اقدام اتوبوس‌های لندن برای تأکید بر دوری اسلام از تروریسم

  • 1393/11/10 - 10:43
پس از آنکه مدتی پیش (چهارشنبه 17 دی) افراد مسلح به دفتر مجله فرانسوی «شارلی ابدو» حمله و اعلام کردند این کار را در گرفتن انتقام پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) انجام دادند، تعدادی از فعالان مستقل انگلیسی با طرحی ابتکاری سعی کردند که چهره رحمانی خاتم انبیاء و اسلام حقیقی را معرفی کنند. این فعالان بر روی برخی اتوبوس‌های لندن نوشته‌هایی با این مضمون نصب کردند...

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ پس از آنکه مدتی پیش (چهارشنبه 17 دی) افراد مسلح به دفتر مجله فرانسوی «شارلی ابدو» حمله و اعلام کردند این کار را در گرفتن انتقام پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) انجام دادند، تعدادی از فعالان مستقل انگلیسی با طرحی ابتکاری سعی کردند که چهره رحمانی خاتم انبیاء و اسلام حقیقی را معرفی کنند. این فعالان بر روی برخی اتوبوس‌های لندن نوشته هایی با این مضمون نصب کردند:
Prophet Muhammad.. The light of lives.. Teacher of the truth.. A blessing for the believers
«پیامبر محمد [صلی الله علیه و آله] نور زندگی، معلم حقیقت و رحمتی برای مومنان است».
تصویر اتوبوس‌های مذکور در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده بازتاب داشته است. نشریه «شارلی ابدو» بارها با انتشار کاریکاتورهایی به ساحت مقدس پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) توهین کرده بود. در جریان حمله مسلحانه سه نفر به دفتر این نشریه در منطقه یازدهم پاریس دستکم دوازده نفر جان خود را از دست دادند. گزارش‌ها همچنین از مجروح شدن حداقل ده نفر حکایت داشت. براساس گزارش‌ها مهاجمان با لباس و ماسک سیاه و مسلح به سلاح سنگین بودند. آنها در حین تیراندازی «الله اکبر» سر می‌دادند.
یک نفر از مهاجان همان روز اول خود را تسلیم کرد. «سعید و شریف کواشی» دو برادر الجزایری الاصل که دو متهم دیگر این حمله بودند در جریان تعقیب و گریز دو روز بعد از حمله کشته شدند. یکی از این دو نفر قبل از مرگ گفته بود که القاعده یمن آن‌ها را برای گرفتن انتقام پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) فرستاده است!

منبع: شیعه نیوز، کد خبر: ۸۲۴۵۹، تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.