اعتماد به کورش کبیر و دست برداشتن از آرمان‌ها ؟!

  • 1394/11/14 - 10:17
آیت الله مکارم شیرازی: انقلاب اسلامی با عاشوراها و نیروی مذهب شروع شد و الآن هم اگر دشمن به ما حمله نمی‌کند از همین نیرو می‌ترسد، حالا ما اینها را رها کنیم و دنبال کوروش کبیر بیفتیم، چقدر این کار نادرست است اگر کوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد، شاه هم به عنایت کوروش چسبید و به جایی نرسید، ما نباید این رنگ مذهبی انقلاب را کمرنگ کنیم.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه انقلاب را با بهره‌گیری از عاشوراها و جنگ تحمیلی را با رمز یازهرا (س) و یا مهدی (عج) پیروز شدیم، گفت: حالا ما این‌ها را رها کنیم و دنبال کوروش کبیر بیفتیم، اگر کوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد. حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) گفت: ما هرچه در برنامه‌های انقلاب داشتیم از نیروی مذهب بود و همانگونه که عرض کردم جنگ با رمز یا زهرا، یا مهدی و خواندن زیارت عاشورا در سنگرها و خواندن نماز شب، دعای کمیل و دعای ندبه همراه بود و این‌ها بود که موجب شد که جنگ را پیروز شدیم.
وی گفت: خود انقلاب اسلامی با عاشوراها و نیروی مذهب شروع شد و الآن هم اگر دشمن به ما حمله نمی‌کند از همین نیرو می‌ترسد، می‌گوید اگر به این کشور حمله کند بسیجیان کفن‌پوش، سپاه آماده و ارتش باایمان به میدان می‌آیند و پروایی هم از جان دادن ندارند. این مرجع تقلید تصریح کرد: حالا ما اینها را رها کنیم و دنبال کوروش کبیر بیفتیم، چقدر این کار نادرست است اگر کوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد، شاه هم به عنایت کوروش چسبید و به جایی نرسید، ما نباید این رنگ مذهبی انقلاب را کمرنگ کنیم، این اشتباه است.
ایشان با اشاره به وضعیت فلسطین بیان داشت: فلسطین مادامی که تکیه بر عربیت می‌کردند رژیم صهیونیستی پیش می‌آمد، ولی وقتی که تکیه بر اسلام شد و از زمانی که فرهنگ اسلام جایگزین شد کار به جایی رسید که ضربت کاری را جمعیت حزب الله لبنان بر اساس اعتقادات مذهبی به صهیونیست‌ها وارد کرد.[1]
روشن است که حضرت آیت الله، از روی دشمنی و بغض و کینه چنین سخنانی بر زبان نیاورده‌اند، بلکه از سر دلسوزی و تیزبینی چنین گفته‌اند. ایشان خود در تفسیر نمونه، ذیل مباحث مربوط به ذوالقرنین، کورش را یکی از نامزدهای این عنوان می‌دانند که نشان می‌دهد سخنان اکنون ایشان از سر خیرخواهی است.[2]
در تأیید سخنان آیت الله باید گفت، که به راستی چنین است، جوانان این مرز و بوم، با رمز یا حسین زیر گلوله باران دشمن نیز از حرکت بازنمی‌ایستادند، اما امروزه کسانی که دم از کورش (و ایرانِ منهای اسلام) می‌زنند، حاضر نیستند حتی چند دقیقه زیر نم نم باران بر سر شعارهای خود باقی بمانند![3]

پی‌نوشت:
[1]. شیعه آنلاین، کد مطلب: 14353، تاریخ مطلب: 7 مهر 1389؛ فردانیوز، کد خبر: ۱۲۱۷۵۸، تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۹
[2]. آیت الله مکارم شیرازی، تفسير نمونه‏، تهران: انتشارات دار الكتب الإسلامية، 1374. ج‏ 12، ص 544-550
[3]. برای مشاهده تصاویر و مطالعه متن گزارش، کلیک کنید: «از باران گلوله تا نم نمِ باران، معنویت‌سنجی تطبیقی»

تولیدی

دیدگاه‌ها

ایشان که خودشان یهودی هستند.

خدا آیت الله مکارم را حفظ کند و شر بدخواهان را به خودشان برگرداند

کورش پرستها جز عربده کشی و قیل و قال کاری دیگه بلد نیستن . جوونها با اسم یا حسین و یا زهرا رفتن برای این آب و خاک جون دادن ولی همون وقت اسم کورش تو کابارههای لس آنجلس تو دهن نجس یه مشت عرق خور وطن فروش بود. این معنویت نکبت کورشی !

حاج آقا که تا دیروز میگفتن کورش ذوالقرنین هست !

سلام گرامي، هنوز هم چنین مي‌گویند. لیکن سخن در این است که ما نباید، اعلي را بدهیم و ادني را بگیریم. آنچه موجب نجات ما شد، پیروي از مکتب اهل بیت است.

تو لبنان نگاه کنین یه گروه کوچیک چریکی در مقابل ارتش تا دندون مسلح سرائیل ایستاده و هر روز داره اسرائیل رو بیشتر به لرزه میندازه. این معنویت مکتب اهل بیته. تو عراق فرماندهان حشد الشعبی (بسیج مردمی) شیعه هستن و از آیت الله سیستانی دستور میگیرن با کمترین امکانات داعش مسلح با اون امکانات پیشرفته ماهواره ای رو زمین گیر کردن. این یعنی معنویت مکتب اهل بیت. 8 سال جنگیدیم و دفاع کردیم. 80 کشور از صدام حمایت کردن ولی به هدفشون نرسیدن. حتی یک وجب خاک هم ندادیم. این یعنی مکتب اهل بیت. تو یمن هر روز بر سر مردم بمب میریزن ولی انصار الله هر روز داره پیشروی میکنه این یعنی مکتب اهل بیت. همه دنیا فهمیدن مکتب اهل بیت چقدر قدرت معنوی داره. حالا ما بیایم اهل بیت رو ول کنیم بچسبیم به کورش ؟ من نمیگم کورش بد بود. ولی هیچ کس برای دفلاع از خودش سلاح گرم رو ول نمیکنه و سراغ سنگ و کلوخ نمیره. کورش اگر میتونست نجات بده شاه رو نجات میداد. وقتی بحرین رو از ایران جدا کردن شاه حتی یک لحظه هم مقاومت نکرد. وقتی سربازان امریکایی تو خیابونهای ایران بهناموس ایرانیها چشم داشتن و اذیت میکردن شاه نتونست حتی یک کلمه اعتراض کنه و از ناموس ملت دفاع کنه . شاه بود و نوکری محض برای امریکایی ها . کورش اگر میتونست نجات بده شاه رو نجات میداد. الان مامورین امریکایی نزدیک آبهای ایران بخان بشن هفت بار خودشون رو خیس میکنن از ترس... این یعنی مکتب اهل بیت که در مقابل متجاوز ، قرص و محکم می ایستیم .

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.