فتوا نداد؟ گفت، هیچ‌کس ای آقا. عیسی گفت، من هم بر تو فتوا نمی‌دهم. برو دیگر گناه مکن.»[4]
علاوه بر این مورد در بسیاری از موارد نیز مسیحیت برخلاف احکام تورات عمل کرده‌اند. تورات می‌گوید شنبه تعطیل است اما مسیحیان یکشنبه را تعطیل می‌کنند. تورات می‌گوید چهل روز روزه بگیرید اما مسیحیت روزه را خود‌داری کردن از چند نوع غذا لحاظ می‌کند... با این توصیف پس منظور انجیل متی از اینکه تورات زایل نخواهد شد و همه واقع می‌شود چیست؟ آیا این تناقضی بزرگ در آیات کتاب مقدس به شمار نمی‌رود؟ البته به قدری تناقض در کتاب مقدس وجود دارد که شاید این در مقابل آن‌ها بی‌اهمیت باشد.

پی‌نوشت:
[1]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، متی 5: 18.
[2]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، تثنیه 17: 5.
[3]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، متی 5: 17.
[4]. ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، یوحنا 8: 4-11.

تولیدی

دیدگاه‌ها

البته شما در حدی نیستید که عیسی مسیح را بخاطر بخشودن گناه زن و عدم انجام گفته های تورات بازخواست نمایید! عیسی مسیح شخصیت مهربان و پر محبتی بود که پیرونش احساس خشونت در این دین پیدا نمی کند. دین مسیحیت از یهود جداست. دین یهودی بسیار سختگیر است بخاطر ستم کاری قومش اگر مسیح باید از دستورات تورات پیروی میکرد دیگر مسیحیت نبود! شما و اسلام گراها بودید هزار شکنجه و خشونت به کار می بستید و چه کارهایی که با ان زن نمی کردید !! خوش به حال او که پیش عیسی امد. مفهوم این آیه را به درستی متوج شدید؟

گرامي، اينكه تلاش ميكنيد با تحقير مخاطب، سخن خود را تحميل كنيد، خشونت نيست؟ ما در حدي نيستيم كه مسیح را بخاطر عدم انجام گفته‌های تورات بازخواست نماییم؟ خود مسيح چه؟ او هم در حدي نيست كه خود را محكوم نمايد؟ «اگر كسی از كوچكترین حكم تورات سرپیچی كند و به دیگران نیز تعلیم دهد كه چنین كنند، او در ملكوت آسمان از همه كوچكتر خواهد بود (متّی 5 : 17-19)». هرچند ما كتاب مقدس مسيحيان را حجت نميدانيم و عيساي مسيح (ع) را پيامبر معصوم خدا ميدانيم. مسلمانان كاملاً به عيساي مسيح ايمان دارند، و اگر بخواهيد بحث تروريسم را مطرح كنيد همين بس كه دو جنگ بزرگ تاريخ بشريت (جنگهاي جهاني اول و دوم) هر دو به دست مسيحيان آغاز شد و ميليونها كشته و زخمي و آواره و... امروزه نيز در همين 2 دهه اخير، مسيحيان آغازگر و عامل اصلي اكثر جنگها بودند. حتي در همين داعش (كه مورد حمايت اسرائيل است) نيز تسليحات جنگي و ماهواره اي داعش همگي توسط مسيحيان (دولتهاي غربي) به آنان داده ميشود.

درود. پیامبر اسلام که نامه برای خسرو پرویز فرستاد(سخن) و گفت باید اسلام بیاورید و به راه راست روید(تحمیل) و آنان را کافر و مجوس خواندند ( تحقیر) و بدلیل عدم پذیرفتن اسلام مسلمانان هجوم آورند(خشونت).. عیسی مسیح خود شنبه را بر خلاف یهودیان کار قرار داد. موسی حیوانات را قربانی کرد و عیسی خود را فدای "انسانیت" کرد. عیسی خلاف موسی محبت و عشق مطلق بود. شما که به "ظاهر" عیسی مسیح را پیامبر الهی میدانید میگویید عیسی کار خطا انجام داده؟ خب بدین صورت شما خدا را بازخواست کردید که چرا پیامبرت خلاف بعضی قوانین تورات عمل کرد. کشور های مسیحی چون صنعتی و پیشرفته هستند و میتوانند زور بگویند طبیعی است که عامل جنگ ها بیشتر به انان ربط دارد ولی در مورد جنگ جهانی بعدا بحث خواهیم کرد.

بسم الله الرحمن الرحيم. نقد بر كامنت ناشناس 1395/02/18 ------- نقد شماره 1. كلام شما در رابطه با سيره نبوي (و نامه به خسرو پرويز) ربطي به موضوع ندارد، يعني در حال فرار از بحث هستيد. همين كافي است كه عاقلان به ضعف منطقي و ناتواني شما پي ببرند. نقد شماره 2. گفتيد مسيح شنبه را بر خلاف یهودیان، کار قرار داد. اگر واقعاً به اناجيل ايمان داريد، خود مسيح در اناجيل گفته است كه هر كس احكام تورات را نگه ندارد در ملكوت خدا كوچكترين (حقير و ذليل) شمرده خواهد شد! نقد شماره 3. فرموديد «عیسی خود را فدای "انسانیت" کرد.» در حاليكه همه پيامبران چنين بودند. هرچند از نگاه مسيحيان (كتاب مقدس مسيحيان)، پيامبران ميتوانند دروغ بگويند، زنا كنند، بت پرست شوند و...! ليكن در اسلام همه پيامبران از گناه پاك هستند. نقد شماره 4. ما به صراحت گفتيم كه مسيح را معصوم از هرگونه خطا و گناه ميدانيم. (عين كلام ما در كامنت بالا موجود است). ليكن شما هستيد كه ميگوييد مسيح احكام خدا را زير پا گذاشت. كلام شما در كامنت هايتان موجود است. نقد شماره 5. شما فرموديد كه زور گفتن كشورهاي مسيحي طبيعي است! واقعاً معتقديد كه اين خشونت‌هاي كشورهاي مسيحي يك امر طبيعي است؟! اگر طبيعي است پس چرا به اسلام اشكال گرفتيد؟!

درود. عاقلان به این پی می برند که وقتی شما مرا کسی خطاب کردید که با تحقیر مخاطب سخن را تحمیل می کند و خشونت به کار می بندید و من به شما گفتم ایگر من نیز این چنین ام پس پیامبر اسلام چه؟( گویا شما نتوانستید واقعیت تحمیل اسلام را تحمل کنید و دست به توهین زدید) بگذریم.. در تورات گفته شده موسی نیز بت پرست بود. تهمت عمل زنا به حضرت داود و مانند این ها، ولی در مورد انجیل سند بیاورید که توهین کرده است. حرف در دهان من نگذارید من پاسخ دادم شما که از مسیح ایراد گرفتی( که در این مقاله نوشته شده عیسی احکام تورات را زیر پا گذاشت!) پس با این حال خدا را بازجویی کردی!! من انتقاد کردم از شما کی گفته ام عیسی احکام الهی را زیر پا گذاشت؟ در مورد پرسش آخر باید بگویم هر کشوری که به قدرت دست یابد طبیعی است که بر دیگران فشار بیاورد و زور بگوید این قانون طبیعت است، مگر اینکه اتوپیا شکل گیرد. قضاوت بر این است که کدام یک چه مقدار خشونت به کار بستند؟ چه کسی واقعا عقیده اش را تحمیل می کرد!؟ هدف چیست و به چه دلیلی؟ انقلاب مسیحیت آیا خونی را بر زمین ریخت؟ آیا مردم ارمنستان به زور به دین مسیح گراییدند یا ایران با عامل خارجی؟ مگر شما فکر کرده اید چون مسیحیت خشونتی مرتکب شده پس نباید اسلام را منطقی نقد کرد؟ همه این ها باید مورد بررسی قرار گیرند.

1. پيامبر در عين اينكه خسرو پرويز را به اسلام دعوت ميكند؛ او را كسري عظيم الفارس (كسراي بزرگ فارس) مينامد. اما شما طرف صحبت خود را تحقير ميكنيد و به هر حال اين رفتار شما در ادامه همان فرار از بحث است. اميدوارم از اين روش دست برداريد. 2. ما اعتقاد نداريم كه مسيح احكام خدا را زير پا گذاشته است، بلكه كتاب مقدس مسيحيت چنين ادعايي ميكند. اميدوارم يك بار ديگر متن مقاله و كامنتها را بخوانيد تا اينگونه دچار خطاي ذهني و گفتاري نشويد. 3. تمامي كتب عهد قديم بنا بر اعتقادنامه‌هاي مسيحي، براي مسيحيان حجيت دارند. شايد از اعتقادنامه ها اطلاعي نداريد. و تاكنون هيچ رهبري از رهبران و ليدرهاي مسيحيت، در گذر هزاران سال بر دروغ بودن سخنان تورات اشاره اي نكردند، بلكه مؤسسات مسيحي ذيل عنوان كتاب مقدس، تمامي كتب عهد قديم را چاپ و منتشر ميكنند. حجيت كتب عده قديم از واضحات است. اگر در همين واضحات نيز ترديد يا ناآگاهي داريد بفرماييد تا اسناد ارائه شود. 4. بحث اينكه اعتمال زور و قدرت را امري طبيعي دانستيد، اين نيز از كلام شما برميآيد كه چون "طبيعي" است، طبيعي است! اگر اصل مسئله را طبيعي بدانيد، جزئيات آن -ميزان خشونت- نيز طبيعي خواهد بود (بسته به موقعيت). گفتيد: «انقلاب مسیحیت آیا خونی را بر زمین ریخت؟» پاسخ اينكه مسيح فرصت خشونت به دست نياورد. يعني اصلا حكومت و قدرت سياسي و نظامي به دست نياورد و طبيعي است كه نتواند خشونت به خرج دهد. در همان حال -كه حكومت و قدرت سياسي و نظامي نداشت- نيز دستور داد كه يارانش لباس تنشان را بفروشند و شمشير بخرند!‌ اين در اناجيل آمده است. اصلا در انجيل آمده است كه هدف عيسي مسيح، اين بود كه بين شمشير برقرار كند، نه صلح! در انجیل متی باب 10 ایه 34 - 37 می خوانیم که عیسی مسیح گفت: «گمان مبرید كه آمده ام صلح و آرامش را بر زمین برقرار سازم. نه، من آمده ام تا شمشیر را برقرار نمایم.» بله همين است. ولي مسيح فرصتي پيدا نكرد. اگر فرصت پيدا ميكرد، همان كاري را ميكرد كه در آخرالزمان قرار است انجام دهد. قتل عام نيمي از مردم دنيا ! در انجیل لوقا 17 : 30-37 آمده است که منجی آخرالزمان نیمی از مردم را هلاک خواهد کرد و مابقی را باقی خواهد گذاشت : «««««« روز ظهور پسر انسان به همين‌گونه خواهد بود. در آن روز، کسي که بر بام خانه‌اش باشد و اثاثه‌اش در درون خانه، براي برداشتن آنها فرود نيايد. و آن که در مزرعه باشد نيز به خانه بازنگردد. زن لوط را به‌ياد آريد! هر که بخواهد جان خويش حفظ کند، آن را از دست خواهد داد، و هر که جان خويش از دست دهد، آن را محفوظ خواهد داشت. به شما مي‌گويم، در آن شب از دو تن که بر يک بسترند، يکي برگرفته و ديگري واگذاشته خواهد شد.و از دو زن که در يک جا گندم آسيا مي‌کنند، يکي برگرفته و ديگري واگذاشته خواهد شد. نيز از دو مرد که در مزرعه‌اند، يکي برگرفته و ديگري واگذاشته خواهد شد. پرسيدند: کجا، اي خداوند؟ پاسخ گفت: هر جا لاشه‌اي باشد، لاشخوران در آنجا گرد‌مي‌آيند! »»»»»»» همچنين مسيح ميگويد كه همه بايد از يكديگر متنفر باشيد و فقط مرا دوست داشته باشيد: انجیل لوقا 14 : 25-26 * یعنی باب 14 ، آیه 25 و 26 : جمعیتی انبوه عیسی را همراهی می‌کرد. رو بدیشان کرد و گفت: هر که نزد من آید و از پدر و مادر، زن و فرزند، برادر و خواهر، و حتی از جان خود متنفر نباشد، شاگرد من نتواند بود. (ترجمه هزاره نو)

موسی را بر این نقد کردند که مدیان را قتل عام کرد و بچه ها را بکشت و سرسختانه رفتار می کرد حضرت محمد نیز در جنگ ها حضور داشت و و خواهان اسلام آوردن کشور های دیگر بی قید و شرط بود ولی برخی از افراد محمد را فردی مستبد، خونخوار، تروریست معرفی کرده اند.. آیا آن ها توانستند بر عیسی مسیح خرده بگیرند؟ عشق سرشار و محبت بی کرانش را مورد نقد قرار بدهند؟ فردی که بر خلاف پیامبر پیشین و پیامبر پسین روحیه نگاوری نداشت. با همه مهربان بود و گناهان را می بخشید بدین ترتیب مردم می توانستند زیر سایه ی کسی باشند که مانند بودا از آرامش سخن می گفت. به گفته مشهوری او بر صلیب جان داد در حالی که مردم عشق او را درک نکردند... البته من خود مسیحی نیستم لیکن در جواب به شما که او را مورد نقد قرار داده اید گفتم.

مسيح نيز در پي اين بود كه همه مدعيان را قتل عام كند. اما فرصتي نيافت. به كامنت بالا دقت كنيد. ميتوانم اسناد متعددي بياورم از انجيل، كه از اهداف مسيح، قتل عام بخش عظيمي از مردم دنيا است. خشونت لازمه تشكيل حكومت جهاني است. اين را نميتوان انكار كرد. در دنياي امروز (كه جنگلي بيش نيست) اگر نكشيد، كشته خواهيد شد. به هر حال اگر خواهان بحث هستيد من آماده بحث درباره منطق مسيح در تأييد خشونت هاي سنگين هستم. اين را نيز بدانيد كه امروزه مسيح دشمنان زيادي دارد و چنين نيست كه همه او را ستايش كنند.

سلام از مطلب شملا در کانال نقد مسیحیت استفاده گردید. ✝کانال نقد و بررسی مسیحیت https://telegram.me/joinchat/DImSwD7q0Jr-Ehk39njhyA

دوست عزیز شما هم مانند بسیاری دیگر ایات رو درست متوجه نمیشوید.گفته اگر اسمان و زمین زایل شود هرگز حمزه یا نقطه ای از تورات زایل نمیشود تا همه واقع شود. مثال :من هرگز غذا نمیخورم تا زمانی که گرسنه شوم. به کلمه (تا) دقت کنید.یعنی گرسنه شدم میخورم. یا من گوشی تلفن نمیخرم تا حقوق بگیرم.یعنی حقوق گرفتم میخرم.عیسی میگه تمام پیشگویی های انبیاع باید انجام بشود تا تورات زایل بشود. در غلاطیان میگه چون تازه را گفت اول را کهنه ساخت و چیزهای کهنه و پیر رو به زوال است. در اول قرنتیان میگه عیسی ان دستخطی رو که طبق فرایز و بر ضد ما بود به صلیب خود میخ زد.و .....کسانی که میخان رفرنسهای بیشتری بدم پیام بدن

پطرس دوس عزیز به گمانم شما در عبارات کتاب مقدس به درستی دقت نمیکنید. در مورد اشکالی که فرمودید باید بگویم اگر چه مثال هایی که زدید درست بود اما ربطی به مطلبی که اشاره شد نداشت. برای توضیح بهتر آیات قبل و بعد آیه مذکور رو در اینجا میارم تا شاید شما توجه بیشتر و بهتری داشته باشید و منظور عیسی مسیح را به درستی بفهمید: «گمان مبرید که آمده ام تا تورات موسی و نوشته های سایر انبیاء را منسوخ کنم . من آمده ام تا آنها را تکمیل نمایم و به انجام رسانم . 18 براستی به شمامی گویم که از میان احکام تورات ، هر آنچه که باید عملی شود، یقیناً همه یک به یک عملی خواهند شد. 19 پس اگر کسی ازکوچکترین حکم آن سرپیچی کند و به دیگران نیز تعلیم دهد که چنین کنند، او در ملکوت آسمان از همه کوچکتر خواهد بود. اما هر که احکام خدا را اطاعت نماید و دیگران را نیز تشویق به اطاعت کند، در ملکوت آسمان بزرگ خواهد بود.» همونطور که می‌بینید عیسی مسیح در آیه ی اول تصریح می‌کنند که برای نسخ تورات و نوشته‌های سایر انبیا نیامدم یعنی نیامدم تا عهد عتیق را زایل کنم. همچنین در آیه‌ی 19 نیز تاکید میکنند که شرط ورود در ملکوت آسمان عمل کردن به احکام عهد عتیق هست و اگر کسی کوچکترین سر پیچی از احکام عهد عتیق بکند در ملکوت آسمان وارد نمی‌شود. حتما متوجه هستید که هر دو آیه ی 17 و 19 مسیح به صورت مطلق اومده و هیچ نوع قید زمانی و یا شرط خاصی بیان نشده است و این نشانگر عدم زوال پذیری عهد عتیق از نگاه عیسی مسیح دارد. عیسی مسیح نگاهش به عهد عتیق اینگونه بوده و در اینجا جای هیچگونه تردید و اشکالی نیست

سلام. مسیحیان هم احکام شریعت رو قبول دارند و اینطور که هیچ کدوم رو رعایت نکنند. در این آیه منظور عیسی این نبوده که همه احکام باید رعایت بشن بلکه منظور این بوده که هیچ بخشی از تورات در طول تاریخ تغییر نخواهد کرد . شریعت بر ضد انسان ها نوشته شده بود به همین دلیل عیسی بخشی از این احکام را باطل کرد اما نه همه آنها را . مسیحیان احکام اخلاقی تورات را رعایت می کنند. برای اطلاعات بیشتر به کتاب رساله غلاطیان مراجعه کنید.

سلام. عیسی خودش گفته است که نیامده تا احکام شریعت را باطل کند بلکه آمده تا آنها را تمام کند. او احکام را باطل نمی کرد بلکه تفسیر صحیح آیات را به آنها می گفت. مثلا عیسی هنگامی که آنها عیسی را به شکستن حکم شبات متهم میکردند عیسی به خوردن نان ضهور توسط داوود اشاره کرد که این نان را فقط کاهنان باید می خوردند و در جای دیگر عیسی می خواست مردی را در روز شبات درمان کند، به آنها گفت که اگر یکی از چارپایانتان در روز شبات به درون چاه بیفتد آیا او را نجات نمی دهید؟ دلیل اینکه مسیحیان روز یکشنبه را تعطیل می کنند این است که عیسی در این روز به آسمان رفت. درباره زن زناکار، باید مردی که با زنا کرده بود را هم می آوردند ولی آنها از آن زن برای متهم کردن عیسی استفاده کردند. عیسی با گفتن این که باید سنگ اول توسط یک شخص بی گناه زده شود ترحم خود را نشان داد.

سلام. کلیسا ها همیشه در این موارد پاسخ گو بوده اند. این مسلمانان هستند که ایمانی کورکورانه دارند و به بسیاری از تناقضات قرآن جواب درست نمی دهند. قرآن دارای اشکالات ادبی، تاریخی و علمی زیادی است. مثلا در قرآن مراحل تشکیل جنین اشتباه ذکر شده است و بسیاری از داستان های قرآن از کتب آپوکریفای یهود که کتاب هایی غیر معتبر و افسانه هستند و حتی خود یهودیان هم آنان را قبول ندارند گرفته شده است. این ها فقط بخش کوچکی از اشکالات قرآن هستند.

1. مسیحیت هیچگاه در برابر اشکالات بنیادینی که به آن وارد میشود پاسخگو نبوده است. اما اسلام همواره به اشکال تراشی های مخالفین پاسخ داده است. در قرآن اشکال واقعی و حقیقی وجود نداردو اشکالاتی هم که مطرح میشود ناشی از برداشت غلط معاندین است. 2. ما مسلمین، پیروان واقعی حضرت عیسی میسیح (ع) هستیم. یعنی مسیحیِ واقعی، ما هستیم. اما دین مسیحیت امروزی، دینی است که شیاطین آن را تحریف کردند. امروز هم اکثر قریب به اتفاق رهبران مسیحیت (به جز چند مورد انگشت شمار) همگی پیرو ابلیس هستند و روح خود را به شیطان فروخته اند. کلیسا در برابر زخمی شدن یک گربه اشک میریزد اما در برابر کشته شدن هزار هزار کودک یمنی و عراقی و افغانستانی که با موشکهای امریکایی کشته شدند؛ سکوت میکند. این وقاحت کلیسا فقط و فقط از شیطان برمیآید

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.