«حجاب» ضامن ایجاد آرامش روانی در فرد

  • 1394/11/20 - 23:50
مسئله حجاب از احکام شریعت اسلامی است که جوامع اسلامی، نسبت به آن اهمیت ویژه‌ای را قائل هستند و از طرفی در جوامع امروزی، غرب برای بهره بردن از زن به عنوان یک وسیله و کالا در جهت منافع خود با برداشتن حجاب و ترویج برهنگی به خیال خود مشکل حساسیت نسبت به آن را برطرف کرده است، ولی شکل جدید از تمتّعات جنسی را رواج داده است.

.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یکی از فواید و آثار مهم حجاب در بُعد فردی، ایجاد آرامش روانی در افراد جامعه است که یکی از عوامل ایجاد آن عدم تهییج و تحریک جنسی است. در مقابل، فقدان حجاب و آزادی معاشرت‌های بی‌بندوبار میان زن و مرد، هیجان‌ها و التهاب‌های جنسی را فزونی می‌بخشد و تقاضای سکس را به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی درمی‌آورد که مخلّ آرامش روانی افراد است.
غریزه‌ی جنسی، غریزه‌ای نیرومند، عمیق و دریاصفت است و هر چه بیشتر از آن اطاعت شود، بیشتر سرکش می‌گردد؛ هم‌چون آتشی که هرچه هیزم آن زیادتر شود شعله‌ورتر می‌گردد. بهترین شاهد بر این مطلب این است که در جهان غرب که با رواج بی‌حیایی و برهنگی، اطاعت از غریزه‌ی جنسی بیشتر شده است، هجوم مردم به مسئله‌ی روابط جنسی نیز زیادتر شده و تیراژ مجلات و کتب در این باره بالاتر رفته است. این مطلب پاسخ روشن و قاطعی است به کسانی که قائل‌اند همه‌ی گرفتاری‌هایی که در کشورهای اسلامی و شرقی بر سر غریزه جنسی وجود دارد، ناشی از محدودیت‌هاست. و اگر به کلی هرگونه محدودیتی برداشته شود و روابط جنسی آزاد گردد، این حرص و ولع از بین می‌رود.
البته از این افراد باید پرسید: آیا غرب که محدودیت روابط زن و مرد و دختر و پسر را برداشته، توانسته است حرص و ولع جنسی را بکاهد یا این‌که آن را افزایش داده است؟!
پاسخ هر انسان واقع‌بین و منصف، به این سؤال این است که نه تنها حرص و ولع جنسی در غرب افزایش یافته است، بلکه هر روز شکل‌های جدیدتری از تمتّعات و بهره‌برداری‌های جنسی در آن‌جا رواج و رسمیت می‌یابد.
یکی از زنان غربی منصف، وضعیت جامعه غرب را در مواجهه با غریزه جنسی این‌گونه توصیف کرده است. «کسانی می‌گویند مسئله غریزه جنسی و مشکل زن و حجاب در جوامع غربی حل شده است. آری، اگر از زن، روی گرداندن و به بچه و سگ و یا همجنس روی آوردن، حل مسئله است، البته مدتی است این راه حل صورت گرفته است!»[1]

پی‌نوشت:

[1]. احمد صبوری اردوباری، آیین بهزیستی اسلام، انتشارات علمی دانشگاه آزاد یزد، ج 3، ص302
خبرگزاری حوزه، کد خبر 35079، پوشش اسلامی

برچسب‌ها: 
بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.