ترکیه سفیر واتیکان را احضار کرد !

  • 1394/01/25 - 10:16
یک مقام بلندپایه ترکیه اعلام کرد، دولت این کشور سفیر واتیکان در آنکارا را به دلیل اظهارنظرهای پاپ فرانسیس در توصیف کشتار ارامنه در یک قرن پیش با لفظ «نسل‌کشی» احضار کرد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ترکیه که هنوز بیانیه‌ای رسمی در قبال اظهارات اخیر پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در «نسل‌کشی» خواندن...

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یک مقام بلندپایه ترکیه اعلام کرد، دولت این کشور سفیر واتیکان در آنکارا را به دلیل اظهارنظرهای پاپ فرانسیس در توصیف کشتار ارامنه در یک قرن پیش با لفظ «نسل‌کشی» احضار کرد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ترکیه که هنوز بیانیه‌ای رسمی در قبال اظهارات اخیر پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در «نسل‌کشی» خواندن کشتار ارمنی‌ها به دست ترک‌های عثمانی صادر نکرده،‌ سفیر واتیکان در این کشور را به منظور اعلام اعتراض خود به این اظهارات احضار کرد.
اگرچه ترکیه پذیرفته که در سال 1915 هنگامی که ارمنستان جزئی از امپراتوری عثمانی بود، در جریان درگیری میان سربازان عثمانی و ارمنی‌های مسیحی، تعداد بسیاری از ارمنی‌ها کشته شدند اما این مسئله را که در این کشتار صدها هزار ارمنی جان خود را از دست داده‌اند و این منجر به نسل‌کشی شده را رد کرده است.
پاپ فرانسیس که روابط نزدیکی با ارمنی‌ها دارد، در جدیدترین اظهاراتش گفت که وظیفه دارد یاد زنان، مردان، کودکان و کشیش‌ها و اسقف‌های بی‌گناه را که به طرزی بی‌رحمانه به قتل رسیده‌اند، گرامی بدارد. سفارت ترکیه در واتیکان پس از آن که اطلاع یافت پاپ فرانسیس از لفظ نسل‌کشی برای توصیف قتل‌عام ارمنی‌ها استفاده کرده، یک کنفرانس خبری را که برای امروز برنامه‌ریزی کرده بود، لغو کرد.

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.