بی‌حیایی در فتاوی وهابیت

  • 1395/03/04 - 16:18
وهابیت دارای تاریخچه معینی است و از زمان تولد آن که شاید قریب به 200 و اندی سال باشد تا کنون با انواع مختلف در پی سوء استفاده از احکام اسلامی و تقیدات مذهبی است و همواره در پی به اوج رساندن عیش و نوش خود و بهره‌برداری‌های جنسی از زنان است. این قضیه را در دوران کنونی با صدور تجویز شیردهی زنان به همکاران مرد خود به اوج رسانده‌اند.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ از جمله انتقادات کشورهای غربی به کشور و دولت ایران سلب آزادی و حقوق اجتماعی زنان است. ایشان هر ساله در نشست‌ها و کنگره‌هایی که توسط عاملان خود برگزار می‌کنند، بدون در نظر گرفتن عقل و منطق، متأسفانه اقدام به‌صدور چنین قطعنامه‌هایی می‌کنند. ایشان خصومت خود با کشورها را بدین شکل بروز می‌دهند، حال آن‌که چنین اقدامی، زیبنده یک مجمع جهانی نیست.
موضوع حجاب از جمله مواردی است که مورد توجه دین می‌باشد: «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً.[احزاب/۵۹] اى پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: جلباب‌ها [روسرى‌هاى بلند] خود را بر خویش فرو افكنند، این كار براى این‌كه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند، بهتر است (و اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آن‌ها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده مهربان است.» با اندک تأمل و تعقل در این خصوص می‌توان دریافت که این امر، موافق عقل و منطق بشری هم قرار دارد. إلا این‌که مردم هوس‌باز و هوسران که همیشه به‌دنبال سودجویی‌های شخصی خود هستند و دوست می‌دارند، با برهنگی زنان عیش و بزم خود را فراهم آورند، بر علیه کشورهای اسلامی و خصوصاً ایران، اقدامات مغرضانه خود را گسترش می‌دهند.
اما آیا اسلام با آزادی زنان مخالف است؟ آیا اسلام مانع حضور زنان در اجتماعات است؟ آیا اسلام مخالف اشتغال و کسب درآمد بانوان است؟ در جواب همه این سوالات و دیگر پرسش‌های این‌گونه باید گفت: خیر، اسلام به زنان آزادی و اختیار عمل را در موارد متعدد داده است. زنان در جامعه اسلامی تکریم می‌شوند و با حفظ کرامت خود به انجام امور روزمره خود، مشغول می‌شوند.
اسلام در ادوار مختلف و حتی در صدر اسلام، همواره از حضور و مشارکت زنان در امور اجتماعی حمایت کرده و منعی برای آن‌ها قرار نداده است. حضور زنان در جنگ‌های صدر اسلام[1] و حتی قبل از آن، که به شهادت سمیه و دیگر زنان انجامید، از جمله اسناد تاریخی است، که برای دانش‌پژوهان به‌راحتی قابل دسترسی است.
ایران اسلامی در همین راستا با حفظ کرامت اسلامی در خصوص زنان از توانایی‌ و تخصص‌های ایشان در امور مختلف استفاده می‌کند، که این امر تا سر حد وزارت نیز پیش رفته است.[2]
اما وهابیت که امروزه با نمایش چهره‌ای خشن از اسلام، به‌دنبال اسلام واقعی می‌گردد، استفاده از قابلیت‌های بانوان را فقط محدود به موارد جنسی نموده و برای ایشان ارزش و اعتباری بیش از آن قائل نیستند. علمای وهابی با صدور فتاوای واجب دانستن شیردهی زنان شاغل به همکاران مرد خود[3] عملاً به استفاده جنسی از زنان حتی در محل کار نیز دامن زده‌اند.

پی‌نوشت:

[1]. فارس نیوز، کد خبر 13920702001438،  تاریخ 10/7/1392
[2]. خبر آنلاین، مرضیه دستجردی،  کد خبر 511310، تاریخ 29/11/1394
[3]. عصر ایران، کد خبر 17710، تاریخ 27/2/1386

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.