در حاشیه روادید رایگان ایران و عراق در آینده نه چندان دور

  • 22 اسفند, 1397 - 23:36
در فصل چهل سالگی انقلاب خبر تعاملات بیشتر میان دو کشور همسایه یعنی ایران و عراق از رسانه‌های خبری برای مخاطبین داخل و خارج کشور مخابره شد و همگان خبر رایگان شدن ویزا برای زائران ایرانی و عراقی را در بین دو کشور را دریافت کردند.

در فصل چهل سالگی انقلاب خبر تعاملات بیشتر میان دو کشور همسایه، یعنی ایران و عراق از رسانه‌های خبری برای مخاطبین داخل و خارج کشور مخابره شد و همگان خبر رایگان شدن ویزا برای زائران ایرانی و عراقی را در بین دو کشور را دریافت کردند.
شاید اگر جنگی میان ایران و عراق در نمی‌گرفت؛ شاید اگر مدت زمان جنگ طولانی نمی‌بود؛ شاید اگر جنگ تحمیلی به پشتوانه‌های کشورهای سلطه‌گر علیه ایران نمی‌بود، این عادی‌سازی روابط و بلکه تعاملات صمیمانه در این حد و اندازه‌ها میان دو کشور همسایه، مسلمان و مردمی که از جنبه‌های دینی، محلی، قومیتی و غیره با یکدیگر دارای مشترکات هستند، خارج از انتظار نبود، اما هر کدام از موارد مورد اشاره در سطور بالا خود به تنهایی می‌تواند مایه تعجب و ایجاد شُک (مخصوصا برای حامیان فتنه بین المللی میان کشورها) باشد که در نهایت تیرشان به سنگ خورده و پس از تحمل هزینه‌های سنگین و کارهای کارشناسی شاهد تعاملات دینی، فرهنگی، سیاسی و بین المللی میان مردم و مسئولین در دو کشور همسایه میان ایران و عراق باشند.
دشمنان انقلاب اسلامی بارها و بارها در مقاطع مختلف سعی در براندازی حکومت اسلامی در ایران به شیوه‌های مختلف کردند که به فضل و یاری خداوند نقشه‌هایشان نقش بر آب شد. طرح مباحث درون مذهبی میان شیعه و سنی، مسئله‌سازی در زیارت قبور و غیره همه از فتنه‌هایی بود که دشمن سعی داشت با طرح آن میان این دو کشور مسلمان با فرهنگ‌ها و تعاملات مشترک فاصله بیندازد و ایشان را به دو کشور دشمن یکدیگر تبدیل کنند، اما خداوند با رسوا کردن فتنه‌گران، مکر ایشان را به خودشان برگرداند و اینک شاهد دوستی، برادری و بالاترین روابط مذهبی، سیاسی و دیپلماتیک میان ایران و عراق هستیم.

پی‌نوشت:

[1]. انتخاب، «صدور ویزا برای زائران ایرانی و عراقی از اواسط فروردین رایگان می شود/ اجرای عملیات راه‌آهن شلمچه-بصره، بزودی»، کد خبر: ۴۶۴۲۶۱، تاریخ انتشار 20/12/1397

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.