بخاری دوران و آرزوی تخریب قبر پیامبر اسلام

  • 25 ارديبهشت, 1400 - 21:22
البانی می‌گوید: از موارد اسفباری که شاهد هستیم، گنبد خضراء بلند مسجد النبی است که از قرن‌ها قبل ساخته شده، و می‌بایست تخریب گردد؛ باید بین مسجد و قبر پیامبر، از طرف شمال و جنوب دیواری کشیده و فاصله ایجاد شود؛ اگر دولت سعودی، خود را پشتیبان توحید واقعی می‌داند، باید این کار را انجام دهد!

البانی از علمایی است که نزد فرقه‌ی وهابیت، به بخاری دوران، معروف و به امام الحدیث، مشهور است. صحیح دانستن احادیث توسط او را، مقدم بر دیگر علمای بزرگ رجال خود می‌دانند؛ اما با این شاخصه‌های ویژه در نگاه ایشان، سخن و افکار او تأسف‌بار است، چرا که در عقاید او، دیده شدن قبر پیامبر اکرم و آرزوی تخریب و ویرانی قبر پیامبر، از جمله خاصه‌های قلبی اوست که سال‌های متمادی انتظار آن را می‌کشد و چون تحقق نیافته، لذا از دولت عربستان سعودی، مصرّانه می‌خواهد تا حداقل با کشیدن دیواری بلند، مانع دیده شدن قبر آن حضرت گردد.
او در کتاب خود به نام «التحذیر الساجد من اتخاذ القبور المساجد» این‌گونه می‌نویسد: «و مما یوءسف له أن هذا البناء قد بنی علیه منذ قرون ان لم یکن قد أزیل تلک القبّه الخضراء العالیه، فالواجب الرجوع بالمسجد النبوی الی عهده السابق و ذلک بالفصل بینه و بین القبر النبوی بحائط یمتد من الشمال الی الجنوب بحیث أن الدخل الی السمجد لایری فیه أی محالفة لاترضی موسسه صلی الله علیه و آله و سلّم أعتقد أن هذا من الواجب علی الدولة السعودیه اذا کانت ترید أن تکون حامیة التوحید حقّاً... أرجو أن یتحقق الله ذلک علی یدها و من أولی بذلک منها؟[1] از موارد اسفباری که شاهد آن هستیم، گنبد خضراء و سبز رنگ بلند مسجد النبی است که بر فراز قبر پیامبر وجود دارد، که از قرن‌ها قبل ساخته شده، در حالی‌که سال‌ها قبل می‌بایست تخریب گردد؛ ... واجب است مسجد نبوی به همان شکل سابق خود برگردد و بین مسجد و قبر پیامبر، از طرف شمال و جنوب دیواری کشیده و به طوری فاصله ایجاد شود که در مسجد نبوی، هیچ خلافی که مؤسس مسجد از آن راضی نیست، دیده نشود، اعتقاد دارم اگر دولت سعودی، خود را پشتیبان توحید واقعی می‌داند، باید انجام این کار را بر خود واجب بداند و چه کسی برای انجام این کار، از آن‌ها سزاوارتر و شایسته‌تر است؟»
فاعتبروا یا اولی الابصار

پی‌نوشت:

[1]. التحذیر الساجد من اتخاذ القبور المساجد، البانی، المکتبه الاسلامی، بیروت، لبنان، ج1، ص68. جهت مشاهده تصویر کتاب کلیک کنید.

تولیدی

Add new comment

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.