سپاه و رفع محرومیت

  • 26 فروردين, 1398 - 23:30
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان‌گونه که به عنوان یکی از قوای مسلح وظیفه حراست و امنیت از کشور را به عهده دارد، در زمینه محرومیت‌زدایی نیز این مهم را بر دوش می‌کشد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان‌گونه که به عنوان یکی از قوای مسلح، وظیفه حراست و امنیت از کشور را به عهده دارد، در زمینه محرومیت‌زدایی نیز این مهم را بر دوش می‌کشد.
بسیاری از مناطق در جنوب، مرکز و غرب و شرق کشور در استان‌های مرزی وجود دارند که محرومیت در این مناطق به وضوح قابل مشاهده است. در این‌که چرا مناطق مرزی و هم‌وطنان مرزنشین ما به طرز صحیح و عادلانه از امکانات کشور برخوردار نبوده و نیستند جای یک سؤال اساسی است که می‌بایست به صورت جداگانه مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد، اما آن‌چه عیان است این‌که بسیاری از دولتمردان و کسانی‌که به نوعی امور اجرایی کشور را به عهده داشتند، قدم در راه اصلاح وضعیت موجود گذاشتند؛ اما متاسفانه توفیق چندانی نداشتند تا این‌که سپاه پاسداران وارد این عرصه شد و به صورت مستقیم رفع محرومیت‌زدایی از این مناطق را شروع کرد.
سپاه پاسداران بسیاری از راه‌های مواصلاتی بین‌شهری در مناطق محروم را به هزینه خود و به صورت خیرخواهانه برای رفع محرومیت و آبادسازی ایران اسلامی مصروف داشت و اقدامات شایسته‌ای را در این خصوص انجام داد. البته سپاه همواره خود را جدای از دیگر نهادهای کشور نمی‌داند، بلکه هر کجا که لازم باشد، بدون هیچ منتی و بلکه به عنوان یک وظیفه در امر خدمت‌رسانی به هم‌میهنانمان به انجام فعالیت می‌پردازد.
سراوان و ایرانشهر از جمله شهرهایی است که از خدمات ارزنده سپاه در امور شهری بهره‌مند گردیده که از جمله می‌توان به مواردی مانند: برق‌رسانی و ساخت سالن‌های ورزشی اشاره کرد. «سپاه تاکنون به 3 روستا در سراوان و ایرانشهر با هزینه خودش برق‌رسانی کرده و برای ایجاد بستر مناسب برای انجام ورزش، 5 سالن ورزشی در سراوان و ایرانشهر احداث و 14 زمین ورزشی دیگر هم در سطح زاهدان ساخته و به طور رایگان در اختیار مردم محروم قرار داده است.»[1]

پی‌نوشت:

[1]. پایگاه اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی، «خدمات سپاه به مناطق اهل سنت نشین در سیستان و بلوچستان 5»، کد خبر: 204078، تاریخ 15/12/1395

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.