عزت در کلام رهبری

  • 24 خرداد, 1398 - 23:38
حرکت حکیمانه مقام معظم رهبری، عزت ملت قهرمان ایران را در برابر ریاست جمهوری ابرقدرت جهان به رخ کشید تا جهان بداند که ایران عزت و شرف خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کند و سر تعظیم مقابل هیچ ظالمی خم نخواهد کرد.

در طی روزهای گذشته شاهد حضور نخست‌وزیر ژاپن در ایران بودیم که حامل پیام ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود. مسلماً قبل از آمدن این مقام ژاپنی به ایران، رایزنی و مراحل بسیار طولانی برای این پیام از سوی کشور آمریکا و خاصه ریاست جمهوری آن گذرانده شده است؛ چرا که کشور ایالات متحده، اکنون خود را در جهان یکه‌تاز میدان می‌داند و چنین می‌پندارد که پیام وی به هر تقدیر مورد استقبال دیگر کشورها قرار خواهد گرفت. با توجه به شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی که بر مردم ایران وارد شده است، چنین گمان می‌کردند که حتماً ایران و دولتمردان ایرانی برای برون‌رفت از وضعیت موجود اقتصادی، با روی گشاده از این پیام استقبال خواهند کرد، اما زهی خیال باطل!
در همان دقایق اولیه دیدار و شروع به صحبت، مقام معظم رهبری در اوج اقتدار، مسیر گفتگو را بدین صورت مشخص کردند که من ترامپ را شایسته تبادل پیام نمی‌دانم، ولی با شما چند کلامی صحبت می‌کنم.[1]
این حرکت حکیمانه، عزت ملت قهرمان ایران را در برابر ریاست جمهوری ابرقدرت جهان به رخ کشید تا جهان بداند که ایران، عزت و شرف خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کند و سر تعظیم مقابل هیچ ظالمی خم نخواهد کرد.

پی‌نوشت:

[1]. ایسنا، «گزیده سخنان رهبر انقلاب در دیدار نخست‌وزیر ژاپن»، کد خیر: 98032310589، تاریخ نشر: 23 خرداد 1398.

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.