نمایشگاه کتاب حیات خلوت تبلیغات فرقه های ضاله

  • 1392/02/12 - 19:18
برگزاري جلسات مخفيانه ، تبادل اطلاعات و بيان عقايد بهاییت،مسیحیت،وهابيت،دراویش،اشو،عرفان های آبکی و وارداتی و ... توسط غرفه داران و بازدیدکنندگان ، از جمله برنامه هاي مدون براي تبليغ افکار گمراه کننده و ضاله در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران است
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

كتاب، به عنوان يكي از تأثيرگذارترين ابزار تحول جامعه، خصوصاً در عرصه فرهنگي به شمار مي رود، از اينرو برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، جايگاه ويژ ه اي را در برنامه هاي فرهنگي به خود اختصاص داده است، به طوري كه مي توان برگزاري آن را بزرگترين رويداد فرهنگي كشور در طول سال ناميد.

هر ساله در بين اخبار مرتبط با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، گزارشات متعددي درباره فعاليت گسترده فرقه های ضاله ارائه ميگردد كه از سوي كارشناسان مربوطه رصد، تحليل و پيگيري ميشود.

برگزاري جلسات مخفيانه، تبادل اطلاعات و بيان عقايد بهاییت ، مسیحیت ، وهابيت ، دراویش ، اشو ، عرفان های آبکی و وارداتی و ... توسط غرفه داران و بازدیدکنندگان ، از جمله برنامه هاي مدون براي تبليغ افکار گمراه کننده و ضاله در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران است كه در كنار هماهنگي بين ناشران، كمک شاياني به ترويج مباحث انحرافي در بين جوانان ميكند.

شايان ذكر است كه ناشران به ظاهر اهل سنت در تبليغ عقايد وهابيت، هيچ ابايي نداشتند تا جايي كه به صراحت به معصومين عليهم السلام توهين كرده ! و شهادت حضرت فاطمه زهراسلام الله عليها را دروغ خواندند...!

در نمایشگاه بیست و پنجم غرفه دار انتشارات "آوای اسلام" از جمله غرفه داراني بود كه در تبليغ عقايد وهابيت و مبارزه با تشيع هيچ ابايي نداشت و در سايه عدم نظارت مسئولين تا آخرين روز نمايشگاه به كار خود ادامه داد.

غرفه دار اين انتشارات در گفت وگو با جوانان بازديدكننده، به تبليغ عقايد وهابی خود ميپرداخت و در تخريب و تخطئه شيعيان و مباني فقهي آنان گفت : تشیع دين اسلام را سخت گرفته و جوانان را خیلي محدود كرده و زندگي را برايشان سخت نموده است، ولي در تسنن اين طور نیست حتي ازدواج موقت كه تشیع آورده همان زنا ميباشد كه از لحاظ ما حرام است و شیعیان با دينشان بازی ميكنند و دين اسلام را خراب كرده اند.

و همچنين صراحتاً شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها را دروغ خوانده و هتاكانه چنين اظهار كرد: اصلاً اينطور نشده و اگر شده پس حضرت علي بي غیرت بوده كه گذاشته اين اتفاق بیفتد

نكته مهم اينكه اين حضور مخرب، فعال و گسترده كه متأسفانه با استقبال خوبي نيز مواجه ميشود در قالب برنامه هاي مدون و از پيش طراحي شده، صورت ميگيرد كه در سايه اهمال مسئولين ذيربط بدون هيچ محدوديت و مشكلي اجرا ميشود. تسامح صورت گرفته از سوي مسئولين ارشاد در نمايشگاه تا آنجا بود كه باعث اعتراض برخي علما و مراجع تقليد شد.

"آیت الله العظمی وحید خراسانی" در اعتراض به ارائه كتابي درباره زندگي حضرت زهرا سلام الله عليها توسط ناشران اهل سنت كه در آن، شهادت حضرت را افسانه خوانده بود، وزارت ارشاد را "وزارت اضلال" خواند و گفت: اين مملكت ، وزارت ارشاد ندارد بلكه وزارت اضلال دارد

ايشان در اعتراض خود به جهت انتشار كتابي انحرافي درباره حضرت صديقه كبري سلام الله عليها درباره توزيع اين كتاب در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران افزودند: در اين نمايشگاه كتاب و اين وزارت اضلال (ارشاد) وهابيها آزادانه كتاب زندگي حضرت زهرا سلام الله علیها را به طريق غیرواقع به شیعه ميفروشند!

"آیت الله العظمی حسین نوری همدانی" نيز با انتقاد از عملكرد وزرات ارشاد در امر نظارت بر آثار ارائه شده توسط ناشران اهل سنت، به توزيع كتابي در رابطه با زندگي حضرت زهرا سلام الله عليها پرداخته و افزودند: طبق خبرهای واصله به ما در نمايشگاه بین المللي كتاب تهران كتاب هايي علیه ولايت و حضرت زهراسلام الله علیها توزيع مي شود...

كتاب هايي در اين نمايشگاه وجود دارد كه شهادت حضرت زهرا را افسانه معرفي مي كند

عدم نظارت بر عملكرد و آثار ارائه شده توسط ناشران به درجه اي افول پيدا كرد كه اين ناشران محكمترين و مستندترين اعتقادات شيعه نظير ولايت و شهادت اميرالمومنين علي عليه السلام، شهادت حضرت فاطمه زهراسلام الله عليها و... را زيرسؤال برده و دروغ خواندند.

در يک كلام ميتوان حضور اين ناشران را حضوري برنامه ريزي شده براي تبليغ اعتقادات وهابيت و تخريب مذهب حقه شيعه دانست كه هر ساله در پوشش ناشران اهل سنت فعاليت خود در نمايشگاه كتاب را دنبال ميكند

توجه به نيازهاي جدي مخاطبين عرصه كتاب در اين رابطه و تأمين نيازهاي ايشان از دغدغه هاي اصلي عناصر تصميم ساز در عرصه فرهنگ، از مسئولين تا مؤلفين و ناشرين است. در اين بين ناشراني با رويكرد ارائه آثار در تعارض با ارزشهاي ديني و انقلابي، ضمن توليد كتب ضد شيعي كه عموماً تفكرات وهابيت را ترويج ميكنند به دنبال عقب نشيني وزارت ارشاد براي پيشبرد تفكرات التقاطي و انحرافي خود هستند و اميد آن را دارند كه با نهادينه كردن القائات التقاطی و انحرافی و ضاله ، بتوانند به حكومتي غير شيعه در سايه حمايتهاي غرب دست يابند.

با توجه به رشد فعالیت فرقه های ضاله و تبلیغات وسیعی که در سطح جامعه از فرقه های ضاله میبینیم ضروری میرسد که مسئوولین امنیتی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ساز و کاری را اندیشه کنند که از ورود این کتب به نمایشگاه تا حد امکان جلوگیری کنند و از ایجاد فضای امن برای تبلیغ فرقه های ضاله جلوگیری کنند

مقاله مرتبط:

هرج و مرج سیاسی،غفلت مسئولین،تبلیغ بهاییت

 

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.