دو رکن اصلی مهدویت درکتب معتبراهل سنت

  • 1395/02/18 - 16:21
عشق بدون اظهار ارادت، اعتقاد بدون انتظار و انتظار بدون عمل، عاشقی حساب نمی‌شود. کسی‌که می‌گوید من معتقدم و منتظرم آیا در عمل نشانی از خود به‌جا گذاشته؟ خودی نشان داده؟ مرام نامه‌اش چه رنگی است؟ سیاه، خاکستری، یا سفید و پاک؟ کسی‌که منتظر مهمان عزیزی می‌باشد، باید خانه انتظار را از آلودگی‌ها تمییز کند، و خود را به مهمانش نزدیک کند.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ کسی‌که منتظرنابودی ظلم است، باید به اندازه توانش با آن مقابله کند و بی‌تفاوت نباشد. کسی‌که منتظر مهمان عزیزی می‌باشد، باید خانه دل را ازآلودگی‌ها تمییز کند و از گناهان بپرهیزد، تا دل و جانش قابلیت و ظرفیت پذیرایی از مهمان را داشته باشد، مهمانی به نام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که نبی مکرم اسلام فرمودند: «مهدی از عترتم و از فرزندان فاطمه است.»[1]
منتظر باید به دل و جانش صفا و جلا بدهد، یعنی مواظب ورودی‌های اقیانوس دل و جانش باشد، هم‌چون گوش و چشم و زبان، تا نورانیت دل حاصل شود، و نور مهدی فاطمه درآن تجلی کند، این است معنای واقعی انتظار فرج، که در روایات، آن را افضل عبادات شمرده‌اند.[2] و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «اگر از روزگار بیش از یک روز باقی نمانده باشد، خدا در آن روز، مردی از اهل بیت من را، مبعوث خواهد کرد تا زمین را از عدل و داد پر کند، بعد از آن‌که از جور پر شده باشد.»[3]
ای منتظران ظهور منجی بشریت!
بدانیم و بدانید و بیان کنید که حضرت مهدی از اهل بیت رسول خدا، خواهد بود، مبعوث شدن او یک امر حتمی است، اعتقاد به آن از ضروریات دین می‌باشد و یک واقعیتی است که در کتاب‌های شیعه و سنی و ادیان دیگر بیان شده است، اما متاسفانه آن‌قدر این امر مهدی‌باوری و انتظار در کشورهای سنی مذهب و غیره، مسکوت گذاشته شده که هیچ اطلاعی از این آقای خوبی‌ها و مهربانی‌ها ندارند و بعضی‌ها ما شیعیان را به‌خاطر اعتقاد به حضرت مهدی، به باد مسخره می‌گیرند، غافل ازاین‌که در معتبرترین کتب آنان و نزد مذاهب چهارگانه آن‌ها احادیثی درباره مهدی، موجود می‌باشد.
و از همه مهم‌تر اگر به این احادیث مربوط به امام مهدی دقت شود، از کلمات «یَخرُجُ» (خروج می‌کند) و یا «یَبعَثُ» (فرستاده می‌شود) استفاده شده است، که هر دو دلالت بر وجود امام دارد و در هیچ حدیثی از کتب شیعه و سنی کلمه «یولد» (متولد می‌شود) یافت نمی‌شود.
پس چرا بعضی‌ها می‌گویند این شخص در آخرالزمان متولد خواهد شد، و هنوز متولد نشده است. دقت کنیم تا جزو منتظرین ظهورش باشیم، نه منتقدین وجودش، و انتظار و اعتقاد بدون اظهار ارادت و عمل کافی نیست.

پی‌نوشت:

[1]. الحافظ أبي داود سليمان بن الأشعث السجستاني، سنن أبي داود، تحقيق وتعليق سعيد محمد اللحام، دارالفکر، 1410ق، کتاب المهدی، ج2، ص310، ح4284، «قالت : سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول :المهدى من عترتي من ولد فاطمة»
الحافظ أبي عبد الله محمد بن يزيد القزويني ابن ماجه، سنن ابن ماجه، دارالفکر، ج2، باب خروج المهدی،ص1368، ح4086«المهدی من ولد فاطمه»
[2]. الامام الحافظ أبي عيسى محمد بن عيسى بن سورة الترمذي، حققه وصححه عبد الوهاب عبد اللطيف، دار الفكر للطباعة والنشر، ج5 ص 225،  باب فی انتظار الفرج،  ح3642. «قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم سلوا الله من فضله فإن الله يحب أن يسأل وأفضل العبادة انتظار الفرجسنن الترمذي»
[3]. الحافظ أبي داود سليمان بن الأشعث السجستاني، سنن أبي داود، تحقيق وتعليق سعيد محمد اللحام، دارالفکر، 1410ق، کتاب المهدی، ج2، ص310،ح4283، «قال: لو لم يبق من الدهر إلا يوم لبعث الله رجلا من أهل بيتي يملأها عدلا كما ملئت جورا»

برچسب‌ها: 
تولیدی

دیدگاه‌ها

احسنت فکر میکنم اگر از سیوه داستان‌نویسی هم بهره ببرید مطالبتان جذابتر خواهد شد.

تشکر از توجه ونظر شما.انشاءالله سعی خودم را می کنم.خیلی لطف کردید.

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.