مقایسه‌ رفتار پیشوایان مسیحیت و اسلام با مردم

  • 1394/07/16 - 06:39
مسیحیان در کنار اینکه اسلام را همواره دین خشونت و ضد سجایای اخلاق معرفی می‌کنند، از هیچ کوششی در راستای اخلاقی جلوه دادن آیین مسیحیت و کتاب مقدس خود، دریغ نمی‌کنند؛ اما وقتی به سیره بزرگان و پرچم‌داران اسلام و مسیحیت رجوع کنیم، چیزی برخلاف ادعای آنان دیده ‌می‌شود. در کتاب مقدس مسیحیت، کسی که نسبت به پدر و مادر خود بی‌احترامی کند، مورد لعن خدا قرارگرفته است...

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ مسیحیان در کنار اینکه اسلام را همواره دین خشونت و ضد سجایای اخلاق معرفی می‌کنند، از هیچ کوششی در راستای اخلاقی جلوه دادن آیین مسیحیت و کتاب مقدس خود، دریغ نمی‌کنند؛ اما وقتی به سیره بزرگان و پرچم‌داران اسلام و مسیحیت رجوع کنیم، چیزی برخلاف ادعای آنان دیده ‌می‌شود. در کتاب مقدس مسیحیت، کسی که نسبت به پدر و مادر خود بی‌احترامی کند، مورد لعن خدا قرارگرفته است. در سفر تثنیه در مورد این مطلب چنین آمده است: «لعنت خدا بر کسی که نسبت به پدر و مادرش بی‌احترامی کند».[1] حال باید دید پیروان این کتاب، پایبندی خود را نسبت به احکام کتاب مقدس چگونه نشان داده‌اند؟
مسیح (علیه السلام) به گواه کتاب مقدس، مورد لعن خدا قرارگرفته و ملعون است؛ چراکه کتاب مقدس شهادت می‌دهد که وی نسبت به مادر خود بی‌احترامی کرده و همین بی‌احترامی به استناد آیه قبل دلیل بر (نعوذ بالله) ملعون بودن مسیح (علیه‌ السلام) است. در انجیل متی چنین بیان‌شده است: «یک نفر برای عیسی پیغام آورد و گفت: مادر و برادرانت بیرون، منتظر تو می‌باشند. عیسی گفت: مادر من کیست؟ برادرانم کیست‌اند؟ سپس به شاگردانش اشاره کرد و گفت: این‌ها هستند مادر و برادران من. هر که از پدر آسمانی من اطاعت کند، برادر، خواهر و مادر من است».[2] به‌راستی مادر مسیح (علیه‌السلام) از پدر آسمانی اطاعت نمی‌کرد؟ یا اینکه واقعاً مسیح نسبت به مادر خود بی‌احترامی کرد؟
اگرچه به شهادت آیات قرآن و در نظر مسلمانان عیسی (علیه‌ السلام) مبرا از این نوع تهمت‌هاست، چنان‌که در سوره مبارکه مریم چنین می‌خوانیم: «وَ بَرًّا بِوالِدَتي‏ وَ لَمْ يَجْعَلْني‏ جَبَّاراً شَقِيًّا [مریم/32] نسبت به مادرم نيكوكارم كرده و گردن‏كش و نافرمانم نكرده است»؛ اما در جای دیگر از کتاب مقدس هم نشان از بی‌احترامی مسیح (علیه‌السلام) نسبت به مادر خود وجود دارد. یوحنا بی‌احترامی وی نسبت به مادر را چنین نقل می‌کند: «وقتی شراب تمام شد، مادر عیسی به او گفت: آن‌ها دیگر شراب ندارند. عیسی پاسخ داد: این به من مربوط است یا به تو؟(what have I to do with thee?) وقت من هنوز نرسیده است».[3] نه‌تنها با مادر بلکه کتاب مقدس حکایت چنین رفتار‌های مسیح (علیه‌السلام) را، با حواریون نیز به‌روشنی بیان می‌کند: «امّا او برگشته، پطرس را گفت، دور شو از من ای شیطان زیرا که باعث لغزش من می‌باشی، زیرا نه امور الهی را، بلکه امور انسانی را تفکّر می‌کنی!».[4]
آری همه این موارد تنها بخشی از آیات دال بر عدم اهتمام مسیح (علیه‌السلام) به حسن خلق و رفتار نیکو با پیروان و خویشاوندان خود است. نمونه‌های این نوع رفتار‌ها بلکه با شدت بیشتر در رابطه با اخلاق سران مسیحیان، در کتاب مقدس به‌وفور قابل مشاهده است. در مقابل این نوع رفتار سران مسیحیان با پیروان و نزدیکان خود، ائمه معصومین (علیهم السلام) با پیروان سایر ادیان نیز، با نهایت اخلاق و احترام رفتار می‌کردند؛ و همین اخلاق نیکوی آنان سبب تشرف بسیاری از مسیحیان و مشرکان به دین اسلام می‌شد.
لقب امام پنجم شیعیان، محمد بن على بن الحسين (علیه‌السلام)، «باقر» است. باقر يعنى شكافنده و از آن جهت که ایشان شكافنده دانش‌ها بوده‌اند، به آن حضرت «باقرالعلوم» مى‏‌گفتند. «مردى مسيحى، به صورت سخريه و استهزاء، كلمه «باقر» را به کلمه «بقر» تصحيف كرده و به آن امام گفت: انت بقر. امام (علیه‌السلام) بدون آنكه از خود ناراحتى نشان بدهند و اظهار عصبانيت كنند، با كمال سادگى خطاب به آن مرد مسیحی فرمودند: نه من بقر نيستم، من باقرم. مرد مسيحى گفت: تو پسر زنى هستى كه آشپز بود. امام (علیه‌السلام) فرمودند: شغلش اين بود، عار و ننگى محسوب نمى‏‌شود. مرد مسیحی دوباره گفت: مادرت سياه و بى‌‏شرم و بدزبان بود؛ و آن حضرت با کمال ادب و احترام بدون اینکه تندی کنند، فرمودند: اگر اين نسبت‌ها كه به مادرم مى‏‌دهى راست است خداوند او را بيامرزد و از گناهش بگذرد و اگر دروغ است از گناه تو بگذرد كه دروغ و افترا بستى. مشاهده اين همه حلم از مردى كه قادر بود همه گونه موجبات آزار يك مرد خارج از دين اسلام را فراهم آورد، كافى بود كه انقلابى در روحيه مرد مسيحى ايجاد نمايد و او را به سوى اسلام بكشاند».[5] به‌راستی اسلام دین محبت، اخلاق، مهرورزی، صلح و دوستی است یا مسیحیت؟!

پی‌نوشت:
[1]. ترجمه تفسیری کتاب مقدس، تثنیه 27: 16.
[2]. ترجمه تفسیری کتاب مقدس، متی 12: 47-50.
[3]. ترجمه مژده کتاب مقدس، یوحنا 2: 3-4.
[4]. ترجمه قدیم کتاب مقدس، متی 16: 22-23.
[5]. بحارالانوار، جلد 11، حالات امام باقر، صفحه 83 به نقل از سيرى در سيره ائمه اطهار (عليهم السلام)‏، شهيد مرتضى مطهرى‏، صدرا، تهران ‏، 1383 ‏، ص 207- 209.

تولیدی

دیدگاه‌ها

معلوم است اسلام با احاديث جعلي خود ساخته كه هيچ صحتي ندارند قصد داشتند بگويند ما خوب هستيم!! بعضي از گفته هاي باقر كه خيلي ادعا داره اينه كه غير مسلمانان جهنمي هستند!!! ادب ايشان در همين كلام واقعا قابل مشاهده است!! بيشتر كسايي هم ديدم كه خودشان كليسا را بهتر از مسجد ميدانستند بسيار انسان هستند كه به دين مسيحيت مشرف شدند متاسفانه بخاطر جامع نژادپرست و ضدبشري كشور هاي مسلمان اصلا اجازه تغيير دين از اسلام را نداري وگرنه ميميري!؟؟ حالا به راستي دين محب و مهرورزي مسيحيت بهتر است يا اسلام؟ معلومه هيچ اخوندي نميتونه دينشو تغيير بده جان و مال و خانوادش را قتل عام ميكنند ولي در كشورهاي ميحي ازادي داري مرگ بر ديني كه اگر در ان كسي از دينش خارج شوند او را اعدام ميكنند حتي در حال حاضر مرگ و شرم بر ان

در تثنیه باب ۱۷ آمده است: ۲ اگر در میان‌ تو، در یکی‌ از دروازه‌هایت‌ که‌ یهُوَه‌ خدایت‌ به‌ تو می‌دهد، مرد یا زنی‌ پیدا شود که‌ در نظر یهُوَه‌، خدایت‌، کار ناشایسته‌ نموده‌، از عهد او تجاوز کند، ۳ و رفته‌ خدایان‌ غیر را عبادت‌ کرده‌، سجده‌ نماید، خواه‌ آفتاب‌ یا ماه‌ یا هر یک‌ از جنود آسمان‌ که‌ من‌ امر نفرموده‌ام‌، ۴ و از آن‌ اطلاع‌ یافته‌، بشنوی‌، پس‌ نیکو تفحص‌ کن‌؛ و اینک‌ اگر راست‌ و یقین‌ باشد که‌ این‌ رجاست‌ در اسرائیل‌ واقع‌ شده‌ است‌. ۵ آنگاه‌ آن‌ مرد یا زن‌ را که‌ این‌ کار بد را در دروازه‌هایت‌ کرده‌ است‌، بیرون‌ آور، و آن‌ مرد یا زن‌ را با سنگها سنگسار کن‌ تا بمیرند. در تثنیه فصل ۱۳ آمده است:‌ ۶ و اگر برادرت‌ که‌ پسر مادرت‌ باشد یا پسر یا دختر تو یا زن‌ هم‌آغوش‌ تو یا رفیقت‌ که‌ مثل‌ جان‌ تو باشد، تو را در خفا اغوا کند، و گوید که‌ برویم‌ و خدایان‌ غیر را که‌ تو و پدران‌ تو نشناختید عبادت‌ نماییم‌، ۷ از خدایان‌ امت‌هایی‌ که‌ به‌ اطراف‌ شما می‌باشند، خواه‌ به‌ تو نزدیک‌ و خواه‌ از تو دور باشند، از اقصای‌ زمین‌ تا اقصای‌ دیگر آن‌، ۸ او را قبول‌ مکن‌ و او را گوش‌ مده‌، و چشم‌ تو بر وی‌ رحم‌ نکند و بر او شفقت‌ منما و او را پنهان‌ مکن‌. ۹ البته‌ او را به‌ قتل‌ رسان‌، دست‌ تو اول‌ به‌ قتل‌ او دراز شود و بعد دست‌ تمامی‌ قوم‌. ۱۰ و او را به‌ سنگ‌ سنگسار نما تا بمیرد، چونکه‌ می‌خواست‌ تو را از یهُوَه‌، خدایت‌، که‌ تو را از زمین‌ مصر از خانه‌ بندگی‌ بیرون‌ آورد، منحرف‌ سازد. ۱۱ و جمیع‌ اسرائیلیان‌ چون‌ بشنوند، خواهند ترسید و بار دیگر چنین‌ امر زشت‌ را در میان‌ شما مرتکب‌ نخواهند شد. ۱۲ اگر درباره‌ یکی‌ از شهرهایی‌ که‌ یهُوَه‌ خدایت‌ به‌ تو به‌ جهت‌ سکونت‌ می‌دهد خبر یابی‌، ۱۳ که‌ بعضی‌ پسران‌ بلّیعال‌ از میان‌ تو بیرون‌ رفته‌، ساکنان‌ شهر خود را منحرف‌ ساخته‌، گفته‌اند برویم‌ و خدایان‌ غیر را که‌ نشناخته‌اید، عبادت‌ نماییم‌، ۱۴ آنگاه‌ تفحص‌ و تجسس‌ نموده‌، نیکو استفسار نما. و اینک‌ اگر این‌ امر، صحیح‌ و یقین‌ باشد که‌ این‌ رجاست‌ در میان‌ تو معمول‌ شده‌ است‌، ۱۵ البته‌ ساکنان‌ آن‌ شهر را به‌ دم‌ شمشیر بکُش‌ و آن‌ را با هرچه‌ در آن‌ است‌ و بهایمش‌ را به‌ دم‌ شمشیر هلاک‌ نما. ۱۶ و همه‌ غنیمت‌ آن‌ را درمیان‌ کوچه‌اش‌ جمع‌ کن‌ و شهر را با تمامی‌ غنیمتش‌ برای‌ یهُوَه‌ خدایت‌ به‌ آتش‌ بالکلّ بسوزان‌، و آن‌ تا به‌ ابد تلّی‌ خواهد بود و بار دیگر بنا نخواهد شد. کتاب دوم تواریخ، باب ۱۵، آیه ۱۳: و هر کسی که یهوه خدای اسرائیل (دقت کنید نمی گوید خدای مردم، می گوید خدای اسرائیل) را طلب ننماید، خواه صغیر باشد خواه بالغ، خواه مرد و خواه زن، باید کشته شود! عیسی (ع) نیز گفته است كه : گمان مکنید که من آمده ام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل سازم، من نیامده ام تا آنها را باطل کنم بلکه آمده ام آنها را اجرا کنم. زیرا تا آسمان و زمین زایل نشود همزه یا نقطه از تورات هرگز زایل تخواهد شد تا همه (قوانین و دستورات) انجام شود. (انجیل متی، باب ۵ ، آیه ۱۷ و ۱۸)

امام باقر گفته غیر شیعیان بدون حساب و کتاب وارد جهنم میشوند.. در رابطه با این چه جوابی دارید؟ در ضمن فکر نکنم در اسلام اولیه تغییر دین مرگ باشد بلکه رژیم های منحرف اسلامی این قانون را ساختند! در حالی که کشور مسیحی ازادید هر دینی بگرید!!

لطفاً سندي براي آنچه گفتيد ارائه كنيد. سپاس

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.