شکنجه‌های وحشیانه داعش علیه مسلمانان

  • 1395/03/05 - 11:53
داعیان عمل کننده به اسلام ناب در این دوره کنونی که همان گروهک تروریستی داعش به سرکردهی وهابیت می‌باشند، امروزه دست به فجایعی می‌زنند به هیچ‌وجه در اسلام ناب خبری از آن یافت نمی‌شود و نظر اسلام دقیقا بر خلاف اعمال و روش آن‌ها بوده است. نمونه آن را می‌توان در شکنجه اسیران و مثله کردن افراد توسط داعش جستجو کرد.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ اسلام دین برادری و برابری و تساوی حقوق و بهره‌مندی تمامی مردم از حقوق انسانی است. اسلام برای تمامی مردم به‌عنوان یک انسان، ارزش و اعتبار انسانی قائل بوده و حق هتک حرمت به دیگران را جایز نمی‌داند. اسلام به‌عنوان آخرین دین از ادیان الهی، دینی است که همه مردم را به‌سمت خداپرستی و رسیدن به سعادت دنیوی و اُخروی دعوت می‌کند. از این‌رو اسلام نیز همانند دیگر ادیان الهی، اهدافی انسان دوستانه را که در نهایت به خیر و صلاح بشری بوده، به مردم معرفی می‌کند و هدف آن به کمال رساندن تمامی انسان‌ها، بدون هیچ استثنایی است.
در مباحث جنگ که بین اسلام و کفر هست، مباحثی چون قتال و اسارت و مواردی از این قبیل به‌میان می‌آید، که مسائل مربوط به آن نیز به‌صورت کاملاً مشخص و تعریف شده، در کتب روایی مسلمانان آمده است. اسلام حتی در مورد مسئله جنگ و درگیری نیز به اصول انسانی پایبند بوده و در آن‌جایی که حتی به آخرین مرحله یعنی کشتن و از میان بردن طرف مقابل می‌انجامد نیز، حقوقی را تعریف نموده که از جمله آن، عدم مثله کردن مقتول است و علمای اسلامی بر آن فتوی داده‌اند.[1]
یعنی آن‌جایی که بر طبق روال عادی جنگ، خشونت یکی از محورهای اصلی آن به‌شمار می‌رود، اسلام به‌عنوان یک دین الهی وارد عمل شده و دستوراتی را برای کنترل احساسات در همان زمان خاص را صادر کرده است.
برخورد مناسب با اسیران یکی دیگر از اصول راهبردی اسلام است که باز هم جزء مقولات جنگ به‌حساب می‌آید. اسلام اجازه هر نوع برخوردی را با اُسرا نمی‌دهد و تازه این‌که مشیِ اسلام بر آزادسازی آنان حتی با استفاده تعلیمی از آنان است، بدین شکل که در زمان پیامبر هر کدام از اسیران که به ده نفر از مسلمانان سواد یاد می‌داد، آزاد می‌شد.[2]
داعش و سرکرده‌های وهابی آنان که خود را احیاء کننده اسلام واقعی، معرفی می‌کنند، متاسفانه مرتکب آن‌چنان اعمال وحشیانه‌ای با اسیران و کسانی‌که در بند ایشان هستند، می‌شوند که قلم از فرسایش آن شرمگین می‌شود.[3] تصاویر اعمال و جنایات داعش در این خصوص، به‌حدی زیاد است که احتیاج به معرفی سایت به‌خصوصی نیست و با کوچک‌ترین گردشی در فضای وب می‌توان اعمال کثیف ایشان را مرور کرد.

پی‌نوشت:

[1]. تابناک، کد خبر: ۳۵۱۶۱۸، تاریخ 24/7/1392
[2]. ابن سعد، محمد، طبقات الکبری، ترجمه مهدوی دامغانی، محمود، تهران، فرهنگ و اندیشه، 1374 ش، ج 2، ص 
[3]. ادیان نیوز، کد خبر: 72860، تاریخ 1394/1/06  

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.