پاپ فرانسیس: کلیسا باید از هم‌جنس‌گرایان معذرت‌خواهی کند

  • 1395/04/08 - 01:52
این اولین بار نیست که پاپ اظهاراتی برخلاف صریح کتاب مقدس دارد. پاپ قبلاً مدعی شده بود که «کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد»[3] و «حکم اعدام در کتاب مقدس نیامده است»[4]. این اقدامات پاپ جهت جلب جوانان به کلیسا است ولو به بهای تحریف کتاب مقدس تمام شود.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ پاپ فرانسیس روز یک‌شنبه گفت: «مسیحیان و کلیسای کاتولیک باید از هم‌جنس‌گرایان به خاطر نحوه رفتارشان طلب عفو کنند». وی در راه بازگشت از ارمنستان در پاسخ به خبرنگاران حاضر در هواپیما که می‌خواستند نظر وی را درباره اظهارات اخیر کاردینال کلیسای کاتولیک آلمان درباره لزوم معذرت‌خواهی کلیسا از هم‌جنس‌گرایان بدانند با یادآوری آموزه‌های کلیسا گفت: کلیسا نباید با هم‌جنس‌گرایان رفتار تبعیض‌آمیز داشته باشد. وی گفت این افراد محترمند و باید کلیسا همراه آن‌ها باشد.
وی افزود من معتقدم کلیسا نه‌تنها باید از هم‌جنس‌گرایانی که مورد اهانت قرارگرفته‌اند عذر بخواهد بلکه باید از همۀ فقرا، و همچنین زنانی که استثمار شده‌اند و نیز از کودکانی که به کار اجباری وادار شده‌اند، عذرخواهی کند. کلیسا به ما می‌آموزد که هم‌جنس‌گرایی معصیت نیست اما رفتارهای هم‌جنس گرایانه گناهند و هم‌جنس‌گرایان باید تلاش کنند تا باتقوا و پرهیزکار باشند. فرانسیس بار دیگر این عبارت معروف «من چه کسی هستم که قضاوت کنم» را تکرار کرد، وی پیش‌ازاین، این عبارت را در اولین سفر خارجی‌اش در سال ۲۰۱۳ درباره هم‌جنس‌گرایان به زبان آورده بود.
وی گفت سؤال این است که اگر انسانی نیکوسیرت و حق‌طلب چنین شرایطی داشته باشد، ما در چه مقامی هستیم که او را قضاوت کنیم. پدر لامباردی سخنگوی واتیکان دراین‌باره گفت منظور پاپ از «کسی که این شرایط را دارد»، شرایط پزشکی فرد نیست بلکه منظور وی «فردی در این موقعیت است». وی افزود کلمه شرایط در زبان ایتالیایی به معنای موقعیت نیز به کار می‌رود. وی گفت ما مسیحیان باید به خاطر چیزهای بسیار زیادی معذرت‌خواهی کنیم، نه‌فقط به خاطر بدرفتاری با هم‌جنس‌گرایان، وی افزود اما فقط معذرت‌خواهی کافی نیست، ما باید طلب عفو کنیم، عفو. پاپ در میان جمعیت هم‌جنس‌گرایان بسیار ستایش شده است و آن‌ها وی را مهربان‌ترین پاپ در تاریخ معاصر می‌دانند. اما کاتولیک‌های محافظه‌کار از پاپ فرانسیس به دلیل اظهارات مبهم درباره اخلاق جنسی انتقاد شدید می‌کنند.[1]
اظهارات پاپ فرانسیس خلاف صریح کتاب مقدس است. در سفر لاویان 20: 13 مجازات هم‌جنس‌بازی را اعدام اعلام کرده است. حتی برخی از کشیشان مسیحی حادثه تروریستی اورلاندو را محکوم نکرده و گفتند که این «هم‌جنس‌بازان مستحق مرگ بوده‌اند»[2].
این اولین بار نیست که پاپ اظهاراتی برخلاف صریح کتاب مقدس دارد. پاپ قبلاً مدعی شده بود که «کلیسا دیگر به جهنم اعتقادی ندارد»[3] و «حکم اعدام در کتاب مقدس نیامده است»[4]. این اقدامات پاپ جهت جلب جوانان به کلیسا است ولو به بهای تحریف کتاب مقدس تمام شود.

پی‌نوشت:

[1]. سایت گفتگوی ادیان، 7/4/95
[2]. ادیان نت. کلیک کنید...
[3]. ادیان نت. کلیک کنید....
[4]. ادیان نت. کلیک کنید...

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.