اوباما: ما همه یهودی هستیم + نقد

  • 1394/11/12 - 12:16
باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی اظهار داشت که ما همه یهودی هستیم. او در مواجه با رشد روز افزون نفرت نسبت به اسرائیل در سراسر جهان،‌ خود را رهبر مبارزه علیه ضد یهودیان معرفی کرد. سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا نیز از حضور اوباما در این مراسم اظهار خوشوقتی کرد.

پایگاه جامع فرق،‌ ادیان و مذاهب_ رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، روز چهارشنبه در سفارت اسرائیل در واشگنتن در مراسم ویژه هولوکاست سخنرانی کرد. او اظهار داشت: «ضد یهودیان در حال رشد هستند و ما نمی‌توانیم آن را انکار کنیم».
او ادامه داد: «وقتی ما می‌بینیم که یهودیان در حال ترک اروپا هستند... و حمله به مراکز یهودی در سراسر عالم اتفاق می‌افتد، وقتی علامت صلیب شکسته‌ی نازی‌های آلمان در صحن دانشگاه‌ها را شاهدیم، نباید ساکت بمانیم. وقتی یک یهودی در جایی مورد حمله قرار می‌گیرد، ما باید پاسخگو باشیم اگر ما یهودی هستیم... ما باید تمام تلاش خود را بکنیم ... ما مسؤولیم و من به عنوان رئیس جمهور اطمینان می‌دهم که آمریکا رهبری مبارزه با ضدیهودیان را به عهده خواهد گرفت».
اوباما صحبت خود را با نقلی از تلمود این‌گونه آغاز کرد: «کسی که حیات یک‌نفر را نجات دهد، مثل این است که تمام جهان را نجات داده است». او در ادامه از اقدامات شجاعانه چهار آمریکایی که جان خود را برای نجات یهودیان در هولوکاست به خطر انداختند، تمجید کرد. و پرسید: «آیا ما نباید شجاعت آن دلیرمردان را داشته باشیم؟ هنگامی که سرباز آمریکایی با سربازان هولوکاست روبرو شد، گفت: ما همه یهودی هستیم». اوباما در مورد افزایش نفرت نسبت اسرائیلی‌ها گفت: «هرگونه حمله به ایمانی، حمله به ایمان ماست و ما همه در واقع یهودی هستیم». اوباما اقدام سربازان آمریکایی را ایستادگی بر ایمان مسیحی و حق و حقیقت توصیف کرد.
اوباما در مراسم بزرگداشت «صالحان در بین امت‌ها» با رهبران اسرائیلی ملاقات و گفتگو کرد. منظور از «صالحان در میان ملت‌ها»، غیریهودیانی هستند که به نجات یهودیان در دوران هولوکاست کمک کردند. این مراسم برای اولین بار است که در آمریکا برگزار می‌شود. سفیر اسرائیل در آمریکا از حضور اوباما در این مراسم اظهار خوشوقتی کرد.

منبع: هاآرتص، 28 ژانویه 2016.

اما چند مطلب:
اوباما، دفاع سربازان آمریکایی از یهودیان را برخاسته از ایمان آنها برمی‌شمرد، در حالی که کشیشان از حامیان هیتلر در جریان هولوکاست بودند. کلیک کنید ...
یهودیان، هرگز مسیحیان را به رسمیت نمی‌شناسند و آنها را دشمن ایمان خود می‌دانند. برخی از رهبران یهودی حتی، مسیحیان را خون‌آشام توصیف کرده‌اند. کلیک کنید ...
حاخام دیگری نیز از حملات تروریستی پاریس اظهار خوشحالی کرده و گفته است: «به خاطر آنچه که اروپا ۷۰ سال قبل در حق ملت ما انجام دادند، وقایع اتفاق افتاده در اروپا حقشان است». کلیک کنید ...
جزئیات واقعه هولوکاست مورد تردید محققین بسیاری است ولی یهودیان تحقیق راجع به هولوکاست را ممنوع اعلام کرده‌اند. اوباما می‌گوید که نفرت نسبت به اسرائیل رو به افزایش است، علت آن چیست؟ آیا علتش جنایات این رژیم غاصب و سفاک نیست؟!
نکته آخر اینکه اگر اوباما به فکر بشریت و ادیان است، آیا مسلمانان جزء بشریت نیستند؟! چرا راجع به جنایات اسرائیل در منطقه خاورمیانه سخنی نمی‌گوید؟!

تولیدی

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.