دیپلمات تازه مسلمان: با مسلمان شدنم، به مسیحیت خیانت نکرده‌ام

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ دکتر مراد هافمن (Dr. Murad Hofmann) متولد 1931 در آلمان است. او یک کاتولیک بوده و در دانشگاه هاروارد درس خوانده است و در سال 1980 به دین اسلام مشرف شده است. هافمن بعد از مسلمان شدنش کتاب‌ها و مقالات زیادی راجع به اسلام نوشته است. در ذیل مصاحبه مختصری با ایشان را ملاحظه می‌کنید:‌
من در زندگی حرفه‌ایم (دپلمات بودن) موفق بوده‌ام. اولین سفر خارجی‌ام به الجزایر بود. به دلیل جنگ‌های استقلال طلبی در الجزایر،‌ در شرایط بسیار بدی قرار داشتم. شرایطی که مرا به مرگ فرا می‌خواند. جنگ داخلی وحشتناکی علیه مسلمانان بر پا بود و اصلاً‌ حدی از تحمل و صبر وجود نداشت و هیچ توان و عزمی برای تنبیه خاطیان وجود نداشت. نمی‌توانستم علت جنگ‌ها را بفهمم. از این رو تصمیم گرفتم که کتاب مسلمان قرآن کریم را بخوانم تا آنها را بفهمم. قرآن برای من به منزله یک انقلاب بود؛ چرا که به تمام شک‌هایی که پیرامون مسیحیت داشتم، منطقاً و عقلاً پاسخ می‌داد. شبهه من پیرامون گناه ذاتی و اصلی بشر، تجسد خداوند، قربانی شدن مسیح، تثلیث و ... من این عقاید را قبول نداشتم؛ زیرا با عقلم در تضاد بود. اما هنگامی که قرآن را خواندم مسیح چهره ای باور کردنی داشت و تمام شبهاتم برطرف شد.
دریافتم که اسلام اولین شکل تکامل یافته از مسیحیت است. وقتی مسلمان شدم، احساس نمی‌کردم که از مسیحیت دور شده‌ام. بلکه سرچشمه مسیحیت واقعی را یافته بودم. من با مسلمان شدنم فکر نمی‌کنم  که به مسیحیت خیانت کرده باشم. من به خانه اصلی بازگشته‌ام جایی که می‌بایست آنجا باشم. من واقعاً دلتنگ مکه و مدینه هستم؛ نه به خاطر ساختمان‌هایش بلکه به دلیل آرامشی است که شما در آنجا در کنار هزاران مسلمان دیگر از آن لذت می‌برید و این یک تجربه بی‌نظیری است.

 

کد ویدئو برای استفاده در وبلاگ یا سایت شما:

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.