تازه مسلمان کنگویی: غرب به دنبال اسلام هراسی است.

  • 1394/02/01 - 09:44
کرسی آزاد اندیشی «چرا مسلمان شدم؟» با حضور ریما فلانکا، تازه مسلمان اهل کنگو در تالار گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان برگزار شد. خانم فلانکا بیان داشت: «من اهل کنگو یکی از کشورهای مرکزی آفریقا هستم. پدرم استاد تاریخ و مادرم دیپلمات هستند. در کشور من تعداد مسلمان‌ها خیلی کم است و اکثراً مسیحی هستند و من و خانواده‌ام نیز...

پایگاه جامع فرق،‌ ادیان و مذاهب_ کرسی آزاد اندیشی «چرا مسلمان شدم؟» با حضور ریما فلانکا، تازه مسلمان اهل کنگو در تالار گروه معارف اسلامی دانشگاه اصفهان برگزار شد. خانم فلانکا بیان داشت: «من اهل کنگو یکی از کشورهای مرکزی آفریقا هستم. پدرم استاد تاریخ و مادرم دیپلمات هستند. در کشور من تعداد مسلمان‌ها خیلی کم است و اکثراً مسیحی هستند و من و خانواده‌ام نیز ابتدا مسیحی بودیم و معمولاً زندگی خانواده من به گونه ای بود که آخر شب‌ها اطراف هم جمع می‌شدیم و یک گزارش از کارهای روزانه خود می‌دادیم و در این بین سؤالات دینی نیز مطرح می‌شد و هرگاه که من راجع به تثلیث (خدای پدر، خدای پسر و روح‌القدس) سؤال می‌کردم با جواب‌های مبهم روبه رو می‌شدم و این جواب‌های مبهم را نه تنها از خانواده خود و کشیشان می‌شنیدم، بلکه وقتی از مسلمانان کشور خودم راجع به خدا سؤال می‌کردم نیز جواب قطعی‌ای به من داده نمی‌شد و این امر که نمی‌دانستم کدام خداوند را باید مورد خطاب قرار دهم اولین عاملی بود که باعث شد به دین خود شک کنم».

ریما فلانگا در مورد دلایل اسلام آوردن خود بیان کرد: «دین اسلام به صورت کاملاً منطقی به اثبات خدا می‌پردازد و من می‌دانم که خدای من کیست. اما در مسیحیت انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: افراد برگزیده که عمدتاً خود کشیشان هستند و افراد غیر برگزیده که کافران هستند و معتقدند که پیامبران تنها برای هدایت این افراد برگزیده می‌آیند و این باعث می‌شد که ما احساس کنیم جزو آن‌ها نیستیم».

وی در ادامه با اشاره به جهانی بودن دین اسلام تصریح کرد: «مسیحیان اعتقاد دارند که فرد مسیحی زاده نمی‌شود بلکه به وسیله غسل تعمید مسیحی می‌شود درحالی‌که اسلام می‌گوید همه مسلمان هستند و در واقع ما انسان‌ها عهدهای خود را با خداوند فراموش کردیم و با توبه و شهادتین مسلمان بودن ما یاد آوری می‌شود. من به عنوان یک دختر نوجوانی که مسلمان شده بودم وقتی در کلاس‌ها حاضر می‌شدم استادان به من می‌گفتند چرا اسلام آوردی؟ این دین ارزشی برای زنان قائل نیست و می‌گوید نباید درس بخوانی و در جامعه ظاهر شوی! پس حال که اسلام آوردی طبق دینت عمل کن و به خانه برگرد و حجاب را به عنوان یکی از دلایل محدودیت دین برای من می‌گفتند و چون به علت ضعف علمی در مقابل آن‌ها نمی‌توانستم حرف بزنم تصمیم گرفتم که در کنار دانشگاه های آکادمیک به حوزه نیز بروم».

فلانگا در مورد حضورش در ایران گفت: «حدود ۱۴ سال است که در ایران هستم و در حال تحصیل در مقطع دکتری کلام اسلامی در جامعه المصطفی قم هستم و امیدوارم که امسال فارغ‌التحصیل شوم و به کشور خود برگردم و به کشورم خدمت کنم. مسلمانان کشور من آشنایی زیادی نسبت به اسلام ندارند بنابراین من و امثال من سعی می‌کنیم که جامعه مسلمان خود را اصلاح کنیم. فعالیت مسلمانان در کشور من محدودیتی ندارد بلکه خیلی از شبکه های تلویزیونی و مراکز غیر مسلمان از مسلمانان دعوت می‌کنند و حتی مناظره های نیز بین آن‌ها بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد». این پژوهشگر برتر علوم دینی به تشریح علت مسلمان نشدن مسیحیانی که با به دین اسلام آشنا شده‌اند پرداخت و تبیین کرد: «خانواده من مسلمان هستند اما فامیل‌های دیگر مثل دایی و خاله مسیحی هستند و با وجود این که از طریق خانواده من با دین اسلام آشنا شده‌اند ولی باز هم ایمان نیاوردند چرا که تغییر دین به همین راحتی‌ها نیست و تنها افرادی که به نارسایی دینی خود پی ببرند تصمیم به تغیر دین می‌گیرند. اما چون کشیشان بیشتر سعی می‌کنند که از جنبه عاطفی با افراد صحبت کنند باعث می‌شود که افراد در برخورد با مسائل عقل را کنار بگذارند و احساسی تصمیم بگیرند».

در پایان، وی در جواب سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چگونه باید یک فرد غیر مسلمان را مسلمان کرد گفت: «وقتی من برای تبلیغ به کشور خود برگردم هدفم مسلمان کردن افراد نیست بلکه آشنا کردن آن‌ها با دین اسلام است و در امر تبلیغ برای این که بتوانم کار مؤثری انجام دهم سعی می‌کنم ابتدا خود فرد را بشناسم و با او ارتباط برقرار کنم و تصمیم را به عهده خود فرد می‌گذارم تا تأثیر بیشتری داشته باشد و اسلام آوردنش تنها بر زبان آوردن شهادتین نباشد».

منبع: صاحب نیوز، 1394/01/25.

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.