آتش زدن قرآن توسط داعش

  • 1395/01/24 - 08:16
قرآن تنها کتاب آسمانی بدون تحریف از جانب خداوند است که عده‌ای از خدابی‌خبر فکر می‌کنند با از میان برداشتن چندین صفحه از آن به مقصود خود می‌رسند، حال آن‌که هتک حرمت نسبت به این کتاب مقدس تنها اسباب زوال خودشان را فراهم خواهد آورد. قرآن برای همیشه تاریخ جاوید خواهد ماند و تضمین خداوند برای پاسداری خداوند از آن بر کسی پوشیده نیست.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ قرآن مجید از جمله مشترکات واحد همه مسلمانان است و صرف نظر از این‌که افراد به کدام‌یک از مذاهب درونی آن تعلق داشته باشند، همه آن‌ها قرآن را به‌عنوان فصل الخطاب خود قبول دارند. چرا که همه مسلمانان بر این عقیده هستند که این کتاب آسمانی از تحریف در امان مانده و همان کلمات وحی است که بر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل شده است که هم‌اکنون در اختیار ما قرار دارد.
در طی این چند سال اخیر گروهک تروریستی و ضد بشری و وهابی «داعش» که با حمایت قدرت‌های غربی و نظام سلطه، روی کار آمده، درصدد است تا با القای تفکرات خود به دیگران، جایی را در میان دولت‌های حاضر باز کند تا با اشغال بخشی از خاک کشورها، به ایجاد دولت مستقل و سرزمینی برسد.
متأسفانه این دولت غاصب با نام اسلام پا به عرصه جهانی گذاشته و تفکرات و اعمالی را از خود بروز می‌دهد که نتیجه آن را می‌توان اسلام هراسی حال حاضر، در بعضی از نقاط دنیا دانست. داعش با رفتار و منش تند خود، که به بی‌رحمی و قتل و کشت و کشتار مردم انجامیده است، خود را پرچم‌دار اسلام واقعی معرفی کرده است و جالب این‌که اسلام همان کشورهایی را که از درون آن، ظهور کرده‌اند، را نیز قبول ندارد.
اسلام دین منطق و عقل است و کتاب مسلمانان یعنی قرآن مجید آیات بسیاری را درباره تعقل و تفکر بیان داشته و مردم را به اندیشه و فکر دعوت نموده است، «أفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا.[محمد/24] آيا به آيات قرآن نمى‌انديشند؟ يا [مگر] بر دل‌هايشان قفل‌هايى نهاده شده است؟» و حتی روایات متعددی نیز در این باب وجود دارد که تفکر و اندیشه یک ساعت را برابر و بلکه افضل از عبادات بسیار و طاقت‌فرسا دانسته است. در حدیثی از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «تفکر ساعة افضل من عبادة سنة.[1] یک لحظه یا یک ساعت تفکر، برتر از عبادت یک‌سال است».
با توجه به سیر صعودی دانش و جهان‌بینی مردم در زمان کنونی، متأسفانه باز هم شاهد کج‌روی‌ها و رفتارهای نامعقول از جانب ادعاکنندگان حامیان شریعت هستیم، که نمونه بارز آن را می‌توان در رفتار داعش مشاهده کرد. ایشان که خود را از حامیان اصلی دین و شریعت اسلامی می‌دانند، با هجوم به مسجدی در سوریه، ضمن تخریب آن مکان مقدس، آن‌جا را به آتش کشیدند که در این میان قرآن‌های موجود در خانه خدا نیز دچار حریق و آتش‌سوزی شد.[2] ایشان برای توجیه کار خود وجود چندین قبر مربوط به صوفیه را بهانه قرار دادند و در پی آن مرتکب تخریب مسجد و آتش زدن قرآن‌ها شدند؛ حال آن‌که هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که بدین شکل کسی بخواهد مظاهر خلاف را از میان بردارد، و این تازه در صورتی است که اصل ادعا درست باشد و آن محل از حالت عبادت‌گاه مسلمانان خارج شده باشد وگرنه وجود چندین قبر در یک محل به‌تنهایی نمی‌تواند دلیل درستی برای تخریب و به آتش کشیدن محتویات یک مکان عبادی و اسلامی باشد.

پی‌نوشت:

[1]. علامه مجلسی ، بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ناشراسلاميه‏، چاپ تهران‏، ج68 ، ص 329
[2]. جبهه جهانی مستضعفین، 1392/11/14، کد مطلب 19078

تولیدی

دیدگاه‌ها

این حرفم مبنی بر این نیس ک خدایی ناکرده بخوام از داعش دفاع کنم ن ولی خوب دروغ چرا؟؟؟ اینی ک شما داری میگی آتش زدن قران توسط داعش و عکسشو گذاشتین من کلیپشو دیدم و مطمئنا شماهم دیدین.وخوب هم میدونین این صحنه از کلیپیه ی ک ی ایرانی داره این کارو میکنه و حتی تهمت بر ناحق بودن اسلام میزنه

تصوير مقاله، يك عكس مشابه خبر است (در اصطلاح خبرنگاري آن را تزييني مينامند). به خبر توجه بفرماييد. با تشكر

با سلام خدمت شما و ممنون از توجه جناب‌عالی شاید عکس موجود مربوط به حادثه مورد بحث نباشه اما اصل جریان و هتک حرمت به مسجد و آتش‌سوزی آن غیر قابل انکار است. بنابراین عکس در اینجا فقط برای تقریب به ذهن گذاشته شده است. با تشکر

سلام نظرشخصی خودم: نشان دادن تصاویری از این قبیل شاید اصلا درست نباشه، چون به نوعی ناخواسته به مرور زمان از این کار هم در ذهن مخاطب قبح زدایی میشه. خدا هدایت کنه دشمنان اسلام و قران رو و اگر هم قابل هدایت نیستند نابودشون کنه

ما نگران قران سوزهای تروریست در کشورهای دیگر نیستیم که طبق برنامه قصد ایجاد بهانه اشوب دارند بلکه نگران کسانی هستیم که با نام دین ، باورهای مردم را سوخته اند و ایران را به انبار اماده انفجار کفر تبدیل کرده اند. با جرات میتوان گفت اسلام جز بدبختی برای بشریت هیچ پیامی نداشته و عده ای باهوش، از اعتقادات مردم ساده لوح برای خدایی کردن استفاده میکنند. از همه بدتر اینکه ممکن است خدایی در جهان نباشد تا انتقام مظلومان را از مدعیان خداپرستی بگیرد که در اینصورت کلاه بزرگی در انقلاب 57 سرمان رفته.

بسیاری از روحانیون بزرگ انقلاب اسلامی، جان خود را در راه دین فدا کردندو مثل شهید بهشتی و... خب کسی که جان خودش (عزیز ترین داشته هر انسان) را در راهی فدا بکند، این شخص دروغگو نیست. دروغ برای چه؟ برای به دست آوردن دنیا؟ خب امثل بهشتی که جان خودشان و دنیایشان را فدا کردند. پس دروغ نگفتند. در دوران دفاع مقدس از حدود 35 هزار طلبه و روحانی، 3500 نفر شهید شدند و بخش قابل توجهی هم جانباز. یعنی روحانیت شیعه در دفاع مقدس بیشترین "درصد" شهید را در بین همه اقشار جامعه داشت. این نشان میدهد که راست گفتند و در راه این آرمان جان خودشان را فدا کردند. نشانه صداقت آنها همین جان فدا کردن هست. بسیاری از اعضای خبرگان رهبری، یا جانباز هستند یا پدر شهید اند. اما مسئله بی‌دینی، یک موج جهانی هست و یک موج ایرانی. موج جهانی، همان گرایش بسیاری از مردم دنیا به زندگی حیوانی (خوردن و خوابیدن و...) هست که باعث بی‌دینی شده. در آلمان در همین سی سال گذشته میدانید چند کلیسا تعطیل شده؟ میدانید چند میلیون نفر در آلمان و فرانسه و انگلیس از مسیحیت به بی‌دینی تغییر وضعیت دادند؟ آیا آن هم تقصیر روحانیون شیعه هست؟ نه.کافی هست عبارت The people of Europe changed from Christianity to atheism را جستجو کنید. با انبوخی از این قضیه (بی دین شدن مردم اروپا در این 30 سال گذشته) مواجه خواهید شد.

اما درباره ایران، علاوه بر آن موج جهانی، یک موج ناجوانمردانه هم وجود دارد و آن اینکه اگر یک روحانی‌نمای شیعه حرف ناحقی بزند، رسانه‌ها روی آن تمرکز و بسیار آن را مورد هجمه و تمسخر قرار میدهند. (خب!) اما اگر همین حرف یا بدتر را یک حاخام یهودی بزند، اصلا شاهد چنین موجی نخواهیم بود. تا بحال چند گور دست‌جمعی از کودکان بومی کانادایی پیدا شده که توسط کشیشان مسیحی کشته شدند (یک جنایت حیرت آور) اما رسانه ها چه کردند؟ در حد خبر معمولی به این قضیه پرداختند. اما اگر یک صدم این اتفاق درباره شیعه رخ میداد، رسانه ها چه موجی به راه میانداختند؟ پس اسلام و شیعه مورد هجمه تروریست های رسانه ای انگلیسی و یهودی و... قرار دارد. ببینید کجا قرار دارید و در قضاوت هایتان، با تروریستها همراهی نکنید. موفق باشید

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.