امید کاتولیک‌های همجنسگرا به سفر پاپ به آمریکا

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به واشنگتن، آن دسته از کاتولیک‌های آمریکایی که همجنس‌گرا هستند، را امیدوار کرده که شاید این سفر موجب ترویج اندیشه دگرپذیری و پذیرش ازدواج همجنسگرایان از سوی کلیسای کاتولیک شود.
این در حالی است که همجنس‌گرایی هم در عهد جدید و هم در عهد عتیق محکوم شده است. فصلِ نوزده کتاب پیدایش داستان شهوت‌رانیِ اهالی سدوم را بیان می‌کند که خانه لوط را محاصره کردند تا به مردانی که میهمان او بودند تجاوز کنند. آنان به لوط گفتند: «آن دو مرد که امشب به نزد تو درآمدند کجا هستند؟ آن‌ها را نزد ما بیرون آور تا ایشان را بشناسیم»[۱]. با توجه به اینکه خدا بر اهالی این شهر آتش و گوگرد فرستاد، اکثر خوانندگان چنین نتیجه می‌گیرند که امیال همجنس‌گرایانه مردم این شهر بود که باعث شد کاسه غضب خدا سرانجام لبریز شود و آنان را این‌گونه مجازات کند. در کتاب لاویان باب‌های ۱۸ و ۲۰ آمده است: «با ذکور مثل زن جماع مکن، زیرا که این فجور است».[۲] همجنس‌گرایی در عهد جدید نیز صریحاً نکوهش شده است.[۳] این عمل نشانه‌ای است از اینکه چطور خدا گنهکاران را در شهواتشان به حال خود واگذارده است: «پس خدا نیز ایشان را در شهواتی شرم‌آور به حال خود واگذاشت. حتی زنانشان روابط غیرطبیعی را جایگزین روابط طبیعی کردند. به همین سان مردان نیز از روابط طبیعی با زنان دست کشیده، در آتش شهوت نسبت به یکدیگر سوختند. مرد با مرد مرتکب اعمال شرم‌آور شده، مکافات در خور انحرافشان را در خود یافتند».[۴]
اما برخی از کشیشان مسیحی برای جذب طیف‌های مختلف مردم به کلیسا، به تأویل همجنس‌گرایی در کتاب مقدس پرداخته‌اند. آن‌ها بیان می‌دارند که همجنس‌گرایی در کتاب مقدس منع نشده است چون یک نوع گرایش در انسان است که باید به آن پاسخ مثبت داد، اما آنچه در کتاب مقدس منع شده است، همجنس‌بازی است. همجنس‌باز کسی است که گرایشی به جنس موافق ندارد اما آن را دنبال و «بازی» می‌کند! این کشیشان از این نکته غافلند که اگر گرایش غلطی وجود داشت، باید آن را اصلاح کرد نه اینکه آن را مجاز دانست. هدف از تعلیم و تربیت نیز اصلاح رفتارهای غلط و آموزش رفتارهای درست است.

پی‌نوشت:

[۱]. پیدایش ۱۹‌:‌۵.
[۲]. لاویان ۱۸:‌۲۲.
[۳]. اول تیموتائوس ۱:‌۱۰؛ اول قرنتیان ۶:‌۹‌-۱۰؛ یهودا ۱:‌۷.
[۴]. رومیان ۱‌:‌۲۶-۲۷.

کد ویدئو برای استفاده در وبلاگ یا سایت شما:

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.