شیعه ستیزی در فتاوای علمای افراطی وهابی

  • 12 آبان, 1398 - 13:14
برخی از وهابیان در کشور کویت خواستار عدم داد و ستد و معامله با شیعیان شهروند این کشور شدند که این درخواست از سوی تعدادی از علمایشان تایید شد؛ بن جبرین نیز در استفتایی در مورد خوردن گوشت ذبح شده توسط شیعیان پاسخ داده: من آن را حلال نمی‌دانم و گوشت قربانی آنان را نمی‌خورم، زیرا این رافضی‌ها غالباً مشرک و منافق هستند.

در عصر حاضر که جهان اسلام از هر طرف مورد هجمه بیگانگان و افراطیان ادیان دیگر الهی است، می‌بینیم که پای بست دین اسلام به خاطر برخی افراد به ظاهر عالم مسلمان خراب است، چرا که این عدّه به خاطر هوی و هوس دنیایی از یک طرف و جهل و نادانی از طرف دیگر، آلت دست کسانی هستند که از دشمنان اصلی دین اسلام هستند. آنان وقتی مشاهده کردند که به هیچ وجه نمی‌توان به این دین کامل الهی ضربه بزنند، چاره را در آن دیدند که به درون این دین طور دیگری نفوذ کنند و زهر خود را بریزند، لذا چاره را در آن دیدند که عده‌ای جاهل را اجیر کرده تا به خواسته‌های شیطانی خود برسند و ظاهراً هم تا حدود زیادی موفق بوده‌اند، چرا که وقتی نگاهی گذرا به جهان اسلام می‌اندازیم می‌بینیم که چه فجایع و جنایاتی که توسط عالمان جاهل وهابی و مسلمانان افراطی اهل سنت که دنباله رو آنانند با خط و ربط دادن دشمنان قسم خورده اسلام صورت نگرفت و تحت چه فتاوایی سست و بی  اساس خونهای بی‌گناهان که به زمین ریخته نشد.
مثلاً: «برخی از وهابیان افراطی در کشورهای عربی از جمله کویت در فتوایی خواستار عدم داد و ستد و معامله و تجارت با شیعیان شهروند این کشور شدند که این درخواست از سوی تعدادی از علمای جاهل و افراطی کشور کویت در چند مسجد از جمله: «الجهرا»، «حولی» اعلام شد و همگان ملزم به آن شدند...»[1]
و یا در متن سؤالی از لجنه‌ی استفتایی، از یکی از عالمان وهابی به‌نام «عبدالرحمن بن جبرین» خوردن گوشت ذبح شده توسط شیعیان چنین آمده و این شخص این‌گونه جواب می‌دهد. سائل سؤال کرد: «که در شهر ما شخصی است رافضی (شیعه امامیه) که کارش قصابی است و اهل سنت او را برای ذبح حیواناتشان نگه داشته‌اند. لذا به خاطر همین دلیل تعاملی با رافضی در این شغل وجود دارد... حکم تعامل با این شخص رافضی و امثال او چیست؟ حکم حیوانی که به دست او کشته شده چیست؟ آیا حلال است یا حرام؟ در این مسئله به ما فتوا داده و حکم آن را بگویید... والله ولی التوفیق.»
جواب استفتاء: «مسلماً من ذبح آن رافضی را حلال نمی‌دانم و گوشت قربانی او را نمی‌خورم، زیرا این رافضی‌ها غالباً مشرک هستند و علی بن ابی‌طالب را دائماً در سختی و آسانی حتی در عرفات و طواف و سعی و صفا و مروه می‌خوانند و فرزندان او را امامانشان می‌خوانند... آنان مستحق قتل هستند، چرا که غلوّ در وصف علی (رضی‌الله‌عنه) می‌کنند... آنان مرتد شمرده می‌شوند، زیرا علی (رضی‌الله‌عنه) را ربّ و خالق و متصرف در جهان هستی می‌دانند. آنان به قرآن افترا می‌بندند و قائلند که اصحاب پیامبر آن را تحریف کرده‌اند... آنان از قرآن پیروی نمی‌کنند و آن را مایه گمراهی می‌دانند... آنان بزرگان صحابه مثل خلفای راشدین، عشره مبشره، انس، ابوهریره و امهات المومنین و... را قبول ندارند و احادیث آن‌ها را دروغ می‌دانند... می‌گویند هر کس در  دین تقیّه نداشته باشد، دین ندارد. ادعای آنان در مورد برادران ما و دین دوستی آن‌ها پذیرفته نیست... عقیده‌ی آنان نفاق است، خداوند شرّشان را کم کند و صلّی الله علی محمد و آله و صحبه و سلّم!!!»[2]

پی‌نوشت:

[1]. سایت راسخون، «برخی از فتواهای فرقه وهابیت»، تاریخ نشر: 20 آبان 1388.
[2]. «خوردن گوشت ذبح شده بدست شيعيان حرام است!»

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.