اگر می‌خواهید امام زمان بیشتر دعایتان کند بخوانید!

  • 1395/02/26 - 20:34
موسی بن قاسم خدمت امام جواد علیه السلام رسید و عرض کرد از طرف شما و ائمه علیهم السلام طواف کردم، حضرت او را تشویق کرد و کار او را تایید فرمود، چنانچه امام حسین علیه السلام نیز کنیزی را بخاطر اینکه به او یک شاخه گل هدیه کرده بود آزاد فرمود، ما نیز با اهداء ثواب اعمال به امام عصر(عجل الله فرجه) می توانیم توجه آن حضرت را جلب کنیم.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ موسی بن قاسم خدمت امام جواد (علیه السلام) رسید و عرض کرد: من از سفر حج برگشته‌ام، روزهایی که در مکه بودم می‌خواستم به نیابت از شما و پدرتان طواف انجام دهم، اما بعضی از شیعیان می‌گفتند: این کار جایز نیست و برای اوصیاء الهی، ائمه (علیهم السلام) نمی‌توان این کار را انجام داد. اکنون سوال من این است که آیا جایز است، این کار را انجام دهم، یا خیر؟
امام (علیه السلام) پاسخ دادند: بله! طواف کن! هر چه‌قدر می‌توانی، این کار را انجام بده! این کار جائز است!
موسی از حضرت تشکر کرد و رفت... . سه سال بعد هنگامی‌که از سفر حج بازگشته بود، با اشتیاق خدمت امام جواد (علیه السلام) رسید و عرض کرد: آقا جان! من در گذشته برای طواف از جانب شما و پدرتان اجازه خواستم، شما هم اجازه فرمودید و من نیز این کار را انجام دادم، اما بعد از آن مطلبی به دلم افتاد و بدان عمل کردم!
حضرت فرمود: آن چه بود؟ موسی بن قاسم عرض کرد: روزی را به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اختصاص دادم و به نیابت از ایشان طواف نمودم، روزی را به امیرالمؤمنین (علیه السلام)، و روزهای بعد را به بقیه‌ی امامان، اختصاص دادم و روز دهم برای شما طواف کردم! یابن رسول الله! اینان کسانی هستند که ولایتشان دین من است.
امام جواد (علیه السلام) از او تشکر کرد و فرمود: به‌خدا قسم دین و روشی را برای خود قبول کرده‌ای، که خدا عبادت کسی را قبول نمی‌کند، مگر با این روش.
موسی گفت: گاهی هم به نیابت از مادرتان حضرت فاطمه (علیها السلام) طواف می‌‎کردم، حضرت فرمود: این کار را زیاد انجام بده، این بهترین کاری است که انجام می‌‎دهی...![۱]
به‌راستی من و تو برای امام زمانمان چه کرده‌ایم!؟ آیا صرف چراغانی کردن کوی و برزن و پخش شیرینی و شکلات و شرکت در مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت، کافی است و ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم!؟ یا وظایف بلندتری نیز داریم!؟
گاهی یادمان می‌رود که مهدی فاطمه، بیش از ما منتظر است! ما منتظریم که او بیاید و او منتظر است، که ما آماده شویم! یادمان نرود که او هر لحظه ما را می‌بیند! و تقویت ارتباط ما با آن حضرت، سکوی پرواز ماست! پس هر صبح و شام بر حضرتش سلام دهیم و با هدیه کردن ثواب اعمال خود به آن عزیز، این ارتباط را بیشتر کنیم.
در تاریخ می‌خوانیم، امام حسین (علیه السلام) زمانی که یکی از کنیزانش شاخه گلی به ایشان هدیه داد، امام او را در راه خدا آزاد کرده و فرمود: خداوند می‌فرماید: «اِذا حُیّیتُم بِتَحِیَّه فَحَیُّوا بِاَحسَنَ مِن‌ها اَو رُدُّو‌ها.[نساء/۸۶] هنگامی‌که به شما تحیت گفته شد، بهتر از آن یا مثل آن، پاسخ دهید.» و خداوند ما را این‌گونه تربیت کرده است.[۲]
بیایید ما هم از امروز با هدیه کردن اعمال نیک خود، به مولایمان صاحب الزمان، توجه او را بیش از گذشته جلب کنیم! یقیناً بیشتر ما را دعا می‌کند!!

پی‌نوشت:

[1]. کافی: ج ۴ ص ۳۱۴، کتاب الحج، باب الطواف والحج عن الائمه علیهم السلام.
[2]. بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۱۹۴.

برچسب‌ها: 
تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.