داعش و نقض آیات قرآنی در احکام مسلمانی

  • 1395/03/04 - 18:12
داعش یک گروهک تروریستی و تقویت شده از ناحیه قدرت‌های استکباری برای مقابلعه با اسلام ناب است. دول استعماری چاره را در آن دیدند تا با اسلام داعشی، چهره واقعی اسلام حقیقی را مخدوش نمایند و با احکام ضد ارزشی و خلاف مبانی اسلام و قرآن، مردم را از کامل‌ترین دین الهی دور نگه داشته و آنان را از رسیدن به کمال مطلوب باز دارند.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ اسلام دین یکتاپرستی و تنها دینی است که کتاب آن، بدون تحریف برجای مانده است. از این‌روی هیچ بهانه‌ای برای دشمنان و معاندان و هم‌چنین سودجویان وجود ندارد، تا بخواهند در آن خدشه وارد سازند. بنابراین هر گروه و فرقه‌ای که بخواهد از موازین اسلامی پا را فراتر بگذارد، قطعاً دچار خسران خواهد شد.
دشمنان اسلام وقتی دیدند با اصول ثابت اسلام نمی‌توانند مقابله کنند، چاره را در آن دیدند تا با برداشت‌های متفاوت از کتاب الله، قرآن مجید، گروه و فرقه‌ای را به ظهور برسانند، که در لوای آن به حکومت و قدرتی برسند و از این راه، به مطامع غیر انسانی خود، که ریشه در مادیات دارد، برسند. ایشان در این راه حتی مسلمات قرآنی را نیز زیر پا گذاشته و با عدول از آن، در پی به‌وجود آوردن تفسیر جدیدی از دین می‌باشند.
نمونه آن در زمان کنونی، گروهک تروریستی داعش است که روزانه دست خود را به خون هزاران نفر، از مردان و زنان و کودکان آغشته کرده[1] و با وقاحت تمام آن را در راستای تحقق بخشیدن به دستورات اسلامی می‌پندارد. می‌توان ادعا کرد، تمام نسل‌کشی‌هایی که در طی این چندسال از داعش نصیب جامعه جهانی شده است، همه قتل عام‌هایی بوده که از برادران مسلمانشان برجای گذاشته‌اند.
داعش با بیان تفکرات تند و خشن، خون پاک هزاران مسلمان بی‌گناه را بر زمین جاری کرده است و حال آن‌که  دین و شریعت اسلامی، مسلمانان و مومنین را برادر یکدیگر خوانده است: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ.[حجرات/۱۰] در حقيقت مؤمنان با هم برادرند. پس ميان برادرانتان را سازش دهيد و از خدا پروا بداريد، اميد كه مورد رحمت قرار گيريد.»
در مثالِ دو برادر اصطلاحی، می‌توان گفت که ایشان دارای اشتراکاتی مانند پدر  و مادر واحد و یا حداقل پدر واحد و یا دارای مادر واحد هستند. یعنی این‌که ایشان در اصل و ریشه به یک‌جا بر می‌گردند؛ پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز بعد از هجرت از مکه به مدینه بین مهاجرین و انصار پیوند و علقه برادری ایجاد کرد و آیه قرآنی هم مؤمنین را برادر یکدیگر خوانده است. از این نوع برادری، به برادری دینی یاد می‌شود به این معنا که ایشان در اصل و اعتقادات دینی، ریشه واحد دارند و همه مسلمان و معتقد به اصول اسلامی هستند.
حال با نگاه به تاریخ عملکرد داعش به خوبی می‌توان دید که ایشان، نوک پیکان حمله را به کدام کشورها و مردم کدام ادیان نشانه رفته‌اند؟ آیا داعش با غیر مسلمانان جنگیده است؟ آیا مسلمانان را به کمک و یاری طلبیده است؟ و یا دست در دست دشمنان اسلام نهاده و با هم‌کیشان خود به جنگ و ستیز برخاسته است؟
جنگ در سوریه و عراق، جنگی است که یک‌طرف آن داعش و طرف دیگر آن مردمانی هستند که دوست‌دار اهل‌بیت و خاندان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌باشند.[2] ایشان مردمی هستند که به‌خاطر مظلومیت فرزندان دختر رسول خدا هر ساله لباس ماتم بر تن می‌کنند و بر سر و سینه می‌زنند. اگر بر فرض که این عمل از جانب گروهی از مسلمانان دارای نقدهایی باشد، ولی این به معنای خروج ایشان از دایره مسلمانی نیست، کما این‌که در طرف دیگر نیز شیعیان که قائل به غصب خلافت از طرف خلفا هستند، اما ایشان را برادر و مسلمان می‌دانند و احکام مسلمانی بر ایشان بار می‌کنند و از بازار آنان خرید می‌کنند، آن‌ها را طاهر می‌دانند و در نماز جماعات ایشان هم شرکت می‌کنند.
با توجه به موارد فوق می‌توان نتیجه گرفت که داعش، یا به‌طور کلی مسلمان نیستند و یا اگر خود را مسلمان می‌دانند، به احکام آن واقف نیستند.

پی‌نوشت:

[۱]. جام جم، 27/10/94، کد خبر : 2247625290094740152
[۲]. شیعه نیوز، 19/2/1393، کدخبر: 72319

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.