ادعای دراویش در ردّ شهادت حضرت زهرا (س)

  • 23 بهمن, 1397 - 22:40
نورعلی تابنده قطب فرقه صوفیه سلطان علیشاهی با وجود دلایل بی‌شمار و اسناد معتبر از کتب شیعه و سنی مبنی بر شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) همانند وهابی‌ها و بعضی متعصبان اهل سنت، از این واقعه تعبیر به وفات (مرگ طبیعی) نمود! البته بزرگان صوفیه بارها نشان دادند که در عقاید خود چقدر به نظرات اهل تسنن و وهابیت نزدیک هستند.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ با وجود دلایل بی شمار و اسناد معتبر از کتب شیعه و سنی مبنی بر شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نورعلی تابنده قطب فرقه صوفیه سلطان علیشاهی نیز به مانند وهابیها و بعضی شخصیت‌های متعصب اهل تسنن، از این واقعه تعبیر به وفات (مرگ طبیعی) نمود!

او در سخنرانی روز شهادت دختر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با این عبارت که «فاطمه یک نفر بوده و در یک روز هم مُرده!» [1] ایشان از شهادت فاطمهٔ اطهر (سلام الله علیها) با عنوان وفات یاد نمود. الفاظ بار معنایی خود را دارند، از صوفیان گمراه، به خاطر عقیده باطل صلح کل، انتظاری بیش از این نمی‌رود ولی شایسته است، شیعیان از لفظ شهادت در رابطهٔ با حضرت زهرا سلام الله علیها یاد کنند. یکی از دارویش به حمایت از نورعلی تابنده برخواست و گفت: مگر دروغ گفته است؟ من پای منبر بسیاری از مفتی‌های ایران و عراق بودم و بسیاری از آن‌ها قائل به وفات آن حضرت بودند.

من: پای منبر علما و مفتی‌های بودن خوب است ولی عقل سلیم حکم می‌کند که انسان، خودش مطالعه کند و بعد از آن یا این قول را رد می‌کند و یا قبول می‌کند. درباره آنچه می‌شنویم خود ما هم باید مطالعه داشته باشیم. در کتاب انساب الاشراف بلاذری عالم بزرگ اهل تسنن، با ذکر نام  مسببین شهادت بانوی دوعالم، واقعه را توضیح دادند. [2] همین‌که بعضی بزرگان اهل تسنن، که صاحب‌نام هستند به ماجرا اشاره کردند، در اثبات حقانیت واقعهٔ تلخ شهادت بانوی دوعالم، کفایت می‌کند.

صوفی: حرف‌های شما با عقل و منطق بنده هم جور درمی‌آید. البته این را هم بدانید که نظر علمای اهل تسنن، همه جوره نزدیک به نظر تشیع است و تنها فرقشان، اعتقاد نداشتن به مراسم عزاداری و گنبد و بارگاه است، وگرنه ازلحاظ تاریخی همین نظر شیعه را دارند.

من: شما خودت هم نمی‌دانی نظرت چیست!!! یک‌بار با استناد به سخنرانی مفتی‌های ایران و عراق، قائل به وفات حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌شوید ولی بعدش میگویید با عقل من هم حرف‌های شما جور درمی‌آید و عقاید اهل تسنن هم به این نظریه و دیگر نظرات شیعه نزدیک است! واقعاً نظر شما چیست؟ اما در مورد اینکه شیعه و اهل تسنن درباره گنبد و بارگاه باهم اختلاف دارند، باید بگویم که شما دارید نظرات علمای وهابی را مطرح می‌کنید و الا خود اهل تسنن هم معتقد به گنبد و بارگاه هستند. مثلاً مزار ابوحنیفه، جنید بغدادی و سایر بزرگان اهل تسنن دارای گنبد و بارگاه است و نمونه تاریخی این جریان، قبرستان بقیع است. مشکل شما این است که متعصبانه برخورد می‌کنید و برای صحه گذاشتن بر روی سخن نورعلی تابنده متوسل به سخنان وهابی‌هایی شدید که حتی نظرشان با اکثر اهل تسنن هم یکی نیست چه برسد با شیعه.

پی‌نوشت:
[1]. سخنرانی نورعلی تابنده، یک‌شنبه، 25/ 1 /92
[2]. بلاذری، احمد بن یحی، انساب الاشراف، محقق محمودی، نشر بیروت، ج 1، صفحه ۵۸۶

تولیدی

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.