شانتاژ‌ خبری معاندین دربارۀ تعمیرات محوطۀ پاسارگاد

  • 1393/10/11 - 10:47
مدت زمانی است که شاهد یک شانتاژ خبری از سوی برخی شبکه‌های مجازی معاند، نسبت به تعمیرات و اصلاحات محوطۀ تاریخی پاسارگاد هستیم. این اعتراضات ناشی از منش غوغاسالاری از سوی کسانی رخ می‌دهد که در هشت سال دفاع مقدس، به کشورهای اروپایی و امریکایی فرار کرده بودند و اکنون به وقاحت تمام دم از وطن‌پرستی و میهن‌دوستی می‌زنند.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ مدت زمانی است که شاهد یک شانتاژ خبری از سوی برخی شبکه‌های مجازی معاند، نسبت به تعمیرات و اصلاحات محوطۀ تاریخی پاسارگاد هستیم. این اعتراضات ناشی از منش غوغاسالاری و معمولاً از سوی کسانی رخ می‌دهد که در هشت سال دفاع مقدس، به کشورهای اروپایی و امریکایی فرار کرده بودند و اکنون به وقاحت تمام دم از وطن‌پرستی و میهن‌دوستي می‌زنند. متأسفانه عده‌ای نیز در داخل کشور، اندیشه و روان خود را در اختیار آن مزدوران قرار داده‌اند و تابع محض شایعه‌پراکنی‌های شبکه‌های اجنبی شده‌اند. تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، گویای خاک‌برداری‌های جزئی و حفر کانال‌های کوچک، پیرامون مقبره کورش هخامنشی است، که متأسفانه افراد مغرض از آن به عنوان «تلاش و مقدمه چینی برای تخریب مقبره» یاد می‌کنند(!) که با کمال تأسف برخی از جاهلان نیز در این زمینه با بیگانگان مغرض، هم‌صدا گشته‌اند.



طبق پاسخ منابع موثق، حفر این کانال‌های کوچک و خاک‌برداری‌های جزئی به دو دلیل بوده است:
1. نصب سيستم برای دفع آب‌هایی که در زمین اطراف مقبره نفوذ کرده (از جمله آب باران) و به جهت دفع رطوبت‌های احتمالی از زمین پیرامون مقبره.
2. تکمیل سیستم برق‌رسانی و قرار دادن کابل‌های برق در زیر خاک، جهت نصب دوربین‌های مداربسته برای کنترل محوطه، و همچنین کابل‌های مربوط به سیستم‌ نور رسانی و پروژکتورهای اطراف مقبره.
گذشته از این، مقبره کورش هخامنشی در محوطه تاریخی پاسارگاد، در سال 2004 میلادی (1383 هجری خورشیدی) با پیگیری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران، در سازمان بین‌المللی یونسکو به عنوان یک اثر تاریخی ثبت گردید.[1] روشن است كه يونسكو به عنوان يك نهاد بين‌المللی، بر تمامی آثار تاريخی و فرهنگی ثبت شده، نظارت دارد و همۀ تغييرات و تعميرات با نظارت يونسكو صورت می‌پذيرد. گذشته از نظارت‌های يونسكو، كارشناسان ايرانی(اعم از باستان‌شناسان و مسئولين فنی) مجموعه تاريخی پاسارگاد، افرادی متخصص و متعهد هستند و يقيناً بدون مطالعه و بررسی، دست به تعمير محوطه نمی‌زنند.
نکته جالب اینجاست که این افراد از سویی به این معترض هستند که چرا مسئولین تلاشی برای تعمیر محوطه نمی‌کنند(؟!). اکنون که مسئولین به حسب نیاز دست به کار شده و برای حفظ و بهبود وضع محوطه می‌کوشند، همانان لب به اعتراض گشوده و شایعه پراکنی می‌کنند. همین امر به روشنی نشان‌گر این است که آنان (باستانگرایان افراطی) بیشتر به دنبال دشمنی کور و لجبازی هستند (نه حق‌گرایی و دفاع از تاریخ ایران).

پی‌نوشت:

[1]. کمیسیون ملی یونسکو در ایران (irunesco.org)، فهرست آثار میراث فرهنگی ایران ثبت شده در یونسکو، همچنین:
whc.unesco.org/en/list/1106 ، کلیک کنید...

تولیدی

دیدگاه‌ها

بابا اینا احمقند، احمقتر از اینا تا حالا دنیا به خودش ندیده!

من واقعا تو فکرم این جماعت چرا خودشون رو میکنند مضحکه خاص و عام ؟ زشته انسان طوطی باشه . طوطی ای که گاه صاحب خودش رو هم رسوا کنه ...

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.