باز هم لجاجت و مطرح کردن شایعه تکراری توسط وهابیت

  • 30 دى, 1397 - 22:18
وهابیت از حافظ قرآن، نابغه قرآنی و ستاره جهان اسلام، عالم شیعی «سید محمد حسین طباطبایی» که معجزه قرن بود، می‌ترسد، و این افتخار را برای شیعه نمی‌تواند تحمل کند؛ به همین خاطر جدیداً دوباره شایعه سنی شدن او را تکرار کرده است، زهی خیال باطل.

خلاصه مقاله
«سید محمد حسین طباطبایی» استاد و حافظ قرآن در چند مصاحبه، شایعه سنی‌شدن، تبعید، پناهنده شدنش را قبلاً رد و تکذیب کرده است، اماّ هم‌چنان دشمنان و مخالفین، دست از لجاجت برنمی‌دارند و شایعات چند سال قبل را دوباره بازگو می‌کنند؛ به خیال خودشان برگ برنده است، در حالی‌که نمی‌دانند این کارشان نشان از ترس و  ضعف و شکست آنان است. چه زیبا فرمود امیرمؤمنان، علی (علیه‌السلام): لجاجت و حق‌ناپذیری، اندیشه و فکر را تباه می‌سازد.

متن مقاله
وهابیت دوباره با چهره‌ای فریبنده و روشی جدید، شایعه سنی‌شدن عالم شیعی، نابغه قرآنی جهان اسلام «سید محمد حسین طباطبایی»[1] را در سایت و شبکه‌های خود مطرح کرده‌اند، در حالی‌که این استاد و حافظ قرآن، تمام شایعات را قبلاً در چندین مصاحبه، رد و تکذیب کرده است. در مصاحبه‌ای از او سوال می‌شود: ماجرای سنی شدنتان چه بود؟ وی در جواب می‌گوید:
ماجرای سنی شدن من شایعه‌ای بود مانند باقی شایعات، … هم‌چون تبعید شدن، زندانی شدن، حصرخانگی، ماجرای خواب امام زمان(عج) و توصیه‌های حضرت علیه نظام جمهوری اسلامی و پس دادن هدیه علما و بزرگان از جانب بنده، که توسط معاندین و کشورهای عربی ساخته و پرداخته شده، اما هیچ‌کدام از این‌ها صحت نداشته و کذب است.[2]

دشمنان ومخالفین  دست از لجاجت برنمی‌دارند و شایعاتِ چند سال قبل را دوباره بازگو می‌کنند، به خیال خودشان برگ برنده است، در حالی‌که نمی‌دانند این کارشان نشان از ترس و  ضعف و شکست آنان است. چه زیبا فرمود امیرمؤمنان، علی (علیه‌السلام): لجاجت و حق ناپذیری، اندیشه و فکر را تباه می‌سازد.[3]
مراد از لجاجت  عناد و دشمنی است و لازمه آن دروغ‌گویی و  كر و كور شدن خواهد بود، و مصداق اتمّ  آن، وهابیت است که خوب سایت‌ها و شبکه‌های خبری آن‌ها، جلوه‌ای از چهره باطلشان را به نمایش گذارده و چه زیبا و دقیق و لطیف، قرآن کریم در قالب مثال، باطل را معرفی می‌کند: «أَنْزَلَ مِنَ السَّماءِ ماءً فَسالَتْ أَوْدِيَةٌ بِقَدَرِها فَاحْتَمَلَ السَّيْلُ زَبَداً رابِياً وَ مِمَّا يُوقِدُونَ عَلَيْهِ فِي النَّار...[رعد/17] خداوند از آسمان آبی فرستاد، و از هر درّه و رودخانه‌‏اى به اندازه آن‌ها سيلابى جارى شد؛ سپس سيل بر روى خود كفى حمل كرد، و از آن‌چه در كوره‌‏ها، براى به‌دست آوردن زينت آلات يا وسايل زندگى، آتش روى آن روشن مى‏‌كنند، نيز كف‌هايى مانند آن به‌وجود مى‌‏آيد؛ خداوند، حق و باطل را چنين مثل مى‌‏زند، امّا كف‌ها به بيرون پرتاب مى‌‏شوند، ولى آن‌چه به مردم سود مى‏‌رساند، آب يا فلز خالص‏ در زمين مى‏‌ماند؛ خداوند اين‌چنين مثال مى‏‌زند.»
در اين آيه دو مثال براى معرّفى باطل ذكر شده است، يكى مثال كفى كه بر روى آب ظاهر مى‏‌شود و دوم كفى كه هنگام ذوب فلزات، روى آن‌ها را مى‌‏پوشاند. باطل هم‌چون كف است، زيرا: 1. رفتنى است، 2. در سايه حقّ جلوه مى‌‏كند، 3. روى حقّ را مى‌‏پوشاند، 4. جلوه دارد، ولى ارزش ندارد. نه تشنه‌‏اى را سيراب مى‏‌كند، نه گياهى از آن مى‌‏رويد، 5. با آرام شدن شرايط، محو مى‌‏شود، 6. بالانشين پر سر وصدا، امّا توخالى و بى‏‌محتوا است‏.
الحق والانصاف چه مثال کامل و جامعی، دقیق می‌توان این آیه را با کارهای وهابیت تطبیق داد و آن‌ها را مصداق این آیه دانست.

پی‌نوشت:

[1]. حجت‌الاسلام سید محمدحسین طباطبایی که پدرشان لقب علم الهدی را برای وی برگزید، همان کودک خردسالی است که در دهه هفتاد، شگفت‌انگیزترین کودک دنیا در عرصه حفظ قرآن شد و معجزه دیگری از آیات نورانی آخرین کتاب آسمانی خداوند را به رخ دنیا کشید. او اکنون جوانی برومند و تحصیل کرده حوزه علمیه قم است که پا به پای پدر در راه ترویج قرآن و مکتب اهل بیت(ع) تحقیق و پژوهش می‌کند. وی متولد سال ۱۳۶۹ است و از سال ۱۳۷۹ وارد حوزه شد و چند سالی است که در مؤسسه جامعه القرآن الکریم و در کنار پدرشان حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی، به‌صورت رسمی فعالیت می‌کند.
[2]. سایت خبری تحلیلی پیراسته، خانه مشاور، عنوان خبر: محمدحسین طباطبایی حافظ قرآن وماجرای”سنی شدنش، تاریخ خبر: پنج شنبه, ۲۰ خرداد، ۱۳۹۵.
[3]. شرح نهج البلاغة، ابن أبی‌الحديد، ج‏18، ص: 412، «اللجاجه تسل الراي.»

تولیدی

التعليقات

اینان مصداق همان آیه قرآن هستند که خداوند در سوره بقره میفرماید: (فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا - در دلهای ایشان مرض است و خداوند بر این مرض و بیماری آنها می‌افزاید) مرض که جای خود را دارد بگو غرض و کینه که تمامی هم ندارد. و گرنه آنچه که ما در قم از این قاری بزرگوار و فعالیتهای او میبینیم غیر آن چیزهایی است که این ملعون ها میگویند.

سلام و عرض ادب خدمت شما خواننده محترم. ممنون از بازدید و نظر زیبای شما . واقعیت همین است که شما فرمودید وهابیت را می توان خلاصه کرد در جمود فکری و عناد و کینه و مرض وتمام صفات ناپسند که قرآن به آن اشاره کرده است.

خدامو نو شکر میکنم توکشور اسلامی عزیز ایران زندگی میکنم که همچنین دانشمندهای علمایی هستند که افتخاره کشور اسلامی عزیزمون ایران عزیز هستند...

إضافة تعليق جديد

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Fill in the blank.