همکاری حاکمان سعودی و عالمان وهابی در کشتار مسلمانان یمن

  • 26 ارديبهشت, 1398 - 17:13
پیوند شیخ و حاکم در عربستان سعودی بار دیگر باعث جنایتی انسانی شده است که در تاریخ کم‌نظیر است. حاکمان سعودی با پشتوانه فقهی عالمان وهابی جنایات زیادی را در یمن به وجود آوردند.

خلاصه مقاله
بیش از چهار سال است که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه مردم یمن ادامه دارد. از سال 1394 تاکنون یعنی سال 1398 صدها بار جنگنده‌های سعودی مردم مظلوم یمن را هدف قرار داده‌اند. در این حملات تعداد زیادی کشته شده‌اند و بیش از بیست میلیون نفر یمنی با خطر گرسنگی و قحطی روبرو هستند. این جنایات توسط دولت سعودی و با پشتوانه فقهی عالمان وهابی صورت گرفته است.

متن مقاله
از 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین 1394، حمله هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی با نام عملیات طوفان قاطعیت (عملیة عاصفة الحزم)، علیه مردم مظلوم یمن آغاز شد.[1] در این چهارسال گذشته تاکنون، تعداد زیادی از مردم کشته شدند و افراد زیادی با خطر قطحی و گرسنگی روبرو هستند. این جنایت با اقدام نظامی دولت سعودی و پشتوانه دینی عالمان وهابی انجام گرفت. عالمان سلفی و وهابی با تکفیر یمنی‌ها راه را برای اقدام نظامی علیه مسلمانان یمنی ایجاد کردند. بنابراین در این جنایت بشری، عالمان وهابی و حاکمان سعودی به یک اندازه مقصر هستند.
شیخ عبدالعزیز آل‌شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی و رئیس هیئت کبار علمای وهابیت، به صراحت از عملیات «عاصفه الحزم» دفاع کرده و با ظالم خطاب کردن یمنی‌ها، این عملیات را برای استقرار امنیت در کشور یمن دانسته است. او معتقد است که همه مسلمانان، عملیات در یمن را تأیید کرده‌اند.[2]  وی در جای دیگر حملات بی‌رحمانه ائتلاف سعودی علیه یمن را در جهت حمایت از عقیده اسلامی دانسته است. او با زیان‌بار خواندن عقاید مسلمانان یمن، عقاید آن‌ها را تشیع صفوی معرفی کرده است که منطقه را می‌خواهد ناامن کند.[3] وی با تجلیل فراوان از ملک سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود به جهت عملیات «عاصفه الحزم» علیه مردم یمن، او را ستوده و می‌گوید: عملیات «عاصفه الحزم» توسط مردی که به قاطعیت، اراده محکم و حکیم معروف است انجام گرفته است. این عملیات به جهت مشروعیت‌بخشی به کشور یمن صورت گرفته است، تا از اعمال ظالمانه و خونریزی حوثیون در حق ملت یمن جلوگیری شود.[4]
دیگر شیوخ سلفی، متأثر از افکار وهابیت نیز همین دیدگاه افراطی در رابطه با مسلمانان یمن را دارند. آن‌ها با کافر خطاب کردن حوثیون، زمینه را برای هرگونه جنایتی در یمن فراهم می‌آورند. به عنوان مثال شیخ ربیع بن هادی المدخلی می‌گوید حوثیون دشمن خدا و رسول و صحابه هستند و باید کشته شوند. پس در راه خداوند با آنان قتال و جهاد کنید.[5]

نویسنده: مجتبی محیطی

پی‌نوشت:

[1]. سایت البیان، «في الذكرى الثالثة لـ«عاصفة الحزم».. قوات التحالف تسطر ملاحم بطولية»، تاریخ انتشار: 25/03/2018.
[2]. الموقع الرسمی لسماحة المفتی عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، «المفتي العام: قضية اليمن إسلامية .. و «عاصفة الحزم» جاءت لردع المعتدين».
[3]. الموقع الرسمی لسماحة المفتی عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، «المفتي: «عاصفة الحزم» تدافع عن العقيدة الإسلامية من المد الصفوي».
[4]. مفتی عام المملكة: إنجازات مصيرية حازمة في عهد الملك الحازم.
[5]. یوتیوب، « نصيحة العلامة ربيع المدخلي والعلامة عبيد الجابري لأهل اليمن بجهاد الحوثيين الروافض».

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.