توهین عقیل هاشمی، مجری شبکه کلمه به اهل سنت

  • 24 دى, 1397 - 09:42
عقیل هاشمی مجری شبکه کلمه با توهین به اهل سنت آنان را تشبیه به سگ و میمون کرد.

خلاصه مقاله
عقیل هاشمی مجری شبکه کلمه با تبلیغ آموزه‌های وهابیت، به بسیاری از مسلمانان توهین می‌کند. در یکی از برنامه‌های زنده، وی صراحتاً به اهل سنت توهین کرده و آنان را تشبیه به سگ و میمون می‌کند. او معتقد است چون اهل سنت از ائمه اربعه تقلید می‌کنند، بنابراین مانند سگ و میمون هستند. این در حالی است که این القاب سزاوار خودش است؛ زیرا وی در حقیقت مقلد افکار ابن تیمیه است.

متن مقاله
عقیل هاشمی مجری شبکه وهابی کلمه است. وی در راستای اهداف استکبار عمل کرده و میان مسلمانان تفرقه می‌اندازد. از نظر او، فقط وهابیت هستند که دین را فهمیده‌اند و دیگر مسلمانان، از حنفی، مالکی، شافعی، حنبلی و شیعی، دین را درک نکرده‌اند. او که غیر مقلد است و تقلید از عالمان دین و ائمه را جایز نمی‌داند، با توهین به اهل سنت، آنان را تشبیه به سگ و میمون می‌کند.[1] هر چند سخنان عقیل هاشمی، در حقیقت سخنان وهابیت و ابن تیمیه است؛ زیرا در حقیقت این مجری وهابی، خودش مقلد ابن‌تیمیه و شیوخ سلفی است. بنابراین لقبی که به اهل سنت می‌دهد، در حقیقت لایق خودش است.
از آن‌جا که همه سلفیان، خصوصاً وهابیان، از ابن‌تیمیه تقلید می‌کنند، مناسب دیدم که سخنان ابن‌تیمیه را در رابطه با اهل سنت نقل کنم، تا با دیدگاه وهابیان بهتر آشنا شویم.
ابن‌تیمیه به صراحت تقلید از ائمه اربعه را کفر دانسته و می‌نویسد: «اگر کسی تقلید از امام مشخصی را واجب بداند، باید توبه داده شود و در صورتی‌که توبه نکرد، باید کشته شود.»[2] وی در جایی دیگر با تفصیل بیشتری چنین نوشته است: «اگر کسی از شخص معینی، مثل ابوحنیفه، مالک، شافعی یا احمد پیروی کند، ولی در برخی از مسائل که دیدگاه غیر امام مذهب خود را نیکوتر بداند، به آن مراجعه کند، کاری پسندیده انجام داده است و چنین کاری به دین او ضرر وارد نکرده و عدالت او ساقط نمی‌شود؛ زیرا چنین رفتاری به حق نزدیک‌تر است، از این‌که در یک مذهب خاص تعصب داشته باشد. اما اگر کسی به یک مذهب خاص و معینی تعصب داشته باشد و فقط از آرای او پیروی کند، جاهل و گمراه است؛ بلکه گاهی نیز چنین کاری منجر به کفر می‌شود. بنابراین اگر کسی این‌چنین متعصبانه از یک امام مشخص (ابوحنیفه، مالک، شافعی یا احمد) پیروی کند، واجب است که ابتدا توبه داده شود و در صورتی‌که توبه نکرد باید کشته شود.»[3]
این سخنان به خوبی گویای مطلب است. ابن‌تیمیه فتوا به کفر اهل سنت می‌دهد و وهابیان و عقیل هاشمی نیز همین سخنان را تکرار کرده و اهل سنت را تشبیه به سگ و میمون می‌کنند. چون بر این باورند که اهل سنت، مانند میمون از ائمه اربعه تقلید می‌کنند.

پی‌نوشت:

[1]. «پیج اسلام آنلاین»
[2]. ابن تیمیه، الاختيارات الفقهية، ص 625؛  ابن تیمیه، الفتاوی الکبری، ج5، ص556. «ومن أوجب تقليد إمام بعينه استتيب فإن تاب وإلا قُتل»
[3]. ابن تیمیه، مجموع الفتاوى، ج22، ص248-249. «وإذا كان الرجل متبعا لأبي حنيفة أو مالك أو الشافعي أو أحمد: ورأى في بعض المسائل أن مذهب غيره أقوى فاتبعه كان قد أحسن في ذلك ولم يقدح ذلك في دينه. ولا عدالته بلا نزاع؛ بل هذا أولى بالحق وأحب إلى الله ورسوله صلى الله عليه وسلم ممن يتعصب لواحد معين غير النبي صلى الله عليه وسلم كمن يتعصب لمالك أو الشافعي أو أحمد أو أبي حنيفة ويرى أن قول هذا المعين هو الصواب الذي ينبغي اتباعه دون قول الإمام الذي خالفه فمن فعل هذا كان جاهلا ضالا؛ بل قد يكون كافرا؛ فإنه متى اعتقد أنه يجب على الناس اتباع واحد بعينه من هؤلاء الأئمة دون الإمام الآخر فإنه يجب أن يستتاب فإن تاب وإلا قتل.»

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.