صلح و همکاری وهابیان با یهود

  • 1395/03/04 - 10:26
بن باز، مفتی وهابی: «بر مسلمانان و دولت‌های اسلامی و ثروتمندان و مسئولین واجب است که کوشش و وسع خود را در جهاد با دشمنان خدا یهود به‌کار گیرند و اگر جهاد برای آنان ممکن نیست، صلح عادلانه‌ای کرده به طوری‌که برای فلسطینی‌ها برپایی و تشکیل دولت در سرزمینشان حاصل شود و از آزار دشمنان خدا یهود در امان باشند.»

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یهود دشمن اسلام و مسلمین است. چنان‌چه قرآن می‌فرماید: «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَ الَّذِینَ أَشْرَکوا.[مائده/82] مسلماً یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‌اند، دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان، خواهی یافت.»
یهودیان اقوامی قسی‌القلب و خشن هستند، که همه پیامبران الهی را آزردند. «اِنَّ الَذَّین یکفُرُونَ بِآیاتِ اللّهِ وَ یقْتُلُونَ النَّبیینَ بِغَیرِ حَقِّ وَ یقْتُلُونَ الذَّین یأمُرُونَ بِالقِسْطِ مِنْ النّْاسِ.[آل‌عمران/21] کسانی‌که به آیات خدا کفر می‌ورزند و پیامبران را بناحق می‌کشند، و دادگستران را به‌قتل می‌رساندند.»
با وجود این‌که قرآن و پیامبر (صلی الله علیه و آله) خطر یهود را به مراتب تکرار کرده‌اند، اما گروهی از خدا بی‌خبر وهابی که در راستای منافع صهیونیست و استکبار جهانی قدم بر می‌دارند، به‌جای مبارزه با یهود، در پی صلح با صهیونیست هستند.
شیخ عبدالعزیز بن عبدالله بن باز، مفتی معروف وهابی در فتوایی بی‌شرمانه، حکم به جواز صلح با یهود را ارائه داده است. او می‌گوید: «بر مسلمانان و دولت‌های اسلامی و ثروتمندان و مسئولین واجب است، که کوشش و وسع خود را در جهاد با دشمنان خدا، «یهود»، به‌کار گیرند و اگر جهاد برای آنان ممکن نیست، صلح عادلانه‌ای کرده، به طوری‌که برای فلسطینی‌ها برپایی و تشکیل دولت در سرزمینشان حاصل شود و از آزار دشمنان خدا، (یهود) در امان باشند.»[1]
این در حالی است که دولت سعودی هیچ‌گونه تلاش و کوششی در راستای منافع فلسطینان و نجات از بردگی صهیونیست‌ها، انجام نداده است. حاکمان سعودی اگرچه دم از دین و اسلام می‌زنند، اما هرگز حاضر نشدند، با سلاح نفت، به جنگ با صهیونیست و کشورهای استکباری منطقه بروند؛ بلکه اگرچه در ظاهر از فلسطینیان، حمایت می‌کنند، اما هرگز در عرصه‌های بین‌المللی و اقتصادی و سیاسی در مقابل صهیونیست نایستادند.
حتی در جریان حمله وحشیانه اسرائیل به لبنان و دفاع شجاعانه حزب الله، برای اثبات همسو بودن خود با آمریکا و صهیونیسم، هرگونه پشتیبانی، دفاع و حمایت از حزب الله، حتی به‌صورت دعا، برای پیروزی آنان را نیز، حرام اعلام کرده و گفتند: شیعیان دشمنان اسلامند و اهل‌سنت باید از آنان تبری بجویند.[2]

پی‌نوشت:

[1]. مجله البحوث الاسلامیه، شماره 35، ص24، به نقل از رضوانی علی اصغر، وهابیان را بهتر بشناسیم، دلیل ما، قم، 1387، ص41.
[2]. عبد الله بن جبرین ، شماره فتوا 15903، تاریخ فتوا 21/6/1427 ه ق مطابق با 26/5/1385 ه ش. مقاله «حکم اعلام جهاد علیه شیعیان».

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.