تحلیل بسیار سطحی و اشتباه در مورد حجاب اختیاری

 پایگاه جامع فرق؛ ادیان و مذاهب_در کلیپ فوق شاهد برنامه‌ای از یکی از شبکه‌های تبشیری هستیم با موضوع حجاب اختیاری یا اجباری؛ مجری و کارشناس در پاسخ به این اشکال که اگر در مورد پوشش، اختیار وجود داشته باشد و هرکسی هر لباسی دوست داشته باشد بپوشد، آمار تجاوز و خشونت‌های جنسی علیه زنان بالا می‌رود؛ ضمن پذیرش این اشکال راه حل را در برخورد قانونی و وضع قوانین برای متجاوزن می‌داند و مدعی است اگر قانون برای برخورد این خشونت‌ها اجرا شود مانع بروز خشونت جنسی یا تجاوز به زنان خواهد بود.[!]
این پاسخ به قدری سطحی و غیرکارشناسی است  که زمان زیادی برای پاسخ دادن نمی‌طلبد. اول اینکه مگر در جوامع غربی که آزادی پوشش است و اتفاقا برای تجاوز هم قوانینی سفت و سخت دارند، هیج متجاوز جنسی وجود ندارد و هیچ تجاوزی صورت نمی‌گیرد؟

دوم اینکه آیا منطقی است که زمینه را برای جرم فراهم کنیم و بعد صرفا مجرم را مجازات کنیم؟ اگر کسی مالش را در جایی که احتمال دزدی بالا است بدون هیچ مراقبتی بگذارد، وقتی مال او ربوده شد منطقا به او این اشکال وارد نیست که چرا مالش را در معرض دزدی و آن هم جایی که دزدی امری معمول است  بدون رعایت مسائل ایمنی گذاشته؟

برای پیشگیری از جرم باید هم زمینه‌ی وقوع جرم از بین برود و هم قوانین و مجازات‌هایی برای مجرم در نظر گرفته شود، اینکه گفته شود ما زمینه‌ی جرم را فراهم کنیم اما برای جلوگیری از جرم فقط قوانین سختی برای مجرم در نظر بگیریم(همان‌طور که در این برنامه گفته شد) حرفی غیرعالمانه است و بیان کردیم در جوامع غربی این روش نتوانسته جلوی تجاوزات بسیاری که رخ می‌دهد را بگیرد، به گزارش خبرگزاری مهر فهرست 15 کشور با درصد بالای تجاوز جنسی از این قرار است:

1.آفریقای جنوبی

2.لسوتو.

3 بوتسوانا

4. سویس

5. برمودا

6. سوئد

7سورینام

8. کاستاریکا

9. نیکاراگوئه

10.گرانادا

11. سنت کیس

12. استرالیا

13. بلژیک

14. آمریکا

15. بولیوی

کد ویدئو برای استفاده در وبلاگ یا سایت شما:

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.