دومین جنایت بزرگ ضد شیعی داعش

  • 1393/08/10 - 09:41
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که تروریست‌های داعش ۶۰۰ شیعه زندانی در یکی از زندان‌های اطراف موصل واقع در شمال عراق را تنها در یک ماه به شهادت رسانده است. این سازمان حقوق بشری به نقل از ۱۵ شیعه‌ای که از این جنایت نجات یافته‌اند، اعلام کرد: «پس از اینکه تروریست‌های داعش....

پایگاه جامع فرق ادیان و مذاهب_سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که تروریست‌های داعش ۶۰۰ شیعه زندانی در یکی از زندان‌های اطراف موصل واقع در شمال عراق را تنها در ماه ژوئیه (تیر) به شهادت رسانده است.
این سازمان حقوق بشری به نقل از ۱۵ شیعه‌ای که از این جنایت نجات یافته‌اند، اعلام کرد: «پس از اینکه تروریست‌های داعش زندان «بادوش» در موصل مسلط شدند، زندانیان شیعه را از اهل سنت جدا کردند و سپس همه شیعیان را در یک ردیف قرار دادند و سپس با اسلحه‌های مختلف شروع به تیراندازی به آن‌ها کردند».
این شیعیان نجات یافته اعلام کردند که داعش با برخی از زندانیان کرد و ایزدی نیز همین کار را انجام داده است.
۲۵ خردادماه امسال بود که گروهک تروریستی داعش اعلام کرد حدود ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه دانشکده نیروی هوایی پایگاه نظامی «اسپایکر» واقع در استان صلاح الدین عراق را به شهادت رسانده است.
در اطلاعیه داعش آمده بود که حدود ۸۰۰ نفر از دانشجویان سنی پس از توبه آزاد شدند، اما همگی دانشجویان شیعه با تیربار مستقیم کشته شدند. پس از این جنایت واکنش‌هایی از سوی برخی محافل سیاسی دیده شد از جمله «عبدالهادی حکیم» نماینده پارلمان عراق در اظهاراتی گفت: «کشتارهایی که تروریست‌های تکفیری در مورد صد‌ها شهروند و سرباز شیعه در خارج از میدان درگیری و در صلاح الدین انجام دادند، از سوی گروهکی که شیعه را تکفیر می‌کند و به نابودی جمعی آن فتوا می‌دهد عجیب نیست».
وی افزود: «اما مسئله عجیب سکوت احزاب غیر شیعی عراق در خصوص این جنایت است، جنایتی که در آن خون صد‌ها بی‌گناه به زمین ریخت». وی از سازمانهای بین‌المللی و حقوق بشری خواست در این باره واکنش نشان دهند و به بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص اشاره کرد، در این بیانیه آمده است: «بنابر منابع مستند صد‌ها نفر بدون محاکمه به صورت وحشیانه اعدام شده‌اند و این اقدام در ردیف جنایات جنگی به شمار می‌رود».[1]

منبع:

[1]. شیعه نیوز، تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۳، کد خبر: ۷۹۲۹۹

بازنشر

دیدگاه‌ها

الهم عجل لولیک الفرج Alahoma ajel le valiyekal faraj

افزودن نظر جدید

CAPTCHA
لطفا به این سوال امنیتی پاسخ دهید.
Fill in the blank.