حضور حماسی شیعه و سنی در راهپیمایی 22 بهمن

  • 22 بهمن, 1397 - 23:30
حضور انقلابی مردم شهرهای مرزنشین، مانند زاهدان که جماعت مشترکی از اهل سنت و تشیّع را تشکیل می‌دهد، نمونه بارز اتحاد و همبستگی میان مردم ایران با اعتقادات درون مذهبی است.

ماه بهمن یادآور جشن‌ها و پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران، در بهمن 1357 است و ماه بهمن در هر سال تداعی خاطره‌های خوش گذشته را برای نسل انقلاب تداعی می‌کند و نسل‌های بعدی انقلاب نیز با آرمان‌های انقلاب عهد و میثاق می‌بندند که همواره حامی و پاسبان ارزش‌های آن خواهند ایستاد.
علمای اسلامی اعم از علمای شیعه و اهل سنت همواره مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن در هر سال دعوت می‌کنند تا به ندای رهبر انقلاب و مقام معظم رهبری لبیک بگویند و با آرمان‌های انقلاب اسلامی، میثاقی دوباره ببندند. در این راستا دشمن همواره با تبلیغات سوء و گسترده و با تهدید و ارعاب درصدد آن است که در میان مردم رخنه ایجاد کند و با فضا سازی‌های مخرب اتحاد مردم ایران را به اشکال مختلف از بین ببرد. گاه مسائل سیاسی و گاه اقتصادی مانند گرانی‌ها، تورم و غیره را پیش می‌کشد تا مردم را نسبت به انقلاب دل‌سرد کند و گاه و بلکه همیشه و هر ساله موضوع اعتقادات مذهبی میان اهل سنت و شیعیان را با روشی مرموزانه مطرح می‌کند تا به هدف خود یعنی ایجاد دوگانگی در میان امت اسلامی دست یابد.
اما به فضل خدا انقلاب ما چهل ساله شد و این به معنای پختگی و به ثبات رسیدن این انقلاب است که پایه‌های محکم و استوار شده و از حالت نهال بودن خارج گشته و به یک درخت مقاوم تبدیل شده است.
حضور انقلابی مردم شهرهای مرزنشین مانند زاهدان که جماعت مشترکی از اهل سنت و تشیّع را تشکیل می‌دهد، نمونه بارز اتحاد و هم‌بستگی میان مردم ایران با اعتقادات درون مذهبی است. این حضور حماسی مشت محکمی به یاوه گویی‌های دشمنان دین و انقلاب است که دوگانگی مردم ایران را به انتظار نشسته‌اند.
امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در نماز جمعه این شهر گفت: «با توجه به تبلیغات گسترده دشمن در ایجاد ناامیدی در دل مردم، حضور شیعه و سنی در راهپیمایی 22 بهمن، حضوری حماسی و آگاهانه همراه با دلدادگی بود.»[1]

پی‌نوشت:

[1]. زاهدان ایرنا، «مردم در راهپیمایی 22 بهمن حضوری حماسی همراه با دلدادگی داشتند» کد خبر: 83205665، تاریخ 22/11/1397

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.