نویسنده مسیحی در راهپیمایی اربعین

  • 1393/09/22 - 10:31
اندیشمند مسیحی، آنتوان بارا که برای شرکت در مراسم اربعین وارد عراق شده بود، گفت: «انسان از توصیف اربعین ناتوان است.» آنتوان بارا با بیان اینکه اربعین سحر و جادوی ویژه الهی است، اظهار کرد: «عقل از هضم این ایده که میلیون‌ها نفر خانه‌هایشان را ترک می‌کنند، و هزاران کیلومتر را به قصد زیارت امام حسین (علیه‌السلام) طی می‌کنند، عاجز است.»

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_  به نقل از شفقنا، اندیشمند مسیحی، آنتوان بارا که برای شرکت در مراسم اربعین وارد عراق شده بود، گفت: «انسان از توصیف اربعین ناتوان است.» آنتوان بارا با بیان اینکه اربعین سحر و جادوی ویژه الهی است، اظهار کرد: «عقل از هضم این ایده که میلیون‌ها نفر خانه‌هایشان را ترک می‌کنند، و هزاران کیلومتر را به قصد زیارت امام حسین (علیه‌السلام) طی می‌کنند، عاجز است.» وی در گوشه دیگری از سخنانش از تألیف کتابی در رابطه با شخصیت امیرالمؤمنین امام علی (علیه‌السلام) خبر داد و گفت: «از هفت سال پیش تاکنون در حال نوشتن کتابی درباره امام علی (علیه‌السلام) هستم و امیدوارم که این کتاب درخور چنین شخصیت عظیمی باشد.»

این شخصیت سرشناس جهان مسیحیت تصریح کرد: «کتاب مذکور عبارت است از خوانشی تحلیلی از مواضع، سخنان و شخصیت امام علی (علیه‌السلام) از تمامی جنبه های روانی، عقیدتی، جهادی، تبلیغی، اجتماعی، حکومت داری و غیره.» آنتوان بارا در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: «کار تألیف این کتاب در دو سال آتی به اتمام خواهد رسید.» آنتوان بارا از مسيحيان سوری‌الاصل و ساكن كويت، نويسنده‌اي توانا و اديبی باذوق است. وی نويسنده كتاب «حسين در انديشه مسيحيت» است كه در هفت فصل شامل، وجدان اديان، اصول و مبارزه، معجزات شهادت، قايم و شهادت، جنايت و سقوط، صداي پای وجدان و شيفتگی فكري منتشر شده است. این کتاب با نام اصلی «الحسين في‌الفكر المسيحي» تاكنون به 17 زبان ترجمه شده و در 5 دانشگاه نيز براي دوره‌های تكميلی كارشناسی ارشد و دكتری مورد تأييد قرار گرفته است.

وی همچنین کتاب «زینب فریاد فرمند» را درباره حضرت زینب (سلام ‌الله علیها) و حضور مؤثر او در واقعه کربلا نوشته که به تازگی با ترجمه غلام‌حسن انصاری توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شده است.  آنتوان بارا درباره این کتاب گفته است: «از من پرسیده‌اند که چرا نگارش این کتاب 25 سال طول کشیده است. من بیش از 100 بار این کتاب را نوشتم. هر بار که به پایان می‌رسید، اسناد معانی تازه‌ای پیش رویم می‌گذاشت و مجبورم می‌کرد تا برگردم و کتاب را کامل کنم.»

 

بازنشر

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.