شیعه انگلیسی، وهابی تکفیری؛ دو تیغه یک قیچی

  • 1395/04/10 - 23:11
آیت الله اراکی: «عربستان سعودی، خانه مادری فرقه شیرازی‌ها است. این‌ها اکنون هر جا بخواهند بروند زمینه برایشان فراهم است، عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد یک برگه از مفاتیح‌الجنان ما وارد این کشور شود و می‌گویند در آن زیارت عاشورا است، ولی این آقایان هر وقت بخواهند می‌روند و می‌آیند، تنها کتاب‌های این‌ها در عربستان سعودی آزاد است.»

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یکی از مسائلی که دنیای اسلام، امروز گرفتار آن است، مسئله تکفیر و سبّ و دشنام است. گروهی سنّی افراطی، یا بهتر بگویم، تعدادی نامسلمان وهابیِ آمریکایی، با ادعای بازگشت به دوران سلف و صحابه، به مقدسات و اماکن اسلامی هجوم برده و با سلاح «بدعت» همه را ویران می‌کنند و خون مسلمانان، از سنی و شیعه را آماج گلوله‌های صهیونیستی و آمریکایی قرار می‌دهند. از سوی دیگر تعدادی شیعه افراطی، یا بهتر بگویم نامسلمان انگلیسی، با سلاح لعن، سبّ و دشنام، به مقدسات اهل سنت، هجمه برده و راه را برای کشتار شیعیان، توسط تکفیری‌ها باز می‌کنند.
امروز بر هیچ آزاداندیشی مخفی نیست، که در پشت پرده‌ی این دو گروه به ظاهر متضاد، دست‌های پنهانی در حال توافق بر سر نابود کردن اسلام است و از همه عجیب‌تر این‌که تخریب اسلام، با نام اسلام صورت می‌پذیرد. گروهی با نام بازگشت به سلف و اسلام و مقابله با شیعیان، قتل و کشتار مسلمانان، خصوصاً شیعه را در دستور کار قرار می‌دهند، و گروهی با نام اهل بیت و با سبّ و لعن به قاتلین و ظالمین اهل بیت، در رسانه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی، مقدمات کشتار شیعیان را فراهم می‌آورند.
عبدالمالک ریگی وهابی شرور و معروف بلوچستانی که سالیانی منطقه جنوب کشور را ناامن کرده بود و به کمک نیروهای اطلاعات دست‌گیر و به هلاکت رسید، بعد از بازداشت در پاسخ یکی از افسران اطلاعات که پرسیده بود: چگونه جوانان کم‌آگاه را با خود همراه می‌کردی؟ ‌گفت: «بهترین خدمت را در این زمینه، شبکه‌های ماهواره‌ای شیعه در انگلستان به من کردند. آن‌ها با بیان سخنان تند و مخاصمت آلود علیه اهل سنت، در شبکه‌های ماهواره‌ای، بیشترین کمک را به من می‌کردند. برای  ساختن ذهن یک جوان، بهترین ابزار فیلم سخنان این افراد بود. هر وقت افرادم در عقایدشان سست می‌شدند، فوراً فیلم سخنان تند آن‌ها را پخش می‌کردم و افراد با انگیزه‌ی بیشتری اقدام به کشتن مردم و حتی کودکان می‌کردند. فرد آماده برای حمله انتحاری، از لحظه اعلام آمادگی تا لحظه انفجار، مکرر این فیلم‌ها را می‌دید، تا از انگیزه کشتن زن و مرد  مسلمان، کوتاه نیاید.»[1]
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت‌الله اراکی در رابطه با همسویی این دو گروه می‌گوید: «عربستان سعودی، خانه مادری فرقه شیرازی‌ها است. این‌ها اکنون هرجا بخواهند بروند، زمینه برایشان فراهم است، عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد، یک برگه از مفاتیح‌الجنان ما وارد این کشور شود و می‌گویند در آن زیارت عاشورا است، ولی این آقایان هر وقت بخواهند، می‌روند و می‌آیند، تنها کتاب‌هایی که در عربستان سعودی آزاد است، کتاب‌های این‌ها است. در کویت جریان‌هایی که از فرقه شیرازی حمایت می‌کنند، دقیقاً با دستگاه‌های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس ارتباط دارند، از آغازی که این‌ها در کویت پایگاه زدند، مورد حمایت دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس بودند، تا به امروز».[2]
آن‌چه بالعیان قابل مشاهده است، همکاری این دو گروه با یکدیگر است و هدف هر دو گروه، حمایت از آمریکا و صهیونیست و شکست خط مقاومت و مقابله با جمهوری اسلامی، به‌عنوان پرچم‌دار اسلام ناب محمدی است. از این‌رو شیعیان و اهل سنت باید مواظب این طرح انگلیسی - صهیونیستی باشند و در خطر تکفیر و سب و لعن نیفتند.

پی‌نوشت:

[1]. ناگفته‌های دستگیری و اظهارات عبدالمالک ریگی تروریست معروف. خبرگزاری تسنیم، کدخبر: 1007159، تاریخ انتشار: 02/اسفند/1394
[2]. پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله اراکی، سخنرانی در جمع طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود قم، با موضوع: «بساط لیدر تشیع لندنی باید از قم برچیده شود.»

نویسنده: مجتبی محیطی

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.