نگاه داعش به زنان و دختران

  • 1394/02/01 - 08:51
داعشی‌ها برای شناختن زن‌های مجرد و متأهل دستور داده زنان متأهل صورت خود را با روبند سیاه، زنان غیر متأهل با روبند سفید و زنانی که قصد مشارکت در جهاد نکاح را دارند، با روبندهای زرد بپوشانند و در غیر این صورت با مجازات‌ خواهند شد. آنها نه تنها لوازم آرایشی و بهداشتی برای زنان را بلکه پوشک بچه را هم به دلیل اینکه در صدر اسلام نبوده، حرام اعلام کرده‌اند..

پایگاه جامع ادیان، فرق و مذاهب_ داعش برخلاف اسلام که برای زنان اهمیت بسزایی قائل است، با نگاهی ابزاری و تحقیر آمیز به زنان و دختران و با صدور فتواهای مضحک به این قشر از جامعه نگریسته و در دستورالعملی، آزادی زنانی برای کار کردن از خانه خارج می‌شوند، رد کرده و می‌گویند: «زنان از ایده برابری با مردان چیزی نصیبشان نمی‌شود، و بوتیک‌های لباس و سالن‌های زیبایی، را کارهای شیطانی دانسته و زنان نویسنده را در زمره زنان منحرف قلمداد کرده است.»
آنها قائلند دختران فقط تا پانزده سالگی حق تحصیل دارند و پس از آن باید ازدواج کنند البته ازدواج یک دختر در ۹ سالگی هم قانونی است. اما بسیاری از دختران در ۱۶ یا ۱۷ سالگی ازدواج می‌کنند. از این سن به بعد او باید در خانه و به دور از انظار عمومی باشد و از خلیفه در پشت درهای بسته حمایت کنند. و وظیفه زنان را نشستن در خانه و نگهداری از بچه‌ها می‌دانند.
داعشی‌ها در رساله خود که «رساله داعش» نام دارد، معلم‌هایی را که برای تدریس به کشورهای اسلامی می‌روند، جاسوس‌هایی دانسته که هدفشان ترویج افکار مسموم و بی‌دینی است.[1] و بر اساس جزوه داعش که «الدلیل» نام دارد و در بازار برده فروشی منتشر شده است؛ عناصر داعش می‌توانند در شرایط مشخصی به دختران نابالغ تجاوز کنند. تروریست‌های داعش دختربچه‌ها را حدود ۲۵ دلار می‌فروشند و برخی‌ها را نیز به عنوان هدیه و جایزه به عناصر خود می‌دهند.[2] داعش، برای تشخیص زنان مجرد از زنان شوهردار، به کلیه دختران و زنان مناطق تحت سیطره خود در شمال غرب عراق اعلام کردند از این به بعد زنان مجرد از نقاب سفید در کنار پوشش اسلامی خود استفاده کنند و زنان شوهردار نیز با همان پوشش سابق خود با نقاب مشکی در انظار عمومی ظاهر شوند.[3] داعشی‌ها همچنین در جای دیگر برای شناختن زن‌های مجرد و متأهل دستور داده زنان متأهل صورت خود را با روبند سیاه، زنان غیر متأهل با روبند سفید و زنانی که قصد مشارکت در جهاد نکاح را دارند، با روبندهای زرد بپوشانند و در غیر این صورت با مجازات‌هایی تا حد مرگ روبه رو خواهند شد. آنها نه تنها لوازم آرایشی و تجهیزات بهداشتی برای زنان را بلکه پوشک بچه را هم به دلیل اینکه در صدر اسلام نبوده، حرام اعلام کرده‌اند.[4]

پی‌نوشت:

[1]. بهار نیوز, پنج شنبه 16 بهمن 1393, کد مطلب, 1393
[2]. شهدای ایران, 5 دیماه 1393, کد مطلب 60781
[3]. پایگاه جامع فرق, ادیان و مذاهب, ضربه داعش به اسلام, 1 شهریور 1393,
[4]. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب, 1 شهریور 1393, کد مطلب, 177703

بازنشر

دیدگاه‌ها

خدا لعنت کند دشمنان اسلام را که این بار زیر نقاب اسلام ، اسلام هراسی را ترویج می کنند

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.