ادعای گزاف علی یعقوبی دربارۀ شاگردی حضرت زهرا (س)

  • 1393/09/07 - 07:41
علی رغم اقرار علی یعقوبی به ناآگاهی خود نسبت به علوم حوزوی، از شاگردی خود نزد معلمی گمنام که ۱۴۰0 سال پیش به شهادت رسیده سخن می‌گويد که هیچ‏ کسی از اول خلقت تاکنون چنین ادعای گزافی نکرده است. از اشاره‏‌های وی چنين بر می‌آيد که منظور وی از معلمي که ۱۴۰۰ سال قبل شهيد شده، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) است...

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ علی یعقوبی همان‌طور که اشاره شد؛ خود را شخصی بی سواد مطرح نموده و  در کتاب «چهل شب با کاروان حسینی»، صفحه 212 می‌نویسد: «بنده را می‌بینید که بعضی وقت‌ها کلمات را اشتباه می‌گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده امّی هستم. می‌بینید علوم تفسیری بلَد نیستم، می‌بینید علوم حدیثی بلَد نیستم،‌ می‌بینید صرف و نحو را درست و حسابی بلَد نیستم، از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این سوادهایی که معمولاً ساخته این و آن است، این‌ها را خود آقایان در خلال این سال‌ها ساخته‌اند... اصلاً سواد حوزوی ندارم...».

علی رغم اقرار به ناآگاهی از علوم حوزوی، از شاگردی خود نزد معلمی گمنام که ۱۴۰۰ سال پیش به شهادت رسیده،[1] سخن می‌گوید که هیچ‌کسی از اول خلقت تاکنون چنین ادعای گزافی نکرده است. وی می‌گوید: «معلم بنده مدتی است که شهید شده است و از غیر او هم مطلب نمی‌گیرم».[2] از اشاره‌های وی چنین بر می‌آید که منظور وی از معلمی که ۱۴۰۰ سال قبل شهید شده، حضرت زهرا (س) است. البته گاهی با صراحت بیشتری به این امر می‌پردازد: «بالاخره بعد از مدت‌ها تعلیم و تربیت کردن که نمی‌گذاشت از کسی چیزی بگیرم فرمود: یک عبارت یادت باشد. از فاطمه با فاطمه برای مهدی فاطمه، از هیچ کس چیزی نگیر جز از فاطمه».[3]

وی در سخنانی که شباهت بسیاری به دیدگاه علی‌محمد باب (مؤسس فرقه بابیه) درباره علم صرف و نحو دارد[4] می‌گوید: «معلم نمی‌خواهد که ما مقیّد به صرف و نحو بشویم، صرف و نحو را معلم زائد می‌داند، ما در روشمان سراغ صرف و نحو نمیرويم».[5]

پی‌نوشت:

[1]. آن‌ها (علما) این همه اساتید دارند، ولی معلّم بنده مدتی است که شهید شده است... (چهل شب با کاروان حسینی، ص 143)
[2]. نه طمعی داریم به انقلاب شما، نه طمعی داریم به ظهور مهدي، بلکه به تأسی از مولایمان فاطمه زهرا بسیار می‌سازیم و برای مهدي می‌گذاریم و خودمان می‌رویم پیش مولایمان فاطمه، ما دست پرورده او هستیم؛ ما جیره خوار او هستیم؛ ما بسته به بال او هستیم، هر کجا که او رود همره او رهسپریم؛ او از این دنیا رفت ما هم از این دنیا به دنبال او می‌رویم؛ شما خواهید ماند( نظام عالم، جلسه 6، ص 13). دیدم نه هیچ‌کدام این‌ها امام شناسی نیست، آنچه دنبالش بودم این‌ها نیست تا رسیدم به یک خانمی، این خانم بزرگوار امام شناسی را به هم یاد داد(سخنرانی 18 / 6 / 79). ای حبّ، ای حسین، این عبارت، عبارت مادر مهربان امت است. یک بار که فرزندشان را صدا می‌کردند اینطور صدا می‌کردند: ای حبّ، ای حسین. ما اگر اینطور گفتیم نه اینکه قصد جسارت داشته باشیم. خواستیم دقیقاً آن کلام را مطرح بکنیم. کلامی که در مشهد از آن خانم شنیده شد(نظام عالم، جلسه 5، ص 17). اگر سلمان یک صحنه دید و ایمان آورد، یعنی یک رفتار دید، من آن رفتار هم ندیدم، یک صحنه نسبتاً ثابت دیدم، عکس نبودها، صحنه سه بعدی بود ولی شخص ایستاده بود نگاه می‌کرد، معلم ایستاده بود نگاه می‌کرد. تمام زندگیم را از آن لحظه به بعد برایش گذاشتم، تا کجا؟ تا آنجا که گفتیم همه چیزمان باید از فاطمه باشه، با فاطمه، همیشه باید با فاطمه باشیم(سخنرانی10‌/‌1‌/‌80).
[3]. چهل شب با کاروان حسینی، ص 469.
[4]. نحو را در حضرت حق گناهی بود، تاکنون بدان گناه مأخوذ و محبوس بود، اینک به شفاعت من رستگار شد، پس اگر مرفوعی را مجرور یا مفتوحی را مکسور بخوانی زیانی نباشد (انشعاب در بهائیت، رائین اسماعیل، ص 44).
[5]. سخنرانی 18/6/79.

مأخذ نوشتار: کتاب بی‌راهه، نوشته سعید صدری، ص ۱۰.

تولیدی

دیدگاه‌ها

در همین ابتدا باید عرض شود که " امی " که خطاب به رسول اکرم گفته شده یعنی چه ؟ آیا یعنی بی سواد؟ در احادیثی که ذیل کتابت قرآن توسط کاتبان وحی می خوانیم می بینیم که رسول اکرم صلوات الله اشاره های عجیبی در مورد نحوه ی نگارش حروف به برخی کاتبان گوشزد میکردند که یک فرد آشنا ب خط و نوشتن می تواند آن را مطرح کند! پس امی خطاب به رسول خدا به معنی بی سواد نمی تواند باشد به معنای این است که علوم را از بشر و انسان ها نیاموخته است! همه از جانب خداوند متعال به وی رسیده است ؛ امام علی علیه السلام خطاب به کمیل می فرمایند : یا کمیل لا تاخذ الا عنا تکن منا : ای کمیل جز از ما نگیر تا از ما باشی ! این کلام امام یعنی چه ؟ یعنی اگر می خواهید از ما اهل بیت باشید فقط از ما بگیرید از کسی دیگر نگیرید! خوب پس باید در علوم هم فقط از اهل بیت بگیریم نه از هر کس و ناکس ! وقتی آقای یعقوبی می گویند که" بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این سوادهایی که معمولاً ساخته این و آن است، این‌ها را خود آقایان در خلال این سال‌ها ساخته‌اند... اصلاً سواد حوزوی ندارم... " این یک حسن است و به کلام امام علی علیه السلام عمل شده است چرا که وقتی بررسی می کنیم می بینیم که اینها ریشه ای غیر اهل بیتی دارند! که وارد شده اند و بعدها توسط مسلمان ها به انها رفته رفته افزوده شده است ضمن اینکه همین علوم صرف و نحو هم در برخی جاهای قرآن به بن بست می خورد و نشان می دهد که خداوند الزامی نداشته که قرآن را منطبق بر این علوم نازل کند! گفته اید : "هیچ‌کسی از اول خلقت تاکنون چنین ادعای گزافی نکرده است " چرا همه چیز را صرفا با ادعا خواندن آن رد می کنید؟! چرا دلیل متقن و مستدل برای چیزهایی که ان را ادعا خواندید نمی آورید و صرفا به ادعا نامیدن آن اکتفا می کنید؟ آیا این غیر ممکن است که مادر شهید عالم شخصی را مورد تربیت خاصه ی خود قرار بدهند ؟ مگر نداریم در قرآن که شهدا زنده اند ایشان که دیگر ام الشهدا هستند ؛ مگر در نداریم که بسیاری از شهیدان در جنگ تحمیلی شدیدا متاثر از حضرت زهرا بودند همین شهید برونسی (کتاب خاک های نرم کوشک ) مگر بارها مورد عنایت ویژه ی حضرت زهرا نبودند و حتی صدای ایشان را شنیدند ، ادعا بوده؟! مگر اقای بهاءالدینی که توان ملکوتی داشتند حضرت زهرا را در عوالم بالاتر دیده بودند ، دروغ بوده؟! خیر ، اهل بیت آیینه ی تمام نمای خدایی خداوند هستند و خداوند به هرکس بخواهد بی حساب روزی میدهد و هرکس را بخواهد به صراط مستقیم هدایت میکند! معارف مطرح شده توسط ایشان خود گویای این است که اینها از بشری گرفته نشده و کاملا مستدل می باشد به منابع دین اسلام؛ و تا به حال از شخصی دیگر نیز شنیده نشده است !

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.