کمپین «حجاب را تجربه کن» در کانادا

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در پرتو حملات تروریستی پاریس، عکس العمل‌هایی علیه زنان مسلمان در سراسر جهان به وجود آمده است. زنان مسلمانان کانادایی در پاسخ، کمپین بیداری ملی به کمک توئیتر راه انداخته‌اند تا هموطنان کانادایی خود را نسبت به اهمیت حجاب در اسلام آگاه کنند.
- برای توضیح بیشتر راجع به آن، خانم نصرت منصور و ثمینه میان (Nudrat Mansoor & Samina Mian) در اینجا حاضر شده‌اند. تشکر می‌کنم بابت حضور شما.
- من هم تشکر می‌کنم.
- فکر می‌کنم که شما از زمان حادثه تروریستی فرانسه، حجاب را تبلیغ می‌کنید. آیا شما با تهدیدی مواجه بوده‌اید؟
- به نظرم از زمان حادثه فرانسه زنان مسلمان، بیشتر مورد تهاجم دیگران واقع شده‌اند چون برخی از آنها صورت خود را می‌پوشانند و چادر به سر دارند. من چنین تجربه‌ای داشته‌ام هنگامی که در خیابان راه می‌روم از آن طرف خیابان کسی داد می‌زند که به وطن خود برگردید. کانادا وطن من است. به نظرم برای ما ضروری است که با هم جمع شویم و به دیگران بگوییم که اسلام تروریسم نیست بلکه دین صلح است، نشان دهیم که پوشیدن حجاب و روسری نشانه وقار و عفت است نه یک توطئه.
- عکس العمل مردم راجع به این کمپین جدید چه بوده است گرچه دو روزی بیشتر از آن نمی‌گذرد؟
- این برداشت غلط وجود دارد که زنان محجبه نمی‌توانند در جمع صحبت کنند، نمی‌توانند در رسانه‌ها با مردم حرف بزنند. ما می‌خواهیم نشان دهیم که حجاب محدودیتی برای زن ایجاد نمی‌کند. من مادر هستم، همسر هستم، دکتر هستم و بیرون خانه کار می‌کنم و خود را محدود نکرده‌ام. اما کسانی که مسئولیتی دارند، همه جا تحت فشارند. هر جا که حجاب را برای زنان امتحان می‌کنم، آنها احساس وقار، اعتدال و احترام می‌کنند و این جالب است. ما تلاش می‌کنیم که این کمپین را در سراسر کشور کانادا اجرا کنیم تا به مردم کانادا بفهمانیم که ما ستمگر نیستیم و ما زنان همین کانادا هستیم که حجاب داریم و هویت زن مسلمان حجابش است.
- این یک کمپین سراسری است، اما چه پیامی برای زنان مسلمان دارید؟
- شما با حجاب ایمن هستید زیرا باطن شما پاکی دارید. نیکی خود را به مردم ثابت کنید. از کانادایی‌ها می‌خواهم ما را حمایت کنند. وقتی ما این کمپین را آغاز کردیم، زنان کانادایی به حمایت ما حجاب پوشیدند. از زنان مسلمان می‌خواهم که ارزش‌های خود را دور نریزند بلکه آن را تبلیغ کنند و به دیگران نشان دهند که آنها افسرده نیستند و بیرون بیایند و گفتگوی آزاد داشته باشند. دغدغه اصلی ما این است که با گفتگوی آزاد صلح و صفا را انتشار دهیم.

کد ویدئو برای استفاده در وبلاگ یا سایت شما:

دیدگاه‌ها

با سلام و تشکر از تلاشی که در این سایت برای ارائه مطالب خوب و مفید انجام میشه. مجری برنامه با حجاب کاملا متفاوت و موقر شد. بنظرم برای تبلیغ حجاب علاوه بر خوش بیان بودن و رفتار صحیح اجتماعی، باید خود مبلغین هم پوشش مرتب و زیبایی داشته باشن، درحالیکه این دو بانوی عزیز تا حدی این دقت ها رو لحاظ نکرده بودن.

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.